Eerste keer verbinden in WinME

Pagina: 1
Acties:

• SiliconError
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-10-2025

SiliconError

:(){ :|:& };:

Topicstarter
Ik heb een nieuwe PC, en nu probeer ik het internet te sharen.
De server moet dus de oude PC worden (ik heb nog geen TV kabel naar m'n kamer getrokken).

Nu dacht ik, ik zet lekker WinME op de oude bak, want daar zit een makkelijke Internet Sharing bij (geen gezeur met veel nutteloze opties).

Nu is mijn probleem als volgt:
Als ik internet sharing aanzet, dan gaat de eerste keer dat ik verbinding maak (met Wanadoo Cable Basic kabelzooi :r ) er iets verschrikkelijk mis.
Hij maakt wel verbinding (maakt niet uit of ik het met de hand doe of automagish door IE te starten), maar vervolgens doet internet niks op de oude bak (server). Op mijn nieuwe PC doet het sowieso niks :(
Als ik de verbinding verbreek, en ik verbind opnieuw, dan werkt het ineens wel op de oude bak (op m'n nieuwe pc niet).

Het valt mij op dat bij winipcfg de ip-adressen dan anders zijn.
Je hebt zo'n dropdown daarin je 3 mogelijkheden ziet:
- ICShare Adapter
- NDIS 5.0 Driver
- PPP Adapter
De eerste keer krijgt de ICShare Adapter het ip-adres van Casema toegewezen (en gebeurt er dus niks). De PPP Adapter krijgt dan 0.0.0.0 (daarom zal er wel niks gebeuren).

De tweede keer krijgt de PPP-Adapter het ip van Casema, en kan ik wel internetten op de oude bak (server), maar krijgt ICShare 0.0.0.0.

de NDIS 5.0 driver heeft ip 192.168.0.1 (altijd)

Ik zal wel iets doms doen, of ik heb weer een nieuw probleem met WinME uitgevonden |:(
Is er iemand die dit kent?

Verwijderd

Ik begrijp je verhaal een beetje...

Neem dit aan:

Hoost: Ip:192.168.0.1 (geeft waarschijnlijk conflikt met die andere pc {adapterblabla5.0 ofzo had je het over}, geef die dan een ander ip)
Submask 255.255.255.o

Client: IP Idd door win zelf laten toewijzen
Submask: 255.255.255.o

Voor rest wil het dan wel denk ik. Dit is wat ik weet wat er zo moet zijn als je ICS wil gebruiken. Misschien weet je dit al, maar liever extra dan te wijnig :)