Ervaringen met maatwerk inloopkasten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:58
Ik ben eens aan het orienteren naar inbouwkasten, die ik zodoende uit mijn bouwdepot kan declareren.
Mijn plan is een grote kledingkast van 3m breed en 2.9m hoog (plafondhoogte en dus op maat) met scharnierdeuren.
Naast/aan de kledingkast wil ik een een soort bureau maken voor mijn vrouw haar make-up gedeelte. Voorkeur is ook om mooi donker hout(fineer) te gebruiken.

Nu kom ik uit Rotterdam en zag ik al eens “kastenopmaat” uit Rotterdam alexander voorbij komen. Ben er nog niet langsgeweest.

Heeft iemand tips of ervaringen hoe om te gaan met op maat gemaakte (kleding)kasten voor uiteraard een nette prijs? Ik schat in dat het zeker zo’n 3-4k gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23-01 23:15
Voor mijn nieuwbouwwoning heb ik ook een aantal op maat te maken kasten (5 in totaal). Offerten die ik al heb gekregen liggen zo rond de 18k. Dus houd maar zeker rekening met 4k wat je omschrijft.

Maar ik heb een aantal interieurbouwers in de buurt aangeschreven voor offerten. Selectie gemaakt op basis van portfolio. Misschien een idee? Ik zou de bedrijven die als tussenpersoon optreden mijden en direct naar de interieurbouwers zelf gaan. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
@Xtince Kun je mij daar misschien een PM over sturen welke bedrijven dat waren?

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:44

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Ik heb contact gehad voor onze kast met de mannen van Meubelmakerij Rotterdam (bij Rotterdam Airport zitten ze). Aardige gasten, maar zit nog in het proces - dus kan je niet 1-2-3 vertellen of het ook een mooie kast is geworden. Hun website staat vol met moois, daarom zijn wij ook naar ze toe gegaan :).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Wij hebben dit traject er net op zitten en vonden de prijs/kwaliteit meestal ver te zoeken. Geperste houten platen op maat gemaakt en daar dan duizenden euro’s voor vragen.

We hebben uiteindelijk 2 opties overwogen, een lokale meubelmakerij een kast van massief eiken laten timmeren of een aantal Ikea kasten bestellen en op maat zagen.

Uiteindelijk voor het laatste gekozen, en het op maat zagen hebben we uiteindelijk zelf gedaan en voor ongeveer 500 euro staat alles (voor ca 5 meter aan kasten, 3m hoog). Op
maat maken van die kasten is verrassend eenvoudig!

Onze buren doen dit nu ook en laten het zaagwerk over aan een lokale timmerman, die rekent daar dan een paar 100 voor.

[ Voor 92% gewijzigd door Sethro op 06-08-2018 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
Wij hadden ook interesse in wat maatwerk. Echter toen wij de prijzen zagen sloegen we stijl achterover. 4k zit je inderdaad zo aan voor een beetje kast. Daarom hebben wij gekozen voor kasten die passen (ipv precies op maat zijn). Wellicht niet zo mooi afgewerkt als echt maatwerk maar bij slaapkamerweb.nl hebben wij wat mooie kasten besteld. Net wat mooier en strakker dan bijv een Ikea en een stuk betaalbaarder dan maatwerk.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Nog geen ervaring mee maar wij zijn ook aan het overwegen om een paar maatwerk kasten te bestellen. Voorlopig hebben we enkel gekeken naar Kastengigant.nl, de prijzen daar in de configurator zaten zo rond de €1000 voor 2 meter aan schuifdeurkast met inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flam
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-04 13:39
Hier een inbouwkast op maat van Kastenopmaat uit Rotterdam en zijn er tevreden over.

