Wasmachine stroom valt ineens uit...

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb al 8 jaar een samsung WF7604NAW 6kg en heb nog nooit problemen gehad. Ik ben na 2 weken op vakantie geweest te zijn weer terug en sinds vandaag gedraagt hij zich vreemd.

Als ik een wasprogramma start (maakt niet uit welke) dan valt de wasmachine na 2 a 3 minuten uit. Wanneer ik de stekker er dan weer uit doe en na een paar minuten weer in doe dan werkt de wasmachine weer voor 2 a 3 minuten en valt daarna weer uit.

Ik heb de stopcontact nagekeken maar dat kan het probleem niet zijn want zoals ik al zei, een paar minuten na het uitvallen van de wasmachine doet hij het gewoon weer voor een aantal minuten. Ik heb de stroomdraad van de wasmachine ook geopend en nagekeken maar alles ziet er gewoon goed uit.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Alvast bedankt.

Beste antwoord (via Verwijderd op 28-02-2019 18:43)

Verwijderd

Laat er ff een monteur naar kijken, klinkt als een thermische zekering de springt of de voeding/pcb van de wasmachine die stuk is. Er is iig iets stuk in de machine

Ga er alvast rekening mee houden dat er een kans is dat je uiteindelijk een nieuwe moet kopen of een dikke rekening krijgt (tenzij je de beschikking hebt tot een zeer handig iemand)

Daarmee bedoel niet iemand die een stekker kan openschroeven (no offence ;) ) maar iemand die kaas heeft gegeten van elektronica schema's, voedingen en pcbs

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2018 00:11 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:51
Zit er niet een beveiliging in die na een paar minuten weer uit is? Thermisch of iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee er zit geen beveiliging op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chemist13
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 03:36
Gaat de machine echt uit, of draait hij het programma niet ,. In dat laatste geval koolborstels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 14:38
Koolborstels versleten ? Na 8 jaar kan dat makkelijk en dat kan zo'n probleem veroorzaken.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:08
Wat is uitvallen? Zie je dan geen lampje meer branden/niets op het display?
En als het start, gaat het het water dan wel afpompen en daarna lopen?

ps, je hebt de machine wel normaal gevuld, niet dat het een bijna lege trommel heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
chemist13 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 17:23:
Gaat de machine echt uit, of draait hij het programma niet ,. In dat laatste geval koolborstels.
De machine gaat echt helemaal uit. Het is alsof ik de stekker er dan uit heb getrokken. Ik heb net iets anders geprobeerd, namelijk de stekker van de wasmachine gewoon ingelaten zonder een wasprogramma aan te zetten en de wasmachine sprong toen ook uit. Dus wil ik dat de wasmachine het weer voor een paar minuten doet dan moet ik de stekker er weer uit doen voor een aantal minuten en daarna weer in dan doet hij het weer een aantal minuten en daarna valt de stroom compleet uit zelfs wanneer ik geen wasprogramma aanzet. Vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
canonball schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 17:33:
Wat is uitvallen? Zie je dan geen lampje meer branden/niets op het display?
En als het start, gaat het het water dan wel afpompen en daarna lopen?

ps, je hebt de machine wel normaal gevuld, niet dat het een bijna lege trommel heeft?
Je ziet dan gewoon helemaal niets, het display valt uit. Hij komt er niet aan toe om het water te laten afpompen doordat hij al na een paar minuten stopt.

De trommel is inderdaad wel bijna helemaal leeg, dit omdat er een onaangename geur uit de wasmachine komt doordat hij 2 weken niet in gebruik is genomen, dus wij dachten eraan om hem even te laten werken.
Kan dit het probleem zijn?

Wij gaan de machine nu even vullen om te kijken of hij het dan wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben in het verleden namelijk meerdere malen de wasmachine leeg laten draaien en wij hebben nooit problemen daarmee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Kalkvorming ? Even een fles schoonmaakazijn erin en een paar korte programa's laten draaien ivm afpompen ?

Kan je als de deur open is wel gewoon de trommel vrij ronddraaien ?

[ Voor 24% gewijzigd door Breezers op 05-08-2018 17:52 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Breezers schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 17:51:
Kalkvorming ? Even een fles schoonmaakazijn erin en een paar korte programa's laten draaien ivm afpompen ?
Het probleem is dus dat ik zelfs de korte programa niet kan laten draaien want na 2 minuten valt de wasmachine uit.
[b][message=56036999,noline]Kan je als de deur open is wel gewoon de trommel vrij ronddraaien ?
Ja ik kan de trommel dan gewoon vrij ronddraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Verwijderd Heb je er wel water op staan (de kraan open) ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Check even via een ander stopcontact. Met een verlengsnoer ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hackus schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 20:31:
@Verwijderd Heb je er wel water op staan (de kraan open) ?
Ja er zijn geen problemen met het watertoevoer etc. Hij gaat zomaar uit na een paar minuten en dan bedoel ik heel de wasmachine inclusief de digitale knopjes en lichtjes, alles gaat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Luit schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 20:45:
Check even via een ander stopcontact. Met een verlengsnoer ofzo.
Ik heb reeds al een ander stopcontact geprobeerd. Ik heb zelfs de vaatwasser op de stopcontact, waar de wasmachine normaal gesproken aan gekoppeld is, gekoppeld en de vaatwasser deed het perfect.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Laat er ff een monteur naar kijken, klinkt als een thermische zekering de springt of de voeding/pcb van de wasmachine die stuk is. Er is iig iets stuk in de machine

Ga er alvast rekening mee houden dat er een kans is dat je uiteindelijk een nieuwe moet kopen of een dikke rekening krijgt (tenzij je de beschikking hebt tot een zeer handig iemand)

Daarmee bedoel niet iemand die een stekker kan openschroeven (no offence ;) ) maar iemand die kaas heeft gegeten van elektronica schema's, voedingen en pcbs

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2018 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik heb net hetzelfde met een 9kg. Wat was er nu precies stuk aan je machine? Ik dacht dat het de programmeur was, omdat ik die had uitgehaald en gereinigd en die weer enkele werkte. Maar met de nieuwe erin deed hij net hetzelfde (150€ weg).
alvast bedankt
mvg
Louis
Pagina: 1