Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 16:42
Beste Tweakers,

Ik wil mijn zolder aanpakken om daar een "thuisbioscoop" maken. Ik ga morgen 2 bioscoop stoelen halen en nu is het de bedoeling dat er een beamer en knappe speakers komen. De situatie nu (bewust even linkjes ipv ge-embed zodat het niet zoveel ruimte in beslag neemt):

- https://cloud.funda.nl/valentina_media/087/240/933_2160.jpg
- https://cloud.funda.nl/valentina_media/087/240/935_2160.jpg
- https://drive.google.com/...91JDDjVt/view?usp=sharing
- https://drive.google.com/...HkReP9bp/view?usp=sharing
- https://drive.google.com/...B_3TjL4d/view?usp=sharing
- https://drive.google.com/...8sw7U01e/view?usp=sharing

De apparaten die ik denk nodig te hebben:

Beamer
Ik wil projecteren op de witte vlak gestucte wand, de gaten ga ik nog dichtmaken en zal opnieuw geschilderd worden. Voor de twee dakramen zal verduisterende zonnewering komen en die zullen ook helemaal dicht gaan als ik iets wil gaan kijken. Het plan is de beamer boven de deur op te hangen en voor de deur te gaan zitten om zoveel mogelijk afstand te hebben (iets meer dan 3 meter). Het plan is om ongeveer 2 meter breed te gaan projecteren. Ik heb echter weinig verstand van beamers, wat kan ik het beste nemen in deze situatie? De "eisen";

- Full-HD (4K is me nog even te prijzig)
- Stil / weinig warmte productie
- HDMI
- Max. €600,-

Wat ik zelf gevonden heb? De pricewatch met mijn filters, daar de eerste de beste: pricewatch: Optoma HD144X, nu €443,29 bij Amazon.de, bij Coolblue de best verkochte beamer. Naast films en series wil ik ook af en toe mijn pc eraan hangen om op groot formaat te gamen.

1) Waarom zou ik deze niet nemen? Of waarom zou ik beter een andere kunnen nemen?
2) Mijn "stil / weinig warmte productie" punt wordt misschien niet gehaald, maar volgens mij is dat met elke beamer erg lastig? Hij gaat wel boven ons hoofd hangen, dus het zou wel prettig zijn als hij zo min mogelijk geluid maakt.

Geluid
Ik heb de ruimte, dus zit ik te denken aan 5.1 of 5.1.2 (Dolby Atmos). Super groot en mega hard hoeft het niet, dan ga ik ruzie krijgen met de buren (hoewel, de bass moet je wel een beetje kunnen voelen) maar knap surround wil ik zeker. Omdat ik niet in het midden van de ruimte zit lijkt mij meer dan 5 niet handig/nuttig. En op zolder heb ik er geen probleem mee dat er 2 speakers aan mijn plafond hangen. Echter, ook van kwaliteit geluid weet ik weinig af. In de woonkamer hangt er namelijk een pc speaker setje aan de tv. Ik kwam in de pricewatch bijv. deze set tegen: pricewatch: Onkyo HT-S5805, ben ik in 1x klaar naar mijn idee voor een reële prijs. Eventueel zou ik daar nog 2 speakers bij kunnen kopen om aan het plafond te hangen om Dolby Atmos direct te hebben ipv via weerkaatsing. Budget, ook max. €600,-. Ik wil qua geluid en met de beamer met €1200,- wel klaar zijn.

3) pricewatch: Onkyo HT-S5805 een goede keuze?
4) Kan ik van Dolby Atmos wel gebruik maken? Nu speel ik alles in de woonkamer vanuit mijn Plex server af op de Chromecast 2. Op zolder zat ik ook te denken aan een Chromecast in de receiver, maar kan die alle Dolby formaten wel doorgeven? Wanneer dat niet zo is moet ik ook nog een Nvidia Shield halen.
5) Doet Dolby Atmos iets wanneer je AC3 5.1, DTS 5.1 of TrueHD 5.1 als geluidsbron hebt? Ofwel, stel ik heb 2 speakers aan mijn plafond, komt daar dan geluid uit? Of is het daar dan helemaal stil?
6) Dolby Atmos laten gaan en beter voor deze set gaan: pricewatch: Sony BDV-N7200W met beter/meer geluid? Hoewel ik op de site van Sony bijv. zie staan "DOLBY® TRUE HD - JA (HDMI in; NEE)", dus vanaf een Blueray is er wel ondersteuning voor maar wanneer ik via HDMI iets aansluit is er geen ondersteuning voor.
7) Of toch beter een losse receiver en speakers uitzoeken? Dan wordt het helemaal keuze stress denk ik 8)7