Wij hadden een kamer over van 2,20 x 2,00 en 2,66 plafondhoogte en wilden deze ombouwen tot een inloopkast.
De lange wand van 2,20 is een kast tot het plafond ingebouwd van 60cm diep, onder het raam is een ladekast met 2x 5 laden gebouwd die voor de radiator staat, op de kast is een plank met radiatorrooster geplaatst tot de muur, de radiator zie je dus niet meer, daarnaast nog 2 plafondhoge kastjes van 40x40 en zij konden er een lichtkoof in dezelfde kleur als de laden bij leveren met in ons geval 4 LED spots. De lichtschakelaar hebben ze ook verplaatst naar de zijkant van de kast zodat deze te bedienen is zodra je de kamer inloopt.

Wij zijn naar hun showroom in Rotterdam geweest en hebben eerst onze wensen besproken, dit heeft ze uitgewerkt in een tekening en vrijblijvende offerte. Daarnaast hadden we ook bij ong. 5 andere winkels een offerte aangevraagd en deze waren allen 1k tot 2k duurder dan Kastenopmaat.

Na de offerte hebben wij nog 2x per mail wat aanpassingen gedaan, de communicatie verliep vlot, meestal kregen we dezelfde avond nog antwoord.

Na de orderbevestiging is er iemand bij ons thuis langs geweest om in te meten, 6/7 weken later was de kast klaar en kon deze worden ingebouwd. Deze hebben ze in 4,5 uur ingebouwd. Ik denk dat ze bij het meten een marge aanhouden, want bij het inbouwen hebben ze ter plekke bijgeschaafd/afgekort, misschien ivm mogelijke ongelijke vloer/muren/plafond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Sethro schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 14:11:
Wij hebben dit traject er net op zitten en vonden de prijs/kwaliteit meestal ver te zoeken. Geperste houten platen op maat gemaakt en daar dan duizenden euro’s voor vragen.

We hebben uiteindelijk 2 opties overwogen, een lokale meubelmakerij een kast van massief eiken laten timmeren of een aantal Ikea kasten bestellen en op maat zagen.

Uiteindelijk voor het laatste gekozen, en het op maat zagen hebben we uiteindelijk zelf gedaan en voor ongeveer 500 euro staat alles (voor ca 5 meter aan kasten, 3m hoog). Op
maat maken van die kasten is verrassend eenvoudig!

Onze buren doen dit nu ook en laten het zaagwerk over aan een lokale timmerman, die rekent daar dan een paar 100 voor.
Goede tip! Had er helemaal niet aan gedacht om die dingen te zagen. Maar kan je dat goed afwerken dan, dus niet dat je ziet dat ze gezaagd zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Xtince schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 19:20:
[...]

Goede tip! Had er helemaal niet aan gedacht om die dingen te zagen. Maar kan je dat goed afwerken dan, dus niet dat je ziet dat ze gezaagd zijn?
Dat gaat heel erg goed en daar zie je dus niets van. Ik heb gewoon een aantal basiselementen naast elkaar gezet. Twee daarvan zijn smaller gemaakt. Verder heb ik dan 2 extra elementen gekocht en die in delen gezaagd op de andere kasten gezet om tot de juiste hoogte te komen.

Inrichting erin en gaan!

[ Voor 6% gewijzigd door Sethro op 06-08-2018 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Wij hebben een klusjesman dit laten doen. Scheelt bakken met geld. Materialen kies je zelf uit en bepaalt deels de prijs. Verder gewoon zijn tarief voor arbeid, als dat schappelijk is kom je nooit aan die absurde bedragen van online aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
Bedankt allen voor de reacties.
Ik ga eerst eens wat offertes laten opmaken bij de reguliere kastenmakers om een indruk te krijgen van hun prijzen.
T.a.v. een meubelmaker of interieurontwerper, moet ik even in de regio rotterdam gaan zoeken!

@flam hoeveel was je kwijt voor jouw kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Mooi topic. Wij nemen in onze nieuwbouwwoning ook een inloopkast. Daarvoor hebben we een kleine slaapkamer opgeofferd (2,57 x 2,37m). Kosten voor de aannemer voor het verplaatsen van 1 deur: Euro 730,-. 8)7.

