Ik zoek een?
Robuuste dumbphone met niet al teveel poespas en duidelijk scherm
Wat is je budget?
~ €100
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De telefoon is voor mijn zwager. Die kan geblindoekt en met één hand op zijn rug een motorblok van een auto vervangen, een motorblok dat tot aan de laatste schroef uit elkaar gehaald is, zonder handleiding weer werkend krijgen, maar een telefoon moet niet al te moeilijk zijn.
Omdat telefoons ingewikkeld zijn, lijkt het me handig dat hij weer een Samsung neemt, of een met vrijwel dezelfde interface. Heel erg afwijkend moet het niet zijn.
Wat heb je zelf al gevonden?
Bovenstaande telefoon is nog steeds te koop, maar scherm is eigenlijk te klein.
pricewatch: Cat B25 Zwart
Volgens Hardware.info is de menustructuur niet de meest logische. Daarentegen is hij echt bijna letterlijk niet kapot te krijgen Kijk die video trouwens even, want hier verbleekt de oude Nokia 3310 bij.
pricewatch: Cat B30 Zwart
Op basis van het nummer zou ik verwachten dat dit een betere versie is van de B25, maar specs zijn vergelijkbaar (en voor dit gebruik overigens ook nauwelijks relevant) maar accu is kleiner en hij lijkt minder robuust.
pricewatch: RugGear RG129 Zwart
Deze lijkt aardig, maar scherm is met 1,77'' aan de kleine kant
Welke vragen heb je hier nog over?
Op basis van mijn info nu lijkt de B25 mij de beste telefoon voor mijn zwager. Zijn er tweakers hier met ervaring met de B25 of weet je een beter model?
Robuuste dumbphone met niet al teveel poespas en duidelijk scherm
Wat is je budget?
~ €100
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De telefoon is voor mijn zwager. Die kan geblindoekt en met één hand op zijn rug een motorblok van een auto vervangen, een motorblok dat tot aan de laatste schroef uit elkaar gehaald is, zonder handleiding weer werkend krijgen, maar een telefoon moet niet al te moeilijk zijn.
- Gezien monteurhobby moet hij tegen een stootje kunnen
- Waterdicht niet nodig
- Scherm moet goed duidelijk zijn, want zijn ogen worden slechter.

Omdat telefoons ingewikkeld zijn, lijkt het me handig dat hij weer een Samsung neemt, of een met vrijwel dezelfde interface. Heel erg afwijkend moet het niet zijn.
Wat heb je zelf al gevonden?
Bovenstaande telefoon is nog steeds te koop, maar scherm is eigenlijk te klein.
pricewatch: Cat B25 Zwart
Volgens Hardware.info is de menustructuur niet de meest logische. Daarentegen is hij echt bijna letterlijk niet kapot te krijgen Kijk die video trouwens even, want hier verbleekt de oude Nokia 3310 bij.
pricewatch: Cat B30 Zwart
Op basis van het nummer zou ik verwachten dat dit een betere versie is van de B25, maar specs zijn vergelijkbaar (en voor dit gebruik overigens ook nauwelijks relevant) maar accu is kleiner en hij lijkt minder robuust.
pricewatch: RugGear RG129 Zwart
Deze lijkt aardig, maar scherm is met 1,77'' aan de kleine kant
Welke vragen heb je hier nog over?
Op basis van mijn info nu lijkt de B25 mij de beste telefoon voor mijn zwager. Zijn er tweakers hier met ervaring met de B25 of weet je een beter model?
[ Voor 3% gewijzigd door P_Tingen op 06-08-2018 14:24 ]
... en gaat over tot de orde van de dag