Alle input naast mijn vragen is uiteraard ook van harte welkom! Alvast bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door royduin op 05-08-2018 16:37 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:55
Zeker gezien je de ruimte hebt zou ik niet voor melkpakjes gaan maar voor boekenplank speakers en dat in combinatie met een losse versterker. 4 atmos speakers kan ik ook zeker aanraden, maar ik denk dat je budget je in de steek gaat laten:p

Zeker voor een dedicated room zou ik dan eerder een wat deftigere 5.1 set wegzetten die je later nog kan uitbreiden. (Marktplaats is je vriend in dit geval)

Beamers heb ik geen kaas van gegeten:-) maar zoek eens door het forum voor voorbeelden van bioscoop kamers (ik ben in een soortgelijke ruimte aan het bouwen maar dat valt qua apparatuur buiten jou budget)

Lichtpuntje...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:06

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Een budget van € 1200 is weliswaar een boel geld, maar realiseer je dat in audio-videoland alles snel op is. Als je ook een mediaspeler nodig hebt, zou ik daarom geen dure Shield aanschaffen, maar veel eerder denken aan de Minix Neo U9-H (circa € 125) of een Xiaomi Mi Box 4k (circa € 70). Die spelen ook alles af en zijn een stuk goedkoper dan de Shield. Dat scheelt je dus enorm in je budget. Als je ook Netflix en Kodi wilt gebruiken, hoef je dan ook helemaal niet te klooien met streamen via een Chromecast.

Dan rest je nog circa € 1100 voor de rest van de spullen. Minus de kosten van de beamer, heb je dus nog 600 à 700 euro voor je audioset. Dan kom je eigenlijk standaard uit op alles-in-1-setjes. De stap erboven met een losse receiver + speakerpackage; of een losse receiver met losse speakers vallen al snel buiten budget. De meest voor de hand liggende is dan al snel Onkyo. Teufel heeft ook vaak complete sets in de aanbieding, maar die is toch al gauw weer wat duurder.

Als "rustig opbouwen" een optie voor je is, zou je kunnen overwegen om eerst een losse av-receiver te kopen met 2 front (stereo) speakers en daarna langzaam te sparen en uit te breiden naar 2.1 → 3.1 → 5.1 → 5.1.2 (of welke volgorde dan ook). Dan ga je wel ruim over je budget heen wat je nu hebt, maar heb je ook meer keuze om te verwezenlijken wat je wil.

De keuze van een receiver hoeft gelukkig niet ingewikkeld te zijn. Onderstaande geldt voor complete homecinemaset én ook voor losse receivers. Gebruikt de Tweakers Pricewatch en filter daarbij op de volgende punten:

1) Aantal nu benodigde HDMI-aansluitingen; minimaal + 1, waarbij het gaat om HDMI 2.x (2.0a, 2.0b of 2.1) met HDCP 2.2 → zo ben je voorbereid op de aanschaf van een nieuw apparaat en zorg je er meteen ook voor dat alle huidige standaards worden ondersteund.
2) Aantal nu benodigde speakerkanalen én hoger. Dus niet alleen 5.1, maar ook 7.1, etc. (7.1 kan namelijk ook prima 5.1 afspelen; 5.1.4 ook prima stereo) en wat voor geluidsfilters: Dolby Digital, DTS HDMA, en Atmos bijv.
3) Aantal overige aansluitingen zoals RCA (tulp) en optisch. Kijk dus goed naar de apparaten die er op aangesloten dienen te worden
4) Belangrijke opties die er voor jou op moeten zitten: 4k, FM, Spotify, HDR, draadloze speakers, DAB+, etc
5) Extra opties die leuk zijn, maar niet noodzakelijk
6) Vanzelfsprekend de prijs.