In eerste instantie dachten wij ook aan zo'n online kastenmaker, maar bij nader inzien lijkt het mij eigenlijk wel een leuk projectje :). Niet eens zozeer vanwege het geld, maar ik vind het leuk om wat te knutselen :)
Volgens mij moet het niet heel moeilijk zijn om enkele Ikea kasten aan elkaar te knopen.

[ Voor 8% gewijzigd door Sport_Life op 06-08-2018 22:01 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flam
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-04 13:39
@keanu_ wij waren 2700,- kwijt voor de kasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:18

sjaool

Every life should have 9 cats

(jarig!)
Je zou ook eens kunnen kijken bij Rudeco. Deze maakt kasten op maat en naar jouw specifieke wensen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakict
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-09-2024
Bij deze firma heb ik al enkele op maat gemaakte meubels vandaan: ecker-interieur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Sport_Life schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 22:01:
Mooi topic. Wij nemen in onze nieuwbouwwoning ook een inloopkast. Daarvoor hebben we een kleine slaapkamer opgeofferd (2,57 x 2,37m). Kosten voor de aannemer voor het verplaatsen van 1 deur: Euro 730,-. 8)7.

In eerste instantie dachten wij ook aan zo'n online kastenmaker, maar bij nader inzien lijkt het mij eigenlijk wel een leuk projectje :). Niet eens zozeer vanwege het geld, maar ik vind het leuk om wat te knutselen :)
Volgens mij moet het niet heel moeilijk zijn om enkele Ikea kasten aan elkaar te knopen.
Ik heb net een 3 meter brede Ikea - PAX in elkaar gezet, en ik vond het ZONDER te hoeven zagen al een pens werk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
tweakict schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:08:
Bij deze firma heb ik al enkele op maat gemaakte meubels vandaan: ecker-interieur
Hier ben ik al eens geweest voor orientatie van een keuken. Het zit wel aan de prijzige kant vond ik en derhalve toch voor Aswa gegaan. Ik was Uiteraard wel erg onder de indruk van hun visie en kwaliteit.

Hoe vond je hun prijsverhouding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Denk dat het ook afhankelijk is van de lokale concurrentie in Woerden zitten een aantal interieur bouwers en viel mee. Maar ja zal ook met drukte te maken hebben. Er schijnt meer werk te zijn dan mensen dus gaat de prijs omhoog. Zo werkt dat.
Alhoewel pas had mijn nichtje een keuken op maat laten maken maar was niet duurder dan de keukenboer.

[ Voor 17% gewijzigd door Frogmen op 07-08-2018 12:45 ]

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtince
Sethro schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 20:03:
[...]

Dat gaat heel erg goed en daar zie je dus niets van. Ik heb gewoon een aantal basiselementen naast elkaar gezet. Twee daarvan zijn smaller gemaakt. Verder heb ik dan 2 extra elementen gekocht en die in delen gezaagd op de andere kasten gezet om tot de juiste hoogte te komen.

Inrichting erin en gaan!
Slim gedaan! Heb je misschien een foto van het resultaat? Ben wel benieuwd hoe de basiselementen er nu uit zien bij je, ook qua indeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Iemand ervaring met Ikea Elvarli? Soort PAX, maar dan van aluminium, Poederlak op epoxy-/polyesterbasis :).

Aangezien we geen deuren voor de kast plaatsen leek me dit een mooie oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Sport_Life schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 17:09:
Iemand ervaring met Ikea Elvarli? Soort PAX, maar dan van aluminium, Poederlak op epoxy-/polyesterbasis :).

Aangezien we geen deuren voor de kast plaatsen leek me dit een mooie oplossing.
Ziet er op zich wel leuk uit, maar zijn ze niet al te open? Lijkt me dat zo ontzettend veel stof op je kleren komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@keanu_ Houd er rekening mee dat de bouw op dit moment aardig overspannen is. Dat geld ook voor alle zaken die bouwgerelateerd zijn, installatiebedrijven, tegelzetters maar ook interieurbouwers. Het kan dus best even duren voordat een bedrijf tijd voor je heeft. Komt nog bij dat de prijzen door de drukte én duurder geworden materialen mogelijk hoger uitvallen dan je hebt ingeschat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Xtince schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 21:02:
[...]

