Vraag

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-11 18:27
Beste Tweakers,

Ik wil mijn Oneplus 5 met TWRP en Lineage OS vervangen. Inmiddels vind ik het niet meer zo belangrijk om custom roms oid op mijn telefoon te draaien ik ben opzoek naar een stabiele vlot werkende telefoon voor de komende 2 jaar. Ik twijfel momenteel tussen de Samsung Galaxy S9+ (Of gewoon S9.) Oneplus 6 of een uitstapje naar de Huawei P20 Pro. Ik vind de camera op de telefoon toch wel belangrijk en ben dan geneigd de P20 Pro te kiezen maar de software skin van Huawei houd me dan weer tegen. Ik ben opzoek naar iets dat de doorslag kan geven welk toestel ik het best kan kiezen is natuurlijk een persoonlijk besluit maar wat zijn de voors en tegens of is er een ander toestel waar ik eens naar zou moeten kijken?

Ik zoek een?
Toestel met goede camera, stabiel, goede accuduur (iig 1 dag)

Wat is je budget?
700 max

Wat heb je zelf al gevonden?
OP 6, Huawei P20 Pro, Samsung S9+

Welke vragen heb je hier nog over?
Gebruiks ervaringen van mensen van hier (Huawei P20 Pro S9+ of OP6)

Beste antwoord (via michaeltjeh1 op 06-08-2018 11:26)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@michaeltjeh1 ervaringen van alle drie de toestellen kan je eenvoudig vinden in de Ervaringen & Discussie topics.

Alle drie de toestellen zijn gewoon high-end toestellen met elk hun eigen voor en nadelen. Wat betreft de camera zou je eens kunnen kijken naar de test die Tweakers verleden week heeft uitgevoerd: reviews: Blinde test smartphonecamera's - De uitslag. Daar kwam de P20 als beste uit de bus, gevolgd door de OnePlus 6.

Verder is het meer persoonlijke voorkeur dan echt 'welk toestel is beter'. Je geeft zelf al aan dat de skin van Huawei je wellicht tegen gaat houden. Ik ben het daar helemaal mee eens. Zeker wanneer je nagenoeg stock / OxygenOS / LineageOS gewend bent is de Huawei skin een enorme omslag. Dat geldt in mindere mate ook voor de skin van Samsung.

Verder begrijp ik dat je het niet meer zo belangrijk vind om een custom rom te draaien. Dat kan ik mij goed voorstellen (niet alle ROM's zijn altijd even stabiel). Maar het kan wel nuttig zijn voor over een aantal jaar. Op gegeven moment houden alle drie de fabrikanten op met updates uitbrengen en dan kan het wel fijn zijn om een custom rom te installeren, zodat het toestel weer een tijdje mee kan. De toestellen van OnePlus hebben daarop wel een streepje voor.

Wat ik mij vooral afvraag. Je bent op zoek naar een stabiele vlot werkende telefoon voor de komende twee jaar. Voldoet je huidige toestel daar niet gewoon al aan?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• rens-br
  • Nu online

rens-br

@michaeltjeh1 ervaringen van alle drie de toestellen kan je eenvoudig vinden in de Ervaringen & Discussie topics.

Alle drie de toestellen zijn gewoon high-end toestellen met elk hun eigen voor en nadelen. Wat betreft de camera zou je eens kunnen kijken naar de test die Tweakers verleden week heeft uitgevoerd: reviews: Blinde test smartphonecamera's - De uitslag. Daar kwam de P20 als beste uit de bus, gevolgd door de OnePlus 6.

Verder is het meer persoonlijke voorkeur dan echt 'welk toestel is beter'. Je geeft zelf al aan dat de skin van Huawei je wellicht tegen gaat houden. Ik ben het daar helemaal mee eens. Zeker wanneer je nagenoeg stock / OxygenOS / LineageOS gewend bent is de Huawei skin een enorme omslag. Dat geldt in mindere mate ook voor de skin van Samsung.

Verder begrijp ik dat je het niet meer zo belangrijk vind om een custom rom te draaien. Dat kan ik mij goed voorstellen (niet alle ROM's zijn altijd even stabiel). Maar het kan wel nuttig zijn voor over een aantal jaar. Op gegeven moment houden alle drie de fabrikanten op met updates uitbrengen en dan kan het wel fijn zijn om een custom rom te installeren, zodat het toestel weer een tijdje mee kan. De toestellen van OnePlus hebben daarop wel een streepje voor.

Wat ik mij vooral afvraag. Je bent op zoek naar een stabiele vlot werkende telefoon voor de komende twee jaar. Voldoet je huidige toestel daar niet gewoon al aan?

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-11 18:27
@rens-br Thx voor je reactie in principe voldoet mijn huidige toestel ook wel aan die wens alleen de camera en het nieuwigheid van het grotere scherm doet mij een nieuwe telefoon willen.

[ Voor 5% gewijzigd door michaeltjeh1 op 06-08-2018 10:17 ]

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:56
Op XDA kun je nog kijken naar custom roms. Volgens mij zijn die er wel voor de Samsung S9 voor de toekomst. Ik ben zelf van een stock Oneplus 3 naar een Samsung Note 8 gegaan, en het toestel is zo saai stabiel, dat ik toch weer naar een nieuwe Oneplus kijk, maar het financieel nog niet naar mezelf kan verantwoorden de stap te zetten.

• rens-br
  • Nu online

rens-br

swhnld schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 11:37:
Op XDA kun je nog kijken naar custom roms. Volgens mij zijn die er wel voor de Samsung S9 voor de toekomst.
Custom ROM's zijn er voor de S9 inderdaad voldoende. Hence er is zelfs een officiële LineageOS build. Echter zijn Samsung toestellen een stuk ingewikkelder te ondersteunen, vanwege de Exynos SOC. Dus de vraag is altijd maar in hoeverre de builds in de toekomst blijven uitkomen.

• swhnld
rens-br schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 11:41:
[...]
Echter zijn Samsung toestellen een stuk ingewikkelder te ondersteunen, vanwege de Exynos SOC. Dus de vraag is altijd maar in hoeverre de builds in de toekomst blijven uitkomen.
Ik vraag me af of er ook Trebble ondersteuning nu is met Lineage OS, want daarmee is de hardware core minder relevant geworden in de updates en ontwikkeling toch, en juist daardoor kunnen updates makkelijker en sneller uitgerold worden?

• rens-br
  • Nu online

rens-br

swhnld schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 11:51:
Ik vraag me af of er ook Trebble ondersteuning nu is met Lineage OS, want daarmee is de hardware core minder relevant geworden in de updates en ontwikkeling toch, en juist daardoor kunnen updates makkelijker en sneller uitgerold worden?
offtopic:
We gaan wel erg offtopic nu. Maar ik weet niet 100% zeker of LOS Trebble ondersteund op nieuwe devices. Zelf heb ik een OnePlus One met LOS15.1 en die heeft in ieder geval geen Trebble.

• swhnld
Iets meer terug On Topic, de Samsung S9 Exynos met Project Trebble is ondersteund met Lineage OS, en dat geld voor meer modellen (unlocked bootloader vereist):
https://www.xda-developer...available-project-treble/
Pagina: 1