Beste medetweakers,
Voor een bevriend stel wil ik graag een systeem samenstellen. Zij is professioneel fotograaf, dus de focus ligt op haar werkzaamheden. Hij gamed graag af en toe, dus dat neem ik ook mee in de beslissing.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk fotobewerking + Gaming. Gebruikte software o.a. Photoshop, Lightroom, Vectorworks. Games als battlefield, arma, fortnite etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Prijs ongeveer rond de 1400 euro zou mooi zijn, waarschijnlijk laat ik de assemblage over aan Alternate, dus ik reken nog 50 euro assemblage + windows licentie er bij naast deze lijstjes. Iets over dit budget is geen probleem, het is meer een richtlijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wel randapparatuur; toetsenbord muis etc. Verder niks.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb zelf wat soortgelijke topics bekeken, research gedaan etc. Een 1080 lijkt me mooi, evenals een i7 of 2700x. 16 gb ram lijkt me wel het minimale. SSD voor de OS en programma's, hdd voor opslag. .
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb in mijn eigen build goede ervaringen met corsair, maar ik zit er niet aan vast, evenals andere merken. Kwaliteit gaat bij mij wel voor.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Eisen voor de kast zijn eigenlijk alleen goede airflow en indien mogelijk een acceptabel geluidsniveau. Design is niet heel belangrijk. De kast moet vooral gericht zijn op goede prestaties m.b.t. werk.
Ga je overklokken?
In eerste instantie denk ik niet, tenzij jullie hier dit aanbevelen.
Wat verwacht je van ons?
-Een check of de door mij opgestelde lijstjes OK zijn, compatibiliteits wise, maar ook of ik niks over het hoofd zie.
-Of ik beter voor de AMD kan gaan of de Intel.
-Welke onderdelen er beter vervangen zouden kunnen worden om betere prestaties te krijgen, ofwel geld te besparen.
Zoals gezegd kan er van het budget worden afgeweken!
Alvast heel hartelijk bedankt voor jullie reacties, ik zie ze graag tegemoet!
Voor een bevriend stel wil ik graag een systeem samenstellen. Zij is professioneel fotograaf, dus de focus ligt op haar werkzaamheden. Hij gamed graag af en toe, dus dat neem ik ook mee in de beslissing.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk fotobewerking + Gaming. Gebruikte software o.a. Photoshop, Lightroom, Vectorworks. Games als battlefield, arma, fortnite etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Prijs ongeveer rond de 1400 euro zou mooi zijn, waarschijnlijk laat ik de assemblage over aan Alternate, dus ik reken nog 50 euro assemblage + windows licentie er bij naast deze lijstjes. Iets over dit budget is geen probleem, het is meer een richtlijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wel randapparatuur; toetsenbord muis etc. Verder niks.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb zelf wat soortgelijke topics bekeken, research gedaan etc. Een 1080 lijkt me mooi, evenals een i7 of 2700x. 16 gb ram lijkt me wel het minimale. SSD voor de OS en programma's, hdd voor opslag. .
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb in mijn eigen build goede ervaringen met corsair, maar ik zit er niet aan vast, evenals andere merken. Kwaliteit gaat bij mij wel voor.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Eisen voor de kast zijn eigenlijk alleen goede airflow en indien mogelijk een acceptabel geluidsniveau. Design is niet heel belangrijk. De kast moet vooral gericht zijn op goede prestaties m.b.t. werk.
Ga je overklokken?
In eerste instantie denk ik niet, tenzij jullie hier dit aanbevelen.
Wat verwacht je van ons?
-Een check of de door mij opgestelde lijstjes OK zijn, compatibiliteits wise, maar ook of ik niks over het hoofd zie.
-Of ik beter voor de AMD kan gaan of de Intel.
-Welke onderdelen er beter vervangen zouden kunnen worden om betere prestaties te krijgen, ofwel geld te besparen.
Zoals gezegd kan er van het budget worden afgeweken!
Alvast heel hartelijk bedankt voor jullie reacties, ik zie ze graag tegemoet!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-8700 Boxed | € 303,90 | € 303,90 |
| 1 | Asus Prime B360-Plus | € 80,95 | € 80,95 |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1080 WINDFORCE OC 8G | € 504,99 | € 504,99 |
| 1 | Seagate Barracuda, 2TB | € 59,90 | € 59,90 |
| 1 | Corsair Carbide Quiet 400Q (CC-9011100-WW) | € 94,42 | € 94,42 |
| 1 | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,90 | € 49,90 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 159,90 | € 159,90 |
| 1 | Corsair RM550x (2018) | € 87,- | € 87,- |
| 1 | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 84,95 | € 84,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.425,91 | |
| # | Product | Prijs | Subtotaal |