Ziet er op zich wel leuk uit, maar zijn ze niet al te open? Lijkt me dat zo ontzettend veel stof op je kleren komt.
Is dat niet bij iedere inloopkast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tootoo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-04 11:13

Tootoo

Folding extremist

Wij hebben in onze zelfbouwwoning twee afwijkende kasten:
- een boekenkast langs de trap: deze hebben we door Decosier (omgeving Rotterdam). Voor ons de meest betaalbare oplossing, voor zover dat mogelijk is in deze tijd. Zij maken ook inloopkasten voor zover ik weet.
- onze inloopkast: wij hebben net als hierboven gekozen voor Ikea kasten. Aan de ene kant de gewone Pax kasten en aan de andere kant hebben we gekozen voor Billy boekenkasten, die we gebruiken voor t-shirts en schoenen.

Over beide kasten zijn we meer dan tevreden :)

Folding@home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSparkels
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Ik sluit me bij deze aan bij TooToo en alle andere die fijn met IKEA kasten aan het knutselen zijn geweest.

Heb bij mijn schoonouders met PAX en BILLY kasten een inloopkast gemaakt met verlichting e.d.
Heb op deze manier een belachelijke hoeveelheid geld bespaart en ze konden tot op het laatst hun wensen aanpassen...

Tip: Heb de kasten configurator gebruikt om wat 'praat'-plaatjes te maken en te kijken wat het beste paste in de ruimte :)

Okay, twee rechter handen en goed gereedschap is dan wel handig, maar het is zeker het overwegen waard.

Succes met het maken van een keuze !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xs2tom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-04 14:56
Wat doen jullie dan met de bovenkant van die Ikea kasten? die zijn toch geen 2,60 meter? TS zoekt zelfs 2,90 meter.

[ Voor 13% gewijzigd door xs2tom op 10-08-2018 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik heb onlangs ook een inbouwkast laten plaatsen in mijn nieuwbouwwoning. Ongeveer dezelfde verhoudingen, al is het plafond iets lager (3 bij 2.6)

Ik ben ook bij kasten op maat geweest bij Alexander en vonden deze nogal prijzig (zijn de meeste winkels daar overigens wel). Uiteindelijk uitgekomen bij https://www.kastenstudio.eu/. Die zitten in Ridderkerk.

Zij kwamen met het idee van een instapkast. Oftwel een kast van 1 meter diep, incl schuifdeuren en verlichting. Prijs was ongeveer 2900 euro. Duur grapje natuurlijk, maar vergeleken andere zaken een goede prijs. Ik zou daar zeker ook een offerte aanvragen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-04 00:22

kazz1980

Goh... Ik hier?

Tip: zoek vooral ook naar lokale kleinere meubelmakers... Daar is vaak veel meer mogelijk in overleg voor gunstigere prijzen en bovendien kun je dan zelf meer betrokken zijn.blijven bij het hele proces.
Ik heb ooit twee meubels laten maken door een lokale meubelmaakster in onze wijk destijds. Dat begon met gezamenlijk bakje koffie en bespreken wat we wilden en voor welk budget. Ons budget was toen nog zéér beperkt. Maar omdat het persoonlijk wel klikte is het allemaal gelukt. Ik heb toen zelf de gehele ontwerpen inclusief maatvoering gemaakt (dat scheelde haar werk) en vervolgens is ze aan de slag gegaan, gedeeltelijk met rest materialen van andere projecten. Zo hadden wij voor prijzen die niet heel gek veel hoger lagen dan bv. Ikea ineens twee prachtige unieke meubelstukken in huis die anders nooit mogelijk geweest waren wegens afwijkende maten.