Op 1 t/m 4 vergelijk je in de pricewatch. Als je dan enkele geschikte modellen hebt gevonden, kijk je naar punt 5. Wat zijn de extra's die elk apparaat biedt. Wat spreekt je het meeste aan?
En als laatste natuurlijk 6. Zijn 2 apparaten gelijk qua vervulling van je wensen? Koop dan gewoon degene die het beste aansluit bij je portemonnee.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
@LuisjeNL; je hebt me aan het denken gezet. Misschien toch beter een knappe receiver halen en ik ga zeker tweedehands eens rond kijken! Probleem is alleen dat ik geen idee heb wat nou goed of juist niet goed is maar daar ga ik vanzelf achter komen door veel te lezen en hier te informeren _/-\o_

@Jorgen; dank voor je suggesties! De mediaspeler stond buiten het "budget". Hoewel dat wel zeker meer kan worden (maarja, je kan zoveel leuke dingen doen met geld), beetje bij beetje is ook zeker een optie! Maar dan is een knappe beamer wel de eerste aankoop, daar heb ik ook nog veel twijfels, zowel qua beeld kwaliteit als geluidsproductie. De beamer moet straks letterlijk boven mijn hoofd hangen, het geluid zal niet vol aan kunnen i.v.m. buren dus dan gaat het zeker hoorbaar zijn.

Juist omdat ik het geluid niet vol gas kan zetten maar wel knap geluid wil leek mij zo'n alles in 1 set een prima start. Nadeel inderdaad niet/lastig uit te breiden. Maar omdat ik weinig verstand heb van geluidkwaliteit heb ik geen idee of zo'n alles in 1 set qua ervaring hetzelfde kan doen als een mega dure set. Mijn idee is dat het met een mega dure set 10x zo hard kan wat in mijn geval helaas niet kan. Van de week maar eens een Hifi zaak binnenstappen en het ervaren. Wanneer ik nu alleen aan een receiver denk dan komt het volgende in mij op:
- 3x HDMI ingang: Mediaspeler, PC en interactive TV KPN
- 1x HDMI uitgang: Beamer
- RCA en optisch, denk niet dat ik het ooit zal gaan gebruiken
- Dolby Atmos, TrueHD en DTS HDMA (nog nooit het verschil duidelijk waargenomen, maar dat wil ik graag in "mijn eigen bioscoop" ervaren)
- 5.1.2 mogelijkheid, meer gaat het hier toch niet worden en mocht er ooit een huis komen met een dikke kelder voor een super thuisbioscoop dan zijn we wel behoorlijk wat jaartjes verder dat alles wat ik heb staan toch weer oud is.
- 4K ready, mocht ik de beamer ooit willen vervangen

Filter ik een beetje rond op receivers kom ik op zoiets maar voor dat geld heb ik ook een complete set. Misschien dat toch eerst maar ervaren? Ik kom vanaf een 2.1 pc speaker setje aan een tv gekoppeld...waarschijnlijk is alles beter dan dat ik nu heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Laatst online: 13:52
Het is niet zo dat goede kwaliteit speakers perse harder moeten/kunnen (al denken heel veel mensen dat wel, dat als je een dure set hebt staan je ze altijd op standje max hebt). Ze geven hogere kwaliteit geluid, en dat kun je heel goed onderscheiden. Ga vooral eens luisteren en bepaal dan of het voor je waard is.

Mocht je in de toekomst uit willen breiden, kun je ook overwegen nu een versterker + 2x een vloerstaande speaker te kopen en dan later uit te breiden met center en surround boxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
Ow je kan alles vele malen goedkoper krijgen, een denon x1300w zou volgens mij ook al alles kunnen bieden (nieuw 300?)

En zeker met jouw budget zou ik alles 2e hands sparen, of anders je budget wat oprekken war mogelijk. Met een losse versterker en losse speakers kun je alle kanten op en het dus ook zo goedkoop of duur maken als je zelf wilt.

