Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal, vanaf september ga ik beginnen aan de universiteit en ik zou daarnaast graag een bijbaantje willen hebben. Nou ben ik al een hele tijd bezig met programmeren en dan vooral in Java. Ik heb al een aantal Android apps gebouwd en heb naar mijn idee wel goede vaardigheden met de programmeertaal. Dit heb ik allemaal als hobby gedaan, maar nu vraag ik mij af of ik niet van mijn hobby een bijbaantje kan maken. Zijn er bijvoorbeeld bedrijven die op zoek zijn naar mensen die 6 - 12 uur per week kunnen komen programmeren? Dus in plaats van dat ik een bijbaantje in de supermarkt neem bij een bedrijf(je) ga programmeren (in Java).

Alle hulp word zeer gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:49

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ja, dat kan zeker:
https://www.indeed.nl/Bijbaan-Programmeren-vacatures

Succes met je zoektocht :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel, zal meteen beginnen met zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:38

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ja why not, zou het juist aanraden. Heb ook jaren Java/PHP dev werk gedaan tijdens mn studie. Los van goede verdiensten is het ook opdoen van relevant werkervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CyBeRSPiN schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 15:12:
Ja why not, zou het juist aanraden. Heb ook jaren Java/PHP dev werk gedaan tijdens mn studie. Los van goede verdiensten is het ook opdoen van relevant werkervaring!
Heb je dat als freelancer gedaan of werkte je parttime bij een bedrijf?

Ik heb nog wel een vraagje, als iemand hier mij misschien mee kan helpen dan zou ik dat ook erg waarderen. Ik ga geen studie doen in de richting van informatica, iets totaal anders zelfs, dit omdat ik jammer genoeg geen wiskunde B heb gekozen in de derde klas van de middelbare school. Het liefst had ik wel voor (technische) informatica gekozen maar dat is een ander verhaal. Zijn bedrijven in dit geval nog steeds bereid om mij uit te nodigen voor een sollicitatiegesprek / mij aan te nemen voor Java ontwikkelaar / Android development posities? Zoals ik al zei heb ik wel een aantal Android apps op de Google Play Store staan wat aan kan tonen dat ik geen dummie ben op het gebied van Java / Android dev, maar is dit genoeg of willen werkgevers toch echt een papiertje zien? Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:38

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Verwijderd part-time. Maar dat is al wel 15jaar geleden, toen was freelancen nog niet zo hip als tegenwoordig ;)

Ja, als je relevante ervaring hebt is dat zeker wel reden om te solliciteren.
Beter iemand met hands-on dan iemand die zogenaamd het papiertje heeft maar niks in de praktijk kan.
Laat die apps zien, maak een portfolio site.

[ Voor 51% gewijzigd door CyBeRSPiN op 07-08-2018 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:50
Verwijderd schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:54:
[...]

Heb je dat als freelancer gedaan of werkte je parttime bij een bedrijf?

Ik heb nog wel een vraagje, als iemand hier mij misschien mee kan helpen dan zou ik dat ook erg waarderen. Ik ga geen studie doen in de richting van informatica, iets totaal anders zelfs, dit omdat ik jammer genoeg geen wiskunde B heb gekozen in de derde klas van de middelbare school. Het liefst had ik wel voor (technische) informatica gekozen maar dat is een ander verhaal. Zijn bedrijven in dit geval nog steeds bereid om mij uit te nodigen voor een sollicitatiegesprek / mij aan te nemen voor Java ontwikkelaar / Android development posities? Zoals ik al zei heb ik wel een aantal Android apps op de Google Play Store staan wat aan kan tonen dat ik geen dummie ben op het gebied van Java / Android dev, maar is dit genoeg of willen werkgevers toch echt een papiertje zien? Bedankt!
Hoe relevant kun je de opleiding zelf nog maken? Kan je bijvoorbeeld een afstudeeropdracht kiezen in de hoek van Informatica? Bedrijven zoeken vaak namelijk HBO denk niveau. Je hoeft niet altijd specifiek HBO Informatica te hebben.
Anderzijds: een opleiding HBO bloemschikken (bij wijze van) is totaal niet relevant en dan zal je een heel goed portfolio ernaast moeten hebben om tussen de andere kandidaten (die wel de HBO-I opleiding hebben) naar voren te komen voor een een gesprek. Enige relevantie is dus wel handig.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuring
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12-09 11:39
Verwijderd schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:54:
[...]
Bedrijven zijn zeker bereid om je toe te laten tot een traineeship tot software developer, zonder Informatica opleiding. Ze eisen wel (vaak) een afgeronde HBO/WO opleiding, omdat je daarmee een bepaald basisniveau aantoont.
Daarbij maakt het (vaak) niet uit welke studie je hebt afgerond, hoewel een studie zoals Bedrijfskunde natuurlijk wel 'handiger' is dan bijvoorbeeld Kunst, Cultuur en Media.
Daarnaast willen ze graag dat je aan kunt tonen dat je affiniteit hebt met ICT, met jouw apps voldoe je daar zeker aan. Bedrijven zijn dan wel bereid om je in 2 jaar tijd op te leiden tot developer.
Je kunt het jezelf misschien wel makkelijker maken, door zoveel als mogelijk keuzevakken, stages en je scriptie te doen in een voor de ICT interessante richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Ga eens bij OGD kijken, die zijn groot geworden door studenten een bijbaantje in de it te bieden. (Geen idee hoe het er nu is, ze zijn wel flink volwassener geworden. In mijn tijd was het een echte studenten club die voor veel mensen een goede springplank in het vak was)

alles kan off-topic

Pagina: 1