no boot when offboard vga enabled

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slowrabbit
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 18-12-2020
[NL]
hallo,
ik hoop dat iemand hier mij kan helpen,

wanneer ik offboard vga aanzet in mijn bios wil mijn moederboard niet meer opstarten ( geen boot / geen video) de grafische kaart is onder windows en ubuntu volledig geinstalleerd wanneer ik van de standaard vga adapter (onboard) opostart.
stellig hoop ik dat het geen compatibiliteit probleem is

bij voorbaad dank

[ENG]
hello,
i hope you could help me with this problem.

when i enable offboard vga in the bios my MB will not boot (no boot/ no video output). the grapics card is fully installed in windows when booting from onboard vga.
faitly hoping it is not a compatibility problem

thank you in advance

system:
supermicro A-PLUS H8SGL-F
NB SR5650
SB SP5100
AMD opteron 6128 2.00 MHz
32GB DDR3 1333MHz ECC (8x4GB Kingston)

Graphics card:
sapphire toxic HD4870 1GB DDR5
AMD chipset
Run Temp.: 68C/155F
PCI-E 8x in 16x slot

software
windows 7 sp1 x64
ubuntu 17.10.1

[ Voor 27% gewijzigd door slowrabbit op 06-08-2018 00:20 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:23

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

@slowrabbit , graag in het Nederlands, dit is een Nederlandstalig forum.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slowrabbit
Microkid schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 22:33:
@slowrabbit , graag in het Nederlands, dit is een Nederlandstalig forum.
aangepast met de aanvulling in nederlands ( zover mijn dislexie toestaat) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Duw er eens een andere kaart in. Je vermoed zelf al ergens incompatibiliteit, het lijkt me handig om dat eens uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 15:45

MrMonkE

★ EXTRA ★

Misschien een ander slot proberen?

Heb je geen 'automatic' option in je bios voor iGPU?

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13-06 22:54
De Hd4870 is ook al een vrij oude kaart. Weet je zeker dat die kaart werkt?

[ Voor 13% gewijzigd door WEBGAMING op 06-08-2018 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:18

nelizmastr

Goed wies kapot

Ook niet heel gezond dat die kaart tijdens niksen al 68 graden wordt. Lijkt me een gevalletje einde oefening. Zal zichzelf geroosterd hebben dankzij nalatigheid. Een GPU moet ook wel eens uit elkaar voor een schoonmaakbeurtje en schone pasta.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

68 graden voor een 4870 vind ik met deze buitentemperaturen nog niet eens zo heel vreemd hoor. Dat ding is een heethoofd, bijzonder onzuinig vergeleken met huidige kaarten. Ik denk niet dat daar gelijk het probleem hoeft te liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-06 21:12

Nemesizz

Untouchable

Moest even nadenken over offboard...maar je bedoeld dedicated graphicscard?

Misschien open deur maar, heb je wel alle power connectors op de videokaart aangesloten?
Want zie toch nog regelmatig posts voorbij komen hier waar men maar 1 of helemaal geen power connectors aansluit op de videokaart.

Weet van sommige Supermicro (Intel) borden dat ze soms niet willen booten met een dedicated GPU.
Echter, als ik even wat na zoek zijn er wel mensen geweest dat het bord dat jij aangeeft aan de praat kregen met een dedicated GPU (Radeon 5000 serie zelfs, wel zo'n budget model dat geen power connectors nodig is).

@nelizmastr Misschien beetje aan de warme kant (en inderdaad misschien koelpasta / stof), maar dit is wel een high-end kaart, de laatste voordat ze begonnen met dynamische clockspeeds. Met andere woorden, ding draait altijd gewoon op de volle snelheid ipv dat die naar een lagere snelheid klokt tijdens idle (zit natuurlijk wel verschil in volle snelheid load, en volle snelheid idle, maar ze blijven vaak wel aanzienlijk warmer dan kaarten die drastisch terugklokken in idle zoals tegenwoordig het geval is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:18

