hallo allemaal.
ik heb op men raspbary pi 3 een webserver geïnstalleerd met php ondersteuning.
nu heb ik zelf het volgende php script ge maakt
en dit werkt ook prima.
echter wil ik ook op de webpagina kunnen zien of het relay op gpio pin 13 is in geschakeld of uit geschakeld.
hier over ben ik al zeker een week elke dag aan het google en puzzelen ge weest echter heb ik nog niks goed werkende ge vonden.
want alle scripts geven als maar terug dat gpio 13 0 is ook als hij is in geschakeld.
weet iemand hoe ik kan zorgen dat ik in de webpagina wel kan zien of hij aan of uit is?
eventueel met dat ik gewoon in een variable een 1 of een 0 heb staan afhankelijk van wel of niet aan.
hopelijk wil/kan iemand me hier spoedig mee helpen zodat ik weer verder kan.
groeten: peter
UPDATE:
naar veel puzelen heb ik het voor elkaar ge kregen en werkt het perfect
de uiteindelike code is ge worden:
ik heb op men raspbary pi 3 een webserver geïnstalleerd met php ondersteuning.
nu heb ik zelf het volgende php script ge maakt
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| <html> <head> <meta name="viewport" content="width=device-width" /> <title>Trigger</title> </head> <body> Trigger switch: <form method="get" action="robotswitch.php"> <input type="submit" value="Trigger" name="switch"> </form> <?php $setmode17 = shell_exec("/usr/local/bin/gpio -g mode 13 out"); if(isset($_GET['switch'])){ $gpio_off = shell_exec("/usr/local/bin/gpio -g write 13 1"); sleep (0.5); $gpio_on = shell_exec("/usr/local/bin/gpio -g write 13 0"); } ?> </body> </html> |
en dit werkt ook prima.
echter wil ik ook op de webpagina kunnen zien of het relay op gpio pin 13 is in geschakeld of uit geschakeld.
hier over ben ik al zeker een week elke dag aan het google en puzzelen ge weest echter heb ik nog niks goed werkende ge vonden.
want alle scripts geven als maar terug dat gpio 13 0 is ook als hij is in geschakeld.
weet iemand hoe ik kan zorgen dat ik in de webpagina wel kan zien of hij aan of uit is?
eventueel met dat ik gewoon in een variable een 1 of een 0 heb staan afhankelijk van wel of niet aan.
hopelijk wil/kan iemand me hier spoedig mee helpen zodat ik weer verder kan.
UPDATE:
naar veel puzelen heb ik het voor elkaar ge kregen en werkt het perfect
de uiteindelike code is ge worden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| <html> <head> <meta name="viewport" content="width=device-width" /> <title>Trigger</title> </head> <body> Trigger switch: <form method="get" action="robotswitch.php"> <input type="submit" value="Trigger" name="switch"> </form> <?php // $setmode17 = shell_exec("/usr/local/bin/gpio -g mode 13 out"); $output = shell_exec("/usr/bin/sudo gpio -g read 13"); if(isset($_GET['switch'])){ if ($output == 1) { $gpio_off = shell_exec("/usr/bin/sudo gpio -g write 13 0"); } elseif ($output == 0) { sleep (0.5); $gpio_on = shell_exec("/usr/bin/sudo gpio -g write 13 1"); } else { echo "wagten"; } } $robotstatus = shell_exec("/usr/bin/sudo gpio -g read 13"); if ($robotstatus == 1) { echo "on"; } elseif ($robotstatus == 0) { echo "off"; } else { echo "status onbekend"; } ?> </body> </html> |
[ Voor 28% gewijzigd door superpeter op 06-08-2018 13:10 ]