Dat je met de geluidsformaten het verschil nog niet heb gehoord is waarschijnlijk omdat je de set niet hebt om het te horen. Ik had een simpele teufel 5.1.2 set en ben nu naar een klipsch 7.2.4 set gegaan en ik hoor gewoon veel meer details in het geluid (film en muziek) puur omdat het grotere en betere speakers zijn. Geen slecht woord over teufel verder, prijs kwaliteit is echt prima.

Lichtpuntje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26
Ik sluit me voornamelijk bij de vorige auteurs aan. Met zo'n budget moet je op z'n minst slim kiezen.

De optoma beamers ken ik persoonlijk helaas niet, maar full HD is een logische keuze.

Qua geluid zou ik me niet doodstaren op de formaten. Mocht je in de toekomst nog helemaal los willen gaan met surround geluid, dan kan je een atmos receiver overwegen. Maar dat kan ook later alsnog. Verder wordt de geluidskwaliteit niet door de receiver bepaald, ook al wordt nog wel eens anders beweerd. Dus ik zou een instap receiver kiezen die de feature heeft die je zoekt.

Speakers is een heel ander verhaal. Dat zijn imperfecte apparaten die allemaal anders klinken. Geen melkpakjes nemen zou mijn advies zijn. Ofwel de suggestie van @Jorgen volgen en beginnen met alleen goede frontspeakers. Of je kan een speaker setje van bijvoorbeeld Jamo kopen, dat is een goeie bang for the buck merk. Bijvoorbeeld deze. Dan kan je later nog subs toevoegen. Ik heb zelf bij een vriend een setup ingemeten / gesimuleerd / gedsped met 4 Jamo subs, en dat was een heel mooi resultaat. 4 subs is wat overdreven als je net met de hobby begint, maar twee stuks is wel aan te raden. Niet om hard te gaan, maar voor betere kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
@Bartske , @LuisjeNL en @Jag, dank voor jullie reacties!

De beamer: nog steeds geen idee, maar over 2 weken kan ik de pricewatch: LG PF1500G thuis testen van iemand. Een LED beamer, dus weinig warmte en dus weinig geluid. Ze schijnen alleen totaal niet geschikt te zijn voor games. Hoewel ik voornamelijk films/series zal bekijken zal er zeker een keer Battlefield op groot beeld gespeeld gaan worden. Dan is LED helemaal geen optie?

Het geluid: ik ben overtuigd, ik ga geen kant en klare melkpakjes setje halen. Maar ik heb nog wel wat vragen. Bijv. deze set: pricewatch: Jamo S 626 HCS (Zwart) (thanks voor de tip @Jag), dat ziet eruit als een top deal!? Het liefst zou ik het nu gelijk aanschaffen. Maar... stel ik wil daar een subwoofer of height speakers aan toevoegen later, dan moet het allemaal wel in verhouding staan. Van Jamo kom ik bijv. geen losse height speakers tegen voor Atmos (dus echt aan het plafond ipv bovenop de front speakers). Ook de eerder aangeraden pricewatch: Denon AVR-X1300W schiet te kort met die set; maximaal 80w met 130w speakers. Dan kom je alweer uit op deze: pricewatch: Denon AVR-X3400H (180w) of gaat dat wel werken (130w speakers op een 80w receiver) maar kan ik niet voluit?

Een tweedehands receiver lijkt me geen optie? Veelal verouderd; geen Atmos. Ik zal daar misschien niet direct mee starten maar DTS, TrueHD/HDMA, etc lijkt me toch wel een vereiste met de films van tegenwoordig? Speakers zijn naar mijn idee "tijdloos". Maar is dat echt zo? Die Jamo set spreekt mij zeer aan, die set vs tweedehands?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuisjeNL
Je kunt vrijwel elke speaker als 'atmos' speaker gebruiken, ondersteboven ophangen en klaar. ;)

Vermogens van receivers en speakers lekker vergeten, daar ga je echt niet fout mee zitten. En anders zijn er hier wel wat mensen die je dat duidelijk kunnen uitleggen waarom

