Beter internet in de overkapping achter in de tuin

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-04 11:08
Ik zit te stoeien met ideeën om internet in mijn achtertuin te verbeteren. Het gaat om een overkapping waarin een TV hangt die via Chromecast van alles afspeelt. Het 2.4Ghz signaal van mijn router is (waarschijnlijk) net voldoende. Ik kan de Chromecast redelijk goed aanmelden en het afspelen gaat meestal redelijk, maar heb ook geregeld de situatie dat hij de verbinding even verliest waardoor de chromecast niet meer te bedienen is.

Ik heb al een wifi extender in gebruik die zo ver mogelijk achter in mijn huis staat en dus zo dicht mogelijk bij de overkapping, maar dat brengt niet veel verbetering. Ik denk nu dus aan bedraad internet, maar wil liever geen kabel door mijn tuin graven als dat niet nodig is. Ik denk nu aan een systeem dat via het lichtnet werkt, maar vraag me af of dit ook werkt in deze situatie. De overkapping zit namelijk op een andere groep in mijn meterkast. Mocht dit wel werken, dan wil ik een AP in de overkapping zetten of ik rust de chromecast uit met een adapter naar bedraad internet (https://www.amazon.com/UG...-Chromecast/dp/B01N1X28F1).

Kan iemand me bevestigen of deze setup zou kunnen werken?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-05 17:01

lier

MikroTik nerd

Je zegt het precies goed...het zou kunnen werken. Altijd kabel gebruiken als het kan, ook als het wat meer moeite kost. Daar word je, als je ermee klaar bent, het meest gelukkig van!

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Effe uitzoeken welke fase naar het tuinhuis gaat, en op die fase de ethernet-over-lichtnet adapter aansluiten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tsja, mijn/het motto luidt altijd:
Weinig moeite = minder stabiel, Veel moeite = zeer stabiel

Zoals lier al aangeeft: Hoeveel moeite kost het nu exact om onder je stoeptegels of grindpad of wat er dan ook naar je overkapping gaat ff een buis te leggen waar je de UTP/STP doorheen kan trekken ? En dus aan de andere kant, hoeveel ergernis is het je waard om dit dus via het lichtnet en/of wifi te doen.

[ Voor 15% gewijzigd door Enforcer op 07-08-2018 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-04 11:08
Heb inmiddels een https://tweakers.net/pric...wpa4220kit/specificaties/ in gebruik en dat valt me helemaal niet tegen. Het wifi signaal is al zoveel beter dat het chromecasten zonder problemen verliep. Ik kijk dit nog even een paar dagen aan en als het hem toch niet is kan ik idd altijd nog een kabel gaan leggen door mijn tuin.

Ik moet zeggen dat ik wat minder had verwacht van zo'n powerline oplossing. Had er nooit mee gewerkt, maar gaat verrassend goed eigenlijk. Ook met mijn laptop bekabeld aan de extender een hele fatsoenlijke snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-05 07:54

MeNTaL_TO

The future is not set

Een repeater moet je niet op het eindpunt ophangen, maar halverwege, omdat anders je repeater hetzelfde probleem heb, geen tot slecht wifi.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
Vanuit mijn eigen zaak leg ik vaak straalverbindingen neer. Ook bij mensen met een grote tuin / landgoed. Op de gevel van het huis en op de overkapping achter in de tuin beide een antenne zoals de
Nanobeam
https://m.wifishop.nl/ubiquiti-nanostation-ac-loco/pid=55883

Uitstekende prestaties en relatief goedkoop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:03
Je zou de Chromecast ook nog bekabeld kunnen aansluiten. Ik heb mijn Chromecast aangesloten op een UGREEN Ethernet Adapter for Chromecast en dat maakte het streamen een stuk sneller en stabieler. Voor de prijs hoef je het niet te laten.

De netwerkkabel kun je volgens mij op die Powerline module aansluiten, maar voor het beste resultaat zou ik zelf een netwerkkabel trekken. Als je een routertje pakt kun je die als acccespoint gebruiken (door DHCP uit te zetten maak je er een accespoint van ipv router) en op de resterende poorten kun je de Chromecast dan bekabeld aansluiten.
Pagina: 1