Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag,

ik heb een probleem met mijn IPhone 6 Plus daar waar de naam van de serviec moet staan( Tmobile, Vodafone enz) staat nu geen service. Zodra ik mijn sim erin zet vraagt hij wel om pincode daarna zoekt hij en dan krijg ik Geen service, wifi werkt wel gewoon.

Wat kan ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-09 16:54
Test de sim eens in een ander toestel... dan kan je uitsluiten of de sim het probleem is of het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 12:22:
Goedenmiddag,

ik heb een probleem met mijn IPhone 6 Plus daar waar de naam van de serviec moet staan( Tmobile, Vodafone enz) staat nu geen service. Zodra ik mijn sim erin zet vraagt hij wel om pincode daarna zoekt hij en dan krijg ik Geen service, wifi werkt wel gewoon.

Wat kan ik doen?
reboot gedaan ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja. al gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:09

Umbrah

The Incredible MapMan

En wat zei de sim in een ander toestel?

Tevens: rekening wel betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 12:22:
Goedenmiddag,

Wat kan ik doen?
Met je provider bellen. Zoeken naar netwerken, herstarten, simkaart in ander toestel testen. Googlen. etc etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vertel eens wat meer, is het toestel recent gevallen, gerepareerd of dergelijk ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zover ik weet is er niets met de telefoon aan de hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:30
:P
Umbrah schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 12:41:
En wat zei de sim in een ander toestel?

Tevens: rekening wel betaald?
Gokje, prepaid SIM, die al een tijd niet gebruikt/opgewaardeerd is? Op bovenstaande vraag is nog geen antwoord gegeven volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sorted.bits schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 14:25:
:P
[...]

Gokje, prepaid SIM, die al een tijd niet gebruikt/opgewaardeerd is? Op bovenstaande vraag is nog geen antwoord gegeven volgens mij?
is een abo, de rekening zijn alle maar betaald!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 13:02:
[...]

Met je provider bellen. Zoeken naar netwerken, herstarten, simkaart in ander toestel testen. Googlen. etc etc etc.
Provider kan niets doen want provider komt binnen, herstarten is al een keer gedaan. simkaart doet het in een andere toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:31
Heeft de iPhone ooit gewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JA! gewoon normaal gewerkt. Ik las dat het aan software kon liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:31
En welke provider zou hij moeten vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajaaaan
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-09 16:12
Ga eens naar;
Instellingen ==> Algemeen ==> Stel opnieuw in ==> Herstel Netwerkinstellingen

Als je dit hebt gedaan werkt het dan wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Hoe oud is de simkaart? Een oude, of beschadigde simkaart kan soms problemen geven, en het misschien in een ander toestel wel gewoon doen, zelf ook al eens gehad,
Ook bij zelf op maat geknipte simkaarten (vooral van micro naar nano) kan dit voorkomen, maar die hebben we tegenwoordig nog maar weinig meer, of ze zijn wel héél erg oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jeroen3 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 16:05:
En welke provider zou hij moeten vinden?
T-mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ajaaaan schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 16:13:
Ga eens naar;
Instellingen ==> Algemeen ==> Stel opnieuw in ==> Herstel Netwerkinstellingen

Als je dit hebt gedaan werkt het dan wel?
Gaat even naar zoeken........ en dan weer geen service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Marly schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 16:45:
Hoe oud is de simkaart? Een oude, of beschadigde simkaart kan soms problemen geven, en het misschien in een ander toestel wel gewoon doen, zelf ook al eens gehad,
Ook bij zelf op maat geknipte simkaarten (vooral van micro naar nano) kan dit voorkomen, maar die hebben we tegenwoordig nog maar weinig meer, of ze zijn wel héél erg oud.
Redelijk nieuwe sim kaart. ongeveer 1,5 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:35

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Het kan ook zijn dat de antenne van de iphone defect is. Dit heb ik wel eens gehad met mijn iphone6. Kan veroorzaakt zijn door een val maar ook gewoon normaal gebruik.

https://nl.ifixit.com/Sto...lular-Antenna/IF314-014-1

[ Voor 18% gewijzigd door mydogisgone op 08-08-2018 10:07 ]

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 14:20:
zover ik weet is er niets met de telefoon aan de hand.
Lijkt mij dat de lightning/dock connector cable vervangen moet worden. daar zit ook een antenne aan, en aangezien je WiFi het wel doet is het niet de WiFi antenne

edit: sowieso zorgen dat de laadingang schoon en droog is. en dit kun je ook nog doen https://www.igitblog.com/...on-iphone-6iphone-6-plus/

[ Voor 21% gewijzigd door Hackus op 08-08-2018 10:13 . Reden: edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@Verwijderd Heb je de sim kaart al in een ander toestel geprobeerd, zoals al een aantal keren verzocht?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hackus schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:06:
[...]