Mijn advies: de denon 1300 (goedkoopste voor atmos) met de jamo nemen. Daarmee is iig 5.1.2 mee mogelijk zoals jij dat later eventueel wilt. :)

[ Voor 28% gewijzigd door LuisjeNL op 06-08-2018 22:05 ]

Lichtpuntje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royduin
@LuisjeNL, misschien maar gewoon knopen doorhakken. Ik zie alleen nu dat die pricewatch: Denon AVR-X1300W nergens meer leverbaar is. Volgende stap is de pricewatch: Denon AVR-X1400H wanneer ik een beetje vergelijk.

pricewatch: Jamo S 626 HCS (Zwart) + pricewatch: Denon AVR-X1400H + pricewatch: Jamo SUB 210 (Zwart) en later height speakers toevoegen (tips?). Gewoon maar doen? Beter iets anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:14
Ik denk dat je ook zeker is naar deze set moet kijken. Daar heb je er direct een sub bij in zitten. De atmos speakers kun je later altijd nog toevoegen van een ander merk.

https://www.teufelaudio.n...round-5.1-set-p16983.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@royduin Kijk even naar mijn lijstje over hoe je een receiver aanschaft. Simpel gezegd: kies de goedkoopste van Sony, Pioneer, Denon, Marantz, Onkyo of Yamaha die voldoet aan alle eisen die je hebt. Zorg er daarbij voor dat je iets ruimte overhoudt op het apparaat om extra devices aan te sluiten. Stel je koopt een switch / mediaspeler / 4k blu-rayspeler over een 9 maanden, dan is het zonde als je op je receiver geen ruimte meer over hebt. Met de tips uit mijn vorige post, kan je eigenlijk niet fout gaan.

Je hoeft ab-so-luut niet op vermogen te letten. Ohm en Watt, wat je vaak bij speakers en receivers ziet staan, worden gemeten in laboratoriumopstellingen. Met bijv. specifieke pieptonen en extreme situaties. Dat heb je bij thuisgebruik nooit. Vergelijk het met het opgegeven verbruik bij een auto. Haal jij dat ooit? Dat wordt gemeten op rollerbanken en in windtunnels. Ik rijd daar in elk geval nooit. :+ Als je het precieze hoe en waarom wilt weten; @FeaR kan dat heel goed uitleggen. (Sorry @FeaR, maar jij weet dat veel beter te vertellen dan ik ;) )

V.w.b. de atmosspeakers heeft mijn bovenbuurman @LuisjeNL dan ook gelijk. Net als surroundspeakers zijn het niks anders dan effectspeakers. Of je nu zuilluidsprekers aan je dak vastlijmt, of gewoon dezelfde surrounds als die je achter of naast je hebt; het zal allemaal prima werken. ;) De enige reden die ik kan bedenken om op andere plekken dan standaard linksvoor en rechtsvoor ook "luxe" speakers te hebben, is als je heel veel concerten luistert. Ik dacht dat je dan wel eens op de achterkanalen ook een volledig signaal hebt zitten. Voor de rest zijn het gewoon de special effects bij films, series en games en dan volstaat een speaker al heel gauw.

Als je besluit om een speakerpackage te kopen, is alles al op elkaar afgestemd. Als je alle speakers zelf wilt samenstellen, is het devies om de fronts (linksvoor, rechtsvoor) en de center van hetzelfde merk en uit dezelfde serie te laten zijn. Die vormen namelijk het belangrijkste geluidsbeeld van je film/serie. Als een center heel anders klinkt dan de stereospeakers en het geluid zich van links via midden naar rechts verplaats, of andersom, dan kan dat raar klinken. Dat voorkom je door merk en serie gelijk te houden. Van alle andere speakers maakt dat veel minder / niks uit, omdat dit zoals gezegd effectkanalen zijn. Je subwoofer, surrounds (achter en/of naast) en atmosspeakers kunnen dus gerust later gekocht worden van een ander merk.