nelizmastr

Goed wies kapot

Nemesizz schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 11:16:
Misschien beetje aan de warme kant (en inderdaad misschien koelpasta / stof), maar dit is wel een high-end kaart, de laatste voordat ze begonnen met dynamische clockspeeds. Met andere woorden, ding draait altijd gewoon op de volle snelheid ipv dat die naar een lagere snelheid klokt tijdens idle (zit natuurlijk wel verschil in volle snelheid load, en volle snelheid idle, maar ze blijven vaak wel aanzienlijk warmer dan kaarten die drastisch terugklokken in idle zoals tegenwoordig het geval is).
Dat weet ik inderdaad. Maar ik heb zelf een 4870 en 4890 met reference koeler gehad en ik heb ze nooit boven de 50 idle gezien in mijn geval, ook niet in de zomer. Ding zal wel verdomd weinig lucht krijgen :)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13-06 22:54
nelizmastr schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 09:38:
Ook niet heel gezond dat die kaart tijdens niksen al 68 graden wordt. Lijkt me een gevalletje einde oefening. Zal zichzelf geroosterd hebben dankzij nalatigheid. Een GPU moet ook wel eens uit elkaar voor een schoonmaakbeurtje en schone pasta.
Nalatigheid? En dat omdat zijn kaart warm loopt?
Wow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slowrabbit
hey allen,

ik heb hier een Point of view geforce 9500 gt liggen die in het zelfde slot perfect werkt (zonder extra aansluitingen) (sinds kort 3d module gefrituurd ( kaart geeft beeld tot er om 3D word gevraagd en springt dan naar BSOD) (kinderen en water blij dat er niet meer kapot is)
kaart zelf volgens ESD maatstaaf gereviseert (nieuwe pasta / stof verweiderd) nadat deze werkent uit een andere desktop heb gehaald
deze is dan ook volledig aangesloten (2x6pin) en volledig geinstalleerd wanneer ik van de onboard vga module opstart (matrox g200ew)
netvoeding is een nieuw uit doos sharkoon v.II 650W
k heb heel netjes 3 groene lampjes op de achterkant en bij opstarten 3 rode knipperent als kennis geving dat de kaart geinitaliseert word
maar zodra ik om beeld ga vragen van de kaart zelf gebeurd er niets meer.

VB: tijdens opstarten naar bios gaan alle ventilatoren tijdelijk naar 100% maar dit gebeurd ook niet als ik om de kaart vraag

edit: hoge temeratuur kankomen omdat ik met een open kast werk (gemodificeerd 1u rack)

[ Voor 4% gewijzigd door slowrabbit op 06-08-2018 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Met welke kabel heb je het beeldscherm aangesloten? en de andere video uitgang op de kaart al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slowrabbit
Nemesizz schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 18:39:
Met welke kabel heb je het beeldscherm aangesloten? en de andere video uitgang op de kaart al geprobeerd?
dvi naar vga / dvi naar dvi / dvi naar hdmi, maakt geen verschil zodra ik vraag om beeld via de grafische kaart vanuit mijn bios gebeurd er niks meer. moederboard gaat niet meer in boot
kabels zijn btw nieuw uit doos en getest

[ Voor 4% gewijzigd door slowrabbit op 06-08-2018 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slowrabbit
*knip* dit hoort thuis in de V&A.

[ Voor 83% gewijzigd door br00ky op 07-08-2018 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Heb je niet de mogelijkheid om die 4870 in een andere PC te testen?

Als die daar ook gek doet is het misschien gewoon einde verhaal voor die kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slowrabbit
Nemesizz schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:54:
Heb je niet de mogelijkheid om die 4870 in een andere PC te testen?

Als die daar ook gek doet is het misschien gewoon einde verhaal voor die kaart.
ik heb nog een antiek foxconn moederbord staan (G41MX 2.0series) welke ik ook iets wat provisorisch zal moeten herbouwen hiervoor (geen originele cpu cooler), en ik mijn huidige setup half mag gaan afbreken voor oa een HDD en de PSU.

blij dat ik electrical ingenieur ben (een die weet wat die doet en met zn handen heeft leren werken) en dat het een heerlijke hobby dag is.

!!!!!LET OP ALLEN: zweetdruppels is vocht en dus funest voor elektronica, houd handen droog tijdens het hobbyen en werk ten alle tijden ESD veilig !!!!!!

EDIT: na grondig schoonmaakwerk/ sloopwerk/ nodige verbouwingen/ CMOS reset moet ik spijtig mededelen naar het overlijden? van de foxconn deze geeft om welke reden dan ook geen teken van leven ( 1 ram slot gevuld, processor is juist geplaast psu juist aangesloten ventilatoren gaan draaien GEEN grafische kaart ingestoken verder blijft het akelig stil) stom genoeg is het dezelfde reactie als ik op mn supermicro om de dedicated 4870 vraag

[ Voor 21% gewijzigd door slowrabbit op 07-08-2018 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Bij die Foxcon misschien CMOS batterij leeg? dan willen ze soms ook geen teken van leven meer geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slowrabbit
Besloten om atiflash er overheen te gooien
Pagina: 1