Verwijderd schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:54:
[...]
Ik heb nog wel een vraagje, als iemand hier mij misschien mee kan helpen dan zou ik dat ook erg waarderen. Ik ga geen studie doen in de richting van informatica, iets totaal anders zelfs, dit omdat ik jammer genoeg geen wiskunde B heb gekozen in de derde klas van de middelbare school. Het liefst had ik wel voor (technische) informatica gekozen maar dat is een ander verhaal. Zijn bedrijven in dit geval nog steeds bereid om mij uit te nodigen voor een sollicitatiegesprek / mij aan te nemen voor Java ontwikkelaar / Android development posities? Zoals ik al zei heb ik wel een aantal Android apps op de Google Play Store staan wat aan kan tonen dat ik geen dummie ben op het gebied van Java / Android dev, maar is dit genoeg of willen werkgevers toch echt een papiertje zien? Bedankt!
Bedrijven zijn zeker bereid om je toe te laten tot een traineeship tot software developer, zonder Informatica opleiding. Ze eisen wel (vaak) een afgeronde HBO/WO opleiding, omdat je daarmee een bepaald basisniveau aantoont.
Daarbij maakt het (vaak) niet uit welke studie je hebt afgerond, hoewel een studie zoals Bedrijfskunde natuurlijk wel 'handiger' is dan bijvoorbeeld Kunst, Cultuur en Media.
Daarnaast willen ze graag dat je aan kunt tonen dat je affiniteit hebt met ICT, met jouw apps voldoe je daar zeker aan. Bedrijven zijn dan wel bereid om je in 2 jaar tijd op te leiden tot developer.
Je kunt het jezelf misschien wel makkelijker maken, door zoveel als mogelijk keuzevakken, stages en je scriptie te doen in een voor de ICT interessante richting.