Als je nu een receiver gevonden hebt; post hem dan nog even hier voordat je hem koopt. Vertel dan waarom je hem gekozen hebt en wat je er precies mee gaat doen. Dan is er hier vast wel iemand die even met je mee wil kijken. :)

Succes (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
NL_Scratch schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 23:10:
Ik denk dat je ook zeker is naar deze set moet kijken. Daar heb je er direct een sub bij in zitten. De atmos speakers kun je later altijd nog toevoegen van een ander merk.

https://www.teufelaudio.n...round-5.1-set-p16983.html
Bij teufel kun je alle speakers later los bij bestellen, al is dezelfde serie niet perse nodig voor atmos speakers.
Prijs kwaliteit van teufel is erg goed idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 09:50
Ik heb bij teufel de teufel reflekt speakers gekocht. 2x atmos speakers. En deze doen het naar MIJN inzicht echt geweldig. Heb ze nog met 60 euro korting kunnen kopen.

https://www.teufelaudio.n...flekt-p16570.html?lang=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26
Waarbij wel opgemerkt dient te worden dat surround via reflecteren ipv direct geluid, altijd een compromis blijft. Speakers, zeker kleine speakers, zijn helemaal niet zo goed in het geluid maar 1 kant op sturen (eg het plafond). Ergo, het geluidsbeeld wordt verstoord door het directe geluid wat van de speaker afkomt. Speakers op de juiste plek ophangen is altijd beter. Tis alleen dat mensen liever geen speakers hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 09:50
Er zit een schakelaar op voor reflecting mode. Of direct mode, dus voor op een zuil te zetten of voor plafond bevestiging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royduin
@NL_Scratch, @Jorgen, @Goofy1978, @harley2009 en @Jag, bedankt weer voor alle reacties! Het wordt de Teufel set, maar... die wordt volgens mij geleverd zonder kabels. Dus welke kabels heb ik nodig?

Deze set erbij? Heb ik dan ook genoeg om later ook de Atmos speakers aan te sluiten? Met de Atmos speakers wacht ik even mee tot ze in de aanbieding komen. Met 30 meter kabel red ik het zeker. Zijn die bananen stekkers echt nodig? Ik zag een filmpje dat je die dopjes gewoon los draait, de kabel door het oogje haalt en de dopje er weer op draait. Naast de speakers wil ik deze ook gaan bestellen: pricewatch: Denon AVR-X1400H 8) nu de beamer nog... :?

[ Voor 5% gewijzigd door royduin op 07-08-2018 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:37
royduin schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:30:
Zijn die bananen stekkers echt nodig? Ik zag een filmpje dat je die dopjes gewoon los draait, de kabel door het oogje haalt en de dopje er weer op draait.
Het voegt letterlijk niets toe op looks en gemak na. Als je vaak speakers wisselt dan is het handig. Of als je een aanzienlijk dikke kabel hebt die je niet makkelijk door de terminals krijgt. Met een krap budget zou ik dergelijke accessoires vergeten. Gewoon een rol 2,5 mm² halen en een losse Mono RCA-kabel voor de subwoofer. Wel even opletten dat je geen CCA koopt, helaas staat dat er niet altijd bij.

Edit:
De kabel van Teufel gaat op Amazon voor 49,99 dat is op zich voor 30 meter 2,5mm² OFC zeker niet duur.

[ Voor 12% gewijzigd door FeaR op 07-08-2018 20:57 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• royduin
FeaR schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:54:
[...]

Het voegt letterlijk niets toe op looks en gemak na. Als je vaak speakers wisselt dan is het handig. Of als je een aanzienlijk dikke kabel hebt die je niet makkelijk door de terminals krijgt. Met een krap budget zou ik dergelijke accessoires vergeten. Gewoon een rol 2,5 mm² halen en een losse Mono RCA-kabel voor de subwoofer. Dan heb je onder de streep nog geld over ook ten opzichte van de set van Teufel. Wel even opletten dat je geen CCA koopt, helaas staat dat er niet altijd bij.
Top, bestel ik dat bij Teufel er gelijk bij. Even snel gekeken op allekabels.nl maar dat scheelt niet veel in prijs. Dank voor alle tips en adviezen! Ik ga bestellen 8) en die CCA fout ga ik niet nog een keer maken, met cat 6 hier gehad terwijl er PoE overheen moest 8)7