Lijkt mij dat de lightning/dock connector cable vervangen moet worden. daar zit ook een antenne aan, en aangezien je WiFi het wel doet is het niet de WiFi antenne

edit: sowieso zorgen dat de laadingang schoon en droog is. en dit kun je ook nog doen https://www.igitblog.com/...on-iphone-6iphone-6-plus/
is dat prijzig??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Falcon schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:09:
@Verwijderd Heb je de sim kaart al in een ander toestel geprobeerd, zoals al een aantal keren verzocht?
daar werkt hij gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

probeer eerst de opties die je zelf kan doen die zijn aangegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Dan ligt het aan jouw toestel en ga je er mee naar een reparatieshop of naar Apple. Ben je hem waarschijnlijk wel een tijdje kwijt.

Je kunt ook Geniusbar proberen in de diverse steden (randstad voornamelijk) om snellere service te krijgen.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hackus schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:46:
[...]

probeer eerst de opties die je zelf kan doen die zijn aangegeven.
optie zijn allemaal al gedan maar geen resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 11:30:
[...]

optie zijn allemaal al gedan maar geen resultaat
Zie bericht Falcon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NBS
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-08 17:44

NBS

Ik heb het zelfde gehad met een iPhone 5S (i.c.m. Tele2). iPhone in DFU-modus gezet en aan mn Mac gehangen en vanuit iTunes opnieuw geïnstalleerd. Dit gebeurt nog wel eens wanneer de provider-update niet goed is doorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soms gaan de kabels los probeer eens aan de achterkant licht te drukken pas op dat je er geen deuk in duwt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashlane
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 17-09 21:51
Iphone 6 plus heeft naast de problemen als touch disease, ook problemen met andere chips op het moederbord. Wanneer je aan de zijkant van het toestel kijkt zijn bijna alle 6 plussen gebogen. Aan de kant van de simkaart geeft dit de meeste problemen omdat hier het moederbord ligt.

1: is het de simkaart?
2: Moederbord in een andere behuizing met parts hangen, nog steeds geen service?
3: Moederbord reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 16:53:
Soms gaan de kabels los probeer eens aan de achterkant licht te drukken pas op dat je er geen deuk in duwt
Huh ?
Op de achterkant van je iPhone drukken om kabels vast te drukken, of wat bedoel je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashlane
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 17-09 21:51
Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 16:53:
Dat is een fabel, de kabels kunnen helemaal niet los. Deze zitten opgesloten achter twee metalen plaatjes. Wat er gebeurd als je het toestel op de achter kunt duwt, wat je vooral ziet bij touch disease, is dat je druk uit oefend op het moederbord waardoor de gescheurde balletjes van een chip weer tegen elkaar gaan aanzitten. Alleen je soldeert ze niet dus het is een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt maar als je een iphone bij een klein zaakje laat makrn en er is een en de ander verandert dan kan hij soms wat sroefjes en plaatjes vergeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik heb hier hetzelfde probleem met het toestel van mijn zoon.
Toestel werkt prima op wifi maar op mobiele data niets!
Ik heb de simkaart ook in een ander toestel gedaan en dan werkt de simkaart dus daar
ligt het ook niet aan. Probleem lijkt echt in de telefoon te zitten maar wat.....
Moet er wel bij zeggen dat het scherm is vervangen en dat het gedonder daarna is begonnen.
Hij kan niet meer bellen en ook niet meer appen.
Ik ben zojuist terug geweest naar de reparateur maar hij zegt dat bij het vervangen van een scherm ze niet in de buurt komen van iets dat dit probleem kan veroorzaken.
Ik zoek me een ongeluk, lees me suf, heb alle instellingen al tig x gecheckt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bij het vervangen van het scherm moeten er wat kabeltjes los en alles zit bij elkaar in de buurt.

Ik zou het scherm er nog eens afhalen en kijken of je ergens nog een connector aan kunt drukken.https://www.ifixit.com/Guide/iPhone+6+Plus+Display+Assembly+Replacement/30265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:09

Umbrah

The Incredible MapMan

Verwijderd schreef op maandag 3 september 2018 @ 13:25:
Nou, ik heb hier hetzelfde probleem met het toestel van mijn zoon.
Toestel werkt prima op wifi maar op mobiele data niets!
Ik heb de simkaart ook in een ander toestel gedaan en dan werkt de simkaart dus daar
ligt het ook niet aan. Probleem lijkt echt in de telefoon te zitten maar wat.....
Moet er wel bij zeggen dat het scherm is vervangen en dat het gedonder daarna is begonnen.
Hij kan niet meer bellen en ook niet meer appen.
Ik ben zojuist terug geweest naar de reparateur maar hij zegt dat bij het vervangen van een scherm ze niet in de buurt komen van iets dat dit probleem kan veroorzaken.
Ik zoek me een ongeluk, lees me suf, heb alle instellingen al tig x gecheckt....
Misschien kun je beter een eigen topic maken. Maar alle waarschijnlijkheid dat collegae tweakers het bij het juiste eind hebben. Is het een officiële Apple reparatie? Zonee: alsnog naar Apple gaan. Het gaat duur worden, maar dat is helaas wel een beetje de prijs die je betaald...
Pagina: 1