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper
  • Laatst online: 28-04 21:04

Bl4ckviper

BlaBlaBla

kazz1980 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:11:
Tip: zoek vooral ook naar lokale kleinere meubelmakers... Daar is vaak veel meer mogelijk in overleg voor gunstigere prijzen en bovendien kun je dan zelf meer betrokken zijn.blijven bij het hele proces.
Ik heb ooit twee meubels laten maken door een lokale meubelmaakster in onze wijk destijds. Dat begon met gezamenlijk bakje koffie en bespreken wat we wilden en voor welk budget. Ons budget was toen nog zéér beperkt. Maar omdat het persoonlijk wel klikte is het allemaal gelukt. Ik heb toen zelf de gehele ontwerpen inclusief maatvoering gemaakt (dat scheelde haar werk) en vervolgens is ze aan de slag gegaan, gedeeltelijk met rest materialen van andere projecten. Zo hadden wij voor prijzen die niet heel gek veel hoger lagen dan bv. Ikea ineens twee prachtige unieke meubelstukken in huis die anders nooit mogelijk geweest waren wegens afwijkende maten.
Dat is ook niet altijd het geval wij hadden een offerte laten maken door kastengigant deze was ook nogal aan de prijs. Vervolgens lokale meubelmaker gevraagd en gezegd dat als het niet lager kan hij niet eens de moeite hoefde te doen. Kwam vervolgens met een offerte die hoger was voor minder kastruimte..

Terwijl we op voorhand toch echt hadden aangegeven hoeveel we maximaal kwijt wilde zijn. En hij in eerste instantie zei dat dit wel moest lukken..

Be fast .... Be furious....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSparkels
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
xs2tom schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:04:
Wat doen jullie dan met de bovenkant van die Ikea kasten? die zijn toch geen 2,60 meter? TS zoekt zelfs 2,90 meter.
Ruimte bij mijn schoonouders had ook een hoogte van 3 meter.

IKEA gaat tot 2.36m.
Heb de rest opgevuld door een kast van 50 cm breed (op zijn kant) over de gehele breedte te plaatsen.
De legplanken met schroeven vast gezet zodat je mooie vakken kreeg waar nu dozen in staan.
Aan de rand spotjes geplaatst en een plint tussen het plafond en de kast voor een nette afwerking.

Het vergt wat creatief denken maar daar zijn we Tweakers voor .... toch O-)

[ Voor 13% gewijzigd door MrSparkels op 10-08-2018 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-04 00:22

kazz1980

Goh... Ik hier?

Bl4ckviper schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:15:
[...]
Dat is ook niet altijd het geval wij hadden een offerte laten maken door kastengigant deze was ook nogal aan de prijs. Vervolgens lokale meubelmaker gevraagd en gezegd dat als het niet lager kan hij niet eens de moeite hoefde te doen. Kwam vervolgens met een offerte die hoger was voor minder kastruimte..

Terwijl we op voorhand toch echt hadden aangegeven hoeveel we maximaal kwijt wilde zijn. En hij in eerste instantie zei dat dit wel moest lukken..
Zal uiteraard altijd afhangen van de meubelmaker in kwestie. Kleinere meubelmakers hebben bv. relatief hogere kosten voor materiaal en gereedschappen in vergelijk met grote partijen. Maar er is in overleg meer mogelijk. Is mijn ervaring dus...

Verder kan het trouwens ook nog interessant zijn te kijken naar sociale werkplaatsen als budget beperkt is ;)

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1102347

Wij hebben ook Ikea systeem van Pax goed en goedkoop als je rechten ruimte hebt en dan zelf te doen. Hebben ook heel veel mogelijkheden met betrekking tot de binnenkant van de kasten. Bij ons staat dit in onze bijkeuken waar ook de wasmachine staat erg handig voor uithangen overhemden ook.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• maartendd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-04 19:52
Denk dat je ten eerste een paar zaken moet spitsen, een Build to fit kast mag je niet vergelijken met een leenbakker of ikea Kast. vanaf de eerste hoek tot afwerking is niet te vergelijken met Ikea materiaal.

