Hoeveel gewicht kan een Ikea Kallax kast dragen

Pagina: 1
Acties:
  • 13.977 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1101395

Topicstarter
Ik wil graag een nieuw aquarium kopen van 110 liter. En met alles erop en eraan gaat de hele zaak zo'n 120 tot 130 kilo wegen. Ik heb een Ikea Kallax Kast op mijn kamer staan en wilde graag weten of die de boel dan kan dragen.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:47
Volgens de site van Ikea hebben Kallax kasten een max. belasting van 13 kilo, maar dat lijkt me erg weinig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Anoniem: 1101395 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 18:40:
Ik wil graag een nieuw aquarium kopen van 110 liter. En met alles erop en eraan gaat de hele zaak zo'n 120 tot 130 kilo wegen. Ik heb een Ikea Kallax Kast op mijn kamer staan en wilde graag weten of die de boel dan kan dragen.

Alvast bedankt!
Wlke van de 150 ? :P
https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/categories/series/27534/

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1101395

Topicstarter
Ja dat dacht ik ook, want ik zit vaak genoeg op die kast, en ik weeg wel meer dan 50, en er staat al een aquarium van 36 liter op, dus zoiezo staat er altijd al 40 kilo op. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
De kast is van karton. Wij hebben er ook een aantal op zolder. Deze staan op wieltjes op de uiteinden en hangen door in het midden (gewicht: tijdschriften etc). Als je hem zonder wielen doet en extra aan de muur vastmaakt (ook tegen omvallen) dan moet het op zich gaan, maar het houd niet over. (En als je water morst/lekt is het gauw klaar, dan heb je een hoopje papier-mache)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Dat honingraatkarton en de massieve tussenschotten kunnen de verticale krachten wel aan denk ik. Het grootste gevaar lijkt me dat de kast zijwaarts instort. Je moet hem dus zeker aan de muur vastmaken en zorgen dat alles recht en waterpas is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clements
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:56
durf je met zn tweeen op die kast te gaan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-06 14:55
Goed, de vraag is beantwoord. Dit soort zaken kan je het beste gewoon met de fabrikant opnemen. Ikea heeft de belastingen voor haar kasten gewoon online staan, zoals hier ook al aangegeven. Op GoT verlangen wij wel iets aan eigen onderzoek voordat een topic geopend wordt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.