Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Roan128
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 24-03 21:00
Ik zoek een?
Nieuwe high end smartphone

Wat is je budget?
Ik neem de telefoon met een abonnement erbij dus ik heb niet echt een budget.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Te whatsappen, social media, reddit etc, opzich ben ik ook een redelijke power user dus is android misschien handiger voor mij. Maar met apple kun je tegenwoordig ook veel, ik vind de camera ook erg belangrijk.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb nu een iPhone 6S dus ik leun inpricipe meer naar de iPhone maar de Samsung is goedkoper en ik hoor ook erg veel goede dingen over Samsung.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe duur reparatie kosten zijn vergeleken met elkaar.

Alle reacties

• TommyboyNL
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
De Apple vs Android discussie ga ik nu even niet aanstippen, maar wel je laatste vraag:
Als je bij voorbaat al vreest voor reparatiekosten kan je het beste een verzekering afsluiten. Voor beide toestellen zullen die namelijk niet mals zijn.

• MicGlou
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 02-04 15:38
Net zoals hierboven ga ik mij niet wagen aan een iPhone vs Android discussie... daar kom je toch nooit uit. De keuze daartussen is vrijwel niet feitelijk uit te leggen, dat is vooral een kwestie van voorkeur en smaak en daar valt simpelweg niet over te twisten.

Ook net zoals hierboven wil ik ook wel wat zeggen over je laatste vraag... het ligt er natuurlijk aan over welke reparatiekosten je het hebt. Maar de meest voorkomende schade aan een telefoon is toch wel de display en daar kan ik je over vertellen dat de S9 bizar duur is om deze te laten repareren met behoud van garantie... oftewel via de officiële weg... daar koop je bijna een nieuwe voor.

Mocht je overwegen voor de Samsung te gaan, dan zou ik persoonlijk voor de S8 gaan, die is weer goedkoper dan de S9 en de verschillen tussen die twee toestellen zijn in de praktijk verwaarloosbaar... enige echte werkelijk verschil tussen die twee is de plaatsing van de fingerprintscanner... overige zaken als uiterlijk en specificaties ligt enorm dicht bij elkaar.

Mocht je overwegen voor de iPhone te gaan, dan zou ik persoonlijk liever voor de iPhone 7 Plus 128GB gaan dan voor de 8 Plus 64GB omdat de 7 Plus goedkoper is en meer opslag heeft... overige verschillen tussen die twee toestellen zijn klein, behalve dan dat de iPhone 8 draadloos kan laden, wat ook weer als nadelig gezien kan worden omdat de 8 door de glazen achterkant weer een stuk kwetsbaarder is.

• swhnld
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 07:49
Een iPhone heeft een hogere restwaarde over het algemeen dus daar kun je ook rekening mee houden en je oude iPhone verkopen drukt de kosten nu bij aanschaf (kan je zelf doen of inruilen in de Apple winkel), en schade kun je beperken door er een goede rugged case er omheen te doen.

Voor de discussie tussen voor en nadelen, het Android platform is wat meer open waardoor je nu al met een toestel als de S9 via NFC draadloos kan betalen bij winkels waar het voor de iPhone in Nederland nog beschikbaar moet komen, ook is er de SD kaart uitbreiding mogelijk en zijn er dual sim varianten. Verder is de knoppen indeling anders bij Android dus bij een eventuele overstap is er een steilere leercurve.
Er zijn geruchten dat Apple ook dual sim zou gaan ondersteunen, en ook dat NFC betalen er op mogelijk gaat worden in Nederland, maar of en wanneer het zo ver is, het is nog niet officieel. Ook is de vraag of je het nodig hebt aangezien je huidige toestel prima bevalt.

Mijn advies is als je kunt nog een paar maanden uit te zingen tot de nieuwe iPhone serie beschikbaar is (september bekendmaking, oktober levering), dan weet je wat die kunnen, en kun je dat meenemen in je besluit, ook dalen de huidige modellen dan weer 100 Euro in prijs over het algemeen waardoor het prijsverschil met de Samsung kleiner wordt.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True