Nu ben ik zelf een hobby meubelmaker (nadruk hobby) maar wel met prof al een leuk assortiment aan professionele gereedschap.
Alleen al de apparatuur is een groot verschil, en nog maar niet te spreken over materiaal keuze. MDF, voor gelakte kast, prima. maar de bouw markt MDF is niet de kwaliteit die je wilt in een dure build to fit kast. Dan zit je aan een HDF of Medite HD MR te kijken. Zo'n plaat is al snel 4 keer duurder dan de mdf plaat in de bouwmarkt. Maar ook 20X beter in het leveren van kwaliteit werk. Ga zo maar verder, plaatmateriaal met een mooie fineer, dan niet vergeten aan massief hout en de hele techniek om dit mooi en goed te verwerken zonder krom trekkingen. Alle prijs naar zijn waar, google maar eens op blum scharnieren, tik je zo 5 euro tot 10 euro weg voor een enkele mooie auto softclose enz enz.
En dan komt pas het echte handwerk van zagen en daadwerkelijk bouwen en afwerken (spuiten) of verven.

zo'n kast mag je niet vergelijken met een holle kartonplaat van de IKEA wat in de massa van 100.000 wordt gefabriceerd op vaste maten. Wil je goedkoop uitzijn, ga het zelf doen of koop ikea.
Wil je kwaliteit ga dan goed rondkijken naar lokale bouwers en bekijk goed hun portfolio. Afhankelijk van grote en keuze in materiaal zal je prijs hoog of heel hoog zijn. Zeker in vergelijking met IKEA.
Maar dan heb je wel een kast waar je u tegen zegt, maar dit staat of valt helemaal aan wat jouw kwaliteit strandaard/wensen zijn.

Een paar punten als je echt naar maatwerk kijkt:
- Welk basis materiaal gebruiken ze
- Afwerking (verf, HPL, hout fineer, enz)
- Band afwerking 1mm is minimaal dikker is beter maar ook duurder ivm stoten
- Merk, hang en sluit materiaal (merk: blum of andere)
- auto, soft close, enz enz
- Verlichting (net stroom of batterij) / Sensors
- Deurtjes, glas, schuif, lades
- Afwerking, afronding, of gefreesde lijntjes, motiefjes enz enz.

Alleen al aan materiaal heb je al zo veel keuzes wat direct grote impact heeft op je prijs.
Veel lades, mooi (welk gewicht, zichtbaar / onzichtbaar, rollers of lager, soft /auto close) enkele set is zo 15 tot 35 euro per lade afhankelijk soort, diepte en gewicht. Ja he kan ook via duitsland zelf goedkopere versies kopen, en gebruik die zelf ook voor schuur materiaal maar is qua look en feel toch echt wat anders dan wanneer je een luxe kast wilt.

Mijn ervaring wil je echt speciale dingen dan zal dit altijd meer kosten dan wat standaard in de winkel kan kopen. alleen al omdat het handwerk is, en minder machinaal.
Als hobby bouwer, meeste mensen (ook vrienden) die vragen wat dingen kosten schrikken puur omdat ze denken juist goedkoper uit te zijn. Maar vergeten de echt kosten in het bouwen van hand werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tacmulder
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-04 17:48
flam schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 15:16:
Hier een inbouwkast op maat van Kastenopmaat uit Rotterdam en zijn er tevreden over.

