[Youfone] 20 GB abonnement, maar AV geeft FUP aan?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UsedToBeD
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19-02-2023
Hallo Tweakers,

Ik heb sinds gisteren een nieuw sim only abbonement afgesloten bij youfone, dit betreft een bundel van 20 GB voor 15 euro per maand voor komende 2 jaar. (is in de aanbieding en heeft een hard limiet).

Mijn vraag hierover is: Aangezien ik voor de 20GB betaal betekent dat ook dat ik de volledige 20 GB maandelijks volledig op mag maken? Of zit daar ook een Fair Use Policy (FUP) achter? Kan ik het volledig opmaken zonder een waarschuwing te krijgen voor onredelijk gebruik?
Zelf dacht ik dat de FUP alleen voor unlimited abbo's gold. Maar hier twijfel ik nog wel over.
Ik ben benieuwd.

Hier is een stuk van het bijbehorende contract:

Fair Use Policy a. Als bij een Aanbiedingsvorm (o.a. maar niet uitsluitend Onbeperkt Bel, SMS of Internet bundels) is aangegeven dat daarop een Fair Use Policy van toepassing is geldt voor de betreffende Dienst geen vaste limiet aan de te gebruiken hoeveelheid telecommunicatieverkeer, maar geldt dat dit gebruik redelijk dient te zijn. Als ‘niet-redelijk’ wordt in een dergelijk geval in ieder geval, doch niet uitsluitend, aangemerkt (steeds rekening houdend met de aard van de Aanbiedingsvorm): a bij Aanbiedingsvormen gericht op het gebruik in combinatie met een mobiele telefoon: gebruik anders dan met een mobiele telefoon, bijvoorbeeld met een computer, tablet of als router; b gebruik met meer dan 1 randapparaat tegelijkertijd (router); c langdurig openstaan van verbindingen (babyfoon, gebruik als router), continue of vrijwel continue gebruik; d gebruik voor commerciële doeleinden, zoals doorverkoop van de Dienst, of het draaien van een mail-, web- game-, chat-, file- of andere serverdienst op het betreffende randapparaat; e gebruik voor andere doeleinden dan persoonlijke of privé gebruik. Bij Aanbiedingsvormen die zijn gericht op zakelijk gebruik, geldt dit voor gebruik voor ander dan regulier zakelijk gebruik; f als dit bij een Aanbiedingsvorm is vermeld: gebruik boven een bepaalde redelijke hoeveelheid, welke hoeveelheid is afgeleid van gemiddeld gebruik van andere, vergelijkbare gebruikers; g gebruik dat anderszins in strijd is met het bepaalde in dit artikel. b. Tevens is gebruik dat overbelasting of andere schade aan het Netwerk veroorzaakt en gebruik waarbij Klant regelmatig significant meer belt of data verbruikt dan de gemiddelde klant van dezelfde (Aanvullende) Dienst niet toegestaan. Indien Klant het gebruik niet aanpast nadat Youfone daarom heeft verzocht, heeft Youfone het recht om maatregelen te nemen waaronder een verbruikslimiet stellen, de snelheid te verlagen, de (Aanvullende) Dienst buiten gebruik te stellen of de Overeenkomst te ontbinden waarbij Youfone aanspraak kan maken op de vaste kosten van de nog resterende minimumduur van de Overeenkomst waarbij Klant geen rechten kan ontlenen aan enige voorgaande toegekende kortingen.

Ik hoop dat jullie misschien een antwoord hebben voor mijn vraag.

Met vriendelijke groeten
Dave

Beste antwoord (via UsedToBeD op 05-08-2018 16:28)

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:47

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Op een 20GB-bundel zou je geen FUP mogen verwachten. Je koopt immer 20GB en het zou wel enorm raar zijn als ze, bijvoorbeeld, bij 10GB gaan klagen dat je teveel gebruikt en over de FUP heen zit. Ik denk dat die FUP in de AV zit voor het geval 'onbeperkt'.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:47

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Op een 20GB-bundel zou je geen FUP mogen verwachten. Je koopt immer 20GB en het zou wel enorm raar zijn als ze, bijvoorbeeld, bij 10GB gaan klagen dat je teveel gebruikt en over de FUP heen zit. Ik denk dat die FUP in de AV zit voor het geval 'onbeperkt'.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:38
FUP is voor "onbeperkt" abonnementen. Zoals in de tekst staat die je quote.
Een harde limiet is een harde limiet. Die mag je gewoon opmaken.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UsedToBeD
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19-02-2023
Ah, dat is fijn om te weten.
Bedankt voor jullie snelle hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:01
Let je er wel op of hij na 20GB hard stopt, of dat hij na 20GB doorgaat tegen € 0,23/MB?
Als je van plan bent zoveel te gebruiken, kan ik me nl voorstellen dat je financieel je in de vingers kan snijden bij optie 2. Een gig extra (5%) is dan ineens € 230,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@UsedToBeD Dit is een actie "betaal voor 20 en gebruik 5" je hebt het al afgesloten en vertrouwt het nu al niet. Je betaald voor 20 en kunt 20gb opmaken natuurlijk. pas wel op met wat oa @Paultje3181 zegt. als jij zeker weet dat je de 20gb er doorjaagt of dat je maandelijks +- 15-17gb verbruikt

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:08

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@UsedToBeD Ik heb je titel even aangepast, zodat het iets duidelijker is.
Pagina: 1