Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-08 14:18
Weet iemand of het mogelijk is om een camera van een LG G4 te repareren? en zo ja, wat zou dat kosten?

Ik heb een LG G4. De autofocus werkt niet meer. Als ik de camera open, dan gaat de autofocus buzzen en doen, het beeld wordt helder en wazig, maar het buzzen en focussen stopt maar niet. Ik kan me voorstellen dat het een probleem met het motortje is, of het gevolg van een val etc. Hoe het ook zij, het is erg irritant.

Ik wil het ding wel ter reparatie sturen, maar ik weet niet of dat iets oplevert. Weet iemand of dit soort problemen gefixt kunnen worden?

Beste antwoord (via rens-br op 06-08-2018 16:58)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_tiaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:05
Veel smartphones hebben een apart stukje bord waar de camera in zit, die via één aansluiting verbonden is met het moederbord. Ik neem aan dat bij een reparatie als deze die volledige module vervangen wordt. De kans lijkt me dan redelijk groot dat dit je problemen oplost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaïr.exe
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-09 18:54
https://www.ebay.com/itm/...-Replacement/142671959241

Kost je rond de 12 USD. Reparatie vereist enkel een plectrum en een standaard philips schroevendraaier. YouTube: LG G4 Fully Disassembly Video (tot 2:27)

Edit: Zie dat L0we me voor is haha

[ Voor 5% gewijzigd door Jaïr.exe op 06-08-2018 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-08 13:18
Jaïr.exe schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 16:37:
https://www.ebay.com/itm/...-Replacement/142671959241

Kost je rond de 12 USD. Reparatie vereist enkel een plectrum en een standaard philips schroevendraaier. YouTube: LG G4 Fully Disassembly Video (tot 2:27)

Edit: Zie dat L0we me voor is haha
Mijn Google stond al open ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
Dank allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Raindeer Op Tweakers wordt een stuk meer eigen inzet verwacht voordat je een topic opent, zie ook: Het algemeen beleid #quickstart. Ik kan aan je openingspost niet zien dat dat ook gebeurd is.

Nu is je vraag al beantwoord, maar zou je bij een volgend topic eerst zelf wat eigen inzet willen tonen en dat willen vermelden in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
rens-br schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 16:58:
[mbr]@Raindeer Op Tweakers wordt een stuk meer eigen inzet verwacht voordat je een topic opent, zie ook: Het algemeen beleid #quickstart. Ik kan aan je openingspost niet zien dat dat ook gebeurd is.

Nu is je vraag al beantwoord, maar zou je bij een volgend topic eerst zelf wat eigen inzet willen tonen en dat willen vermelden in het topic.[/]
Hoi Rens,

Ik ben geen Noob, zoals je uit mijn profiel kunt halen. Ik had al verschillende topics gevonden rond reparatie van camera's van smartphones, maar geen helder beeld kunnen krijgen. Het probleem als je dit soort dingen onderzoekt is dat je altijd een obligaat linkje naar de repariability score van iFixit vindt. Daarna krijg je een hele serie pagina's in Google van partijen die wel een smartphone willen repareren, maar dat blijkt dan vooral om iPhones en Samsungs te gaan. Een ander deel van de pagina's gaat over software bugs etc.

Wat ik uiteindelijk miste was een goede link naar een camera module. Nu ik weet dat die dingen maar een tientje kosten, weet ik ook dat het echt fixen van de camera module die er nu in zit de moeite waard niet is. Ik had juist gedacht dat de camera module gefixt moest wroden. Gezien de goede repairability van deze telefoon kan ik het dus blijkbaar zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Raindeer schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 17:39:
Ik ben geen Noob, zoals je uit mijn profiel kunt halen. Ik had al verschillende topics gevonden rond reparatie van camera's van smartphones, maar geen helder beeld kunnen krijgen. Het probleem als je dit soort dingen onderzoekt is dat je altijd een obligaat linkje naar de repariability score van iFixit vindt. Daarna krijg je een hele serie pagina's in Google van partijen die wel een smartphone willen repareren, maar dat blijkt dan vooral om iPhones en Samsungs te gaan. Een ander deel van de pagina's gaat over software bugs etc.

Wat ik uiteindelijk miste was een goede link naar een camera module. Nu ik weet dat die dingen maar een tientje kosten, weet ik ook dat het echt fixen van de camera module die er nu in zit de moeite waard niet is. Ik had juist gedacht dat de camera module gefixt moest wroden. Gezien de goede repairability van deze telefoon kan ik het dus blijkbaar zelf.
Goed dat je al wat eigen onderzoek gedaan had, zoals het hoort dus. :) Echter staat dus niks daarvan in je openingspost vermeld en dat is voor een volgende keer dus ook wel handig. :)
Pagina: 1