..
@flam Heb je misschien foto's, ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat!
Ik heb deze zaak ook al eens overwogen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Vandaag weer een offerte gekregen van een meubelmaker. Voor 4 kasten 18k, veel te veel naar mijn gevoel. Valt mij op dat alle offerten uitgaan van “18mm melamineerd plaatmateriaal”. Is dit uberhaupt wel hout? Of eigenlijk hetzelfde als waar de Ikea kasten van zijn gemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Xtince schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 15:24:
Vandaag weer een offerte gekregen van een meubelmaker. Voor 4 kasten 18k, veel te veel naar mijn gevoel. Valt mij op dat alle offerten uitgaan van “18mm melamineerd plaatmateriaal”. Is dit uberhaupt wel hout? Of eigenlijk hetzelfde als waar de Ikea kasten van zijn gemaakt?
Verkoopt Mandemakers tegenwoordig ook inbouwkasten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartendd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-04 19:52
Kan niet bepalen wat te duur is omdat term 4 kasten heel breed is qua term. Zeker zoals eerder benoemt wat de details en aanverwanten zijn.

Melamindeerd plaatmateriaal is een breed begrip. Dit kunnen meubelpanelen zijn (goedkoper), maar ook de dikte van de melamine kan verschillen. Uiteindelijk is het een harde toplaag op een plaatmateriaal. Die toplaag kan velen vormen en smaken hebben. Plaatmateriaal kan ook verschillend zijn (spaanplaat, mdf, plex, enz).

Ikea kasten zijn qua hout vaak spaanplaat (geperste vezels).

de 18mm is vrij basis, afhankelijk van overspanning en gebruik. (horizontale delen en verticalen delen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximillian20
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-12-2024
Ik adviseer niet kastenstudio op maatmeubel Rotterdam in het Alexandrium niet, stuur mij gerust een prive bericht dan zal ik je het hele verhaal vertellen.

[ Voor 77% gewijzigd door maximillian20 op 10-08-2018 19:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
In Vlaardingen heb je nog De Graaf BV voor kasten op maat. Verder geen ervaring mee, maar wel een mooie en uitgebreide showroom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:15
Er kan een wereld zitten tussen twee soorten spaanplaten. Wat mij bij Ikea opvalt is dat de dichtheid steeds lager wordt. Was een Pax kast vroeger 18mm met de kleurlaag er helemaal omheen (2004). In 2009 kochten we een nieuwe kast ivm verhuizing. De persing van de panelen was merkbaar grover, kleurlaag had een naad en in het algemeen een stuk slapper.

Maarja, als basis kan je het wel gebruiken als je je inbouwkast inricht op de moduulmaat. Vervelender wordt het bij schuine kappen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:51
Haribo112 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:13:
[...]

Ik heb net een 3 meter brede Ikea - PAX in elkaar gezet, en ik vond het ZONDER te hoeven zagen al een pens werk :9
Hier ook IKEA. Maar wel maatwerk...
Wij hebben de woning zelf (laten) bouwen dus de ruimte voor de inbouwkast heb ik bepaald aan de hand de IKEA maten. Nu is de linker kant van de inloopkast 250x35 en de andere kant van de is 250x60. Dus 5m aan pakruimte. Alleen is de maximale hoogte bij de IKEA 235cm. Echter is het nu al een uitdaging om daar bij te komen met m'n 180cm. Dus hoger is totaal overbodig in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzu
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-12-2022
keanu_ schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 21:47:
Bedankt allen voor de reacties.
Ik ga eerst eens wat offertes laten opmaken bij de reguliere kastenmakers om een indruk te krijgen van hun prijzen.
T.a.v. een meubelmaker of interieurontwerper, moet ik even in de regio rotterdam gaan zoeken!

@flam hoeveel was je kwijt voor jouw kast?
Wat is het uiteindelijk geworden? En voor welke prijs? Ben erg nieuwsgierig omdat ik ook een inbouwkast wil laten maken in mijn nieuwbouwwoning!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vincent44
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-04 14:47
Wij hebben een inbouwkast (onder een schuine wand) en een tv meubel laten maken door Wagenaar Woodworks. Echt super blij mee. Wel prijzig maar kwalitatief voelt en ziet het er super luxe uit.

Public
Publieke map
inbouwkast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:27
Ik heb een kastenwand gemaakt onder een schuin dak op basis van Ikea keukenkastjes. Die heb je in allerlei maten en kan je afwerken met de bijbehorende panelen. Veel werk om te doen, maar stukken goedkoper dan welke andere kast op maat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Mooie kick na 4 maanden; vervolgens weer allerlei reacties van mensen die de laatste reactie niet lezen en opnieuw input gaan geven op originele vraag uit OP.

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVeld
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-01 16:40
Sport_Life schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 22:01:

€730 voor het verplaatsen van een deur WTF.
Dat koste bij mijn project maar €110,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-04 23:35
Xtince schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 21:02:
[...]

Zorgen voor overdruk in je walk-in-closet :p

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mokum80
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 28-04 20:46
Ik ga tzt denk ik ook voor de Ikea optie, en laat wat basiselementen op maat zagen. De inrichtingselementen van Ikea zijn ook prima. Het lijkt mij lastiger om de deurtjes op maat te zagen, denk niet dat dit mooi wordt. Dan gewoon de deuren wel op maat laten leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzu
Heeft er iemand hier een idee was ongeveer het prijs verschil is als je het speciaal op maat laat maken? Zelf wil ik er best wel meer voor betalen maar dan wil ik wel een hoge prijs/kwaliteit verhouding hebben natuurlijk.

Voorbeelden van de kosten om een inbouwkast op maat te laten maken zal ook al genoeg zijn. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 13:15
Ik had offertes variërend van 3.500-4.500 euro voor een kast op maat. Toen heb ik het zelf gemaakt met PAX-kasten voor ca. 900 euro aan materiaal. De uiteindelijke uitstraling scheelt niet eens zoveel... en het blijft natuurlijk een kast.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:24
Xtince schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 10:54:
Voor mijn nieuwbouwwoning heb ik ook een aantal op maat te maken kasten (5 in totaal). Offerten die ik al heb gekregen liggen zo rond de 18k. Dus houd maar zeker rekening met 4k wat je omschrijft.

Maar ik heb een aantal interieurbouwers in de buurt aangeschreven voor offerten. Selectie gemaakt op basis van portfolio. Misschien een idee? Ik zou de bedrijven die als tussenpersoon optreden mijden en direct naar de interieurbouwers zelf gaan. Succes
Een uitbouw van je woonkamer kost 18k. Of is je inloopkast ook bijgemetseld? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonnie1928
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 26-11-2020
Probeer https://dpgtechnology.nl/adverteren eens...

[ Voor 84% gewijzigd door Señor Sjon op 07-10-2020 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:44

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

com2,1ghz schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:18:
[...]

Een uitbouw van je woonkamer kost 18k. Of is je inloopkast ook bijgemetseld? :+
Wij zijn bij Lema geweest in Den Haag, zitten we ook op dit bedrag. Design kost wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wizzu
Uiteindelijk 2300 euro betaald aan een op maat gemaakte U-vormige-inloopkast; opvulling hoeken met planken, tot aan plafond (2.60 M), led verlichting, walnoothout en accessoires zoals een schoenenrek en lades. Via Praxis/Gamma/Karwei moet je een aanbieding afwachten met 25% korting met kasten op maat. Ze maken allemaal gebruik van dezelfde software op hun websites waarbij je zelf je kast op maat kan laten maken, waarschijnlijk allemaal van StoreMax.

Voor Pax waren we evenveel geld kwijt en hadden we veel minder; kast niet tot aan plafond, geen verlichting, geen walnoothout, geen mooie opvulling hoek). De kasten zijn van prima kwaliteit (geperst hout net zoals Ikea) dus zeker aan te raden. Let wel op dat de handleiding echt niet zo goed is, maar als je handig bent en je zoekt wat filmpjes op internet komt het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathaniel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-06-2022
Iemand ervaring met ondiepe kasten van ca. 40cm diep? Eventueel oplossingen voor het hanggedeelte?
Pagina: 1