Tips voor een beamer zijn van harte welkom _/-\o_

Edit, besteld! :9~

[ Voor 6% gewijzigd door royduin op 07-08-2018 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb ook gewoon overal 2,5 mm² liggen voor de speakers. Bananenstekkers zijn makkelijk, maar bij de meeste receivers niet nodig. Bij mij gaan ook gewoon de koperen uiteinden direct in de receiver, waarna ik de kabels vastdraai. Werkt uitstekend.

Edit: Wat @FeaR zegt dus! (y)

Edit 2: @royduin Volgens mij is dat een hartstikke leuke receiver! Daar ga je veel plezier aan beleven. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Jorgen op 07-08-2018 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:14
royduin schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:01:
[...]

Top, bestel ik dat bij Teufel er gelijk bij. Even snel gekeken op allekabels.nl maar dat scheelt niet veel in prijs. Dank voor alle tips en adviezen! Ik ga bestellen 8) en die CCA fout ga ik niet nog een keer maken, met cat 6 hier gehad terwijl er PoE overheen moest 8)7

Tips voor een beamer zijn van harte welkom _/-\o_

Edit, besteld! :9~
Welke receiver ga je erbij pakken?

Alvast veel plezier met je set. Zelf heb ik de teufel cubycon set bij familie geplaatst maar met nog de oude smalle subwoofer. Was er flink van onder de indruk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
NL_Scratch schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 00:02:
[...]

Welke receiver ga je erbij pakken?

Alvast veel plezier met je set. Zelf heb ik de teufel cubycon set bij familie geplaatst maar met nog de oude smalle subwoofer. Was er flink van onder de indruk!
De pricewatch: Denon AVR-X1400H 8) klaar voor de toekomst; 6x HDMI 2.0, HDCP 2.2, Dolby Atmos, 4K, HDR, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
Op de gok deze beamer besteld: pricewatch: LG PF1500G, LED dus zuinig, weinig warmte productie en stil. Hopen dat het "regenboogeffect" voor mij niet zichtbaar is. Het is LED maar nog steeds DLP. De input lag moet ik ook maar gewoon ervaren, zoveel game ik niet en als ik game zal het geen online multiplayer zijn op de beamer, dus denk dat het allemaal wel mee valt. De receiver en beamer komen morgen binnen, de speakers met een beetje mazzel deze week nog (6 pakketten via GLS :9) Ik ben zeer benieuwd! Wordt vervolgd.

[ Voor 40% gewijzigd door royduin op 08-08-2018 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:37
@royduin al beetje met je beamen kunnen testen, sta ook op punt deze mogelijk aan te kopen, alleen jammer dat hij heen 3D ondersteunt. We zijn benieuwd naar je ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
dinandus schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:33:
@royduin al beetje met je beamen kunnen testen, sta ook op punt deze mogelijk aan te kopen, alleen jammer dat hij heen 3D ondersteunt. We zijn benieuwd naar je ervaringen.
Ik ben nog een beetje aan het spelen en finetunen, zal binnenkort een bericht plaatsen over mijn ervaring met alle aangekochte apparatuur. Voor nu alleen even de beamer (pricewatch: LG PF1500G); top ding! En hij ondersteund gewoon 3D hor?
- Klein
- Snel (met een paar seconden beeld en met een paar seconden weer uit)
- Goed beeld
- Geen regenboogeffect (het is LED, maar nog steeds DLP)
- Super stil in vergelijking met andere beamers, in de zuinigste stand vrijwel helemaal niet hoorbaar

"Nadeel", toch wel de helderheid. Hoewel ik er geen erg in heb, ik verduister de zolder en zet de helderheid zelfs nog naar beneden. Wil je hem bijv. in je woonkamer hebben en niet elke keer alles moeten verduisteren kan je beter een beamer nemen met een meer lumen.

Nu 1 volledige film met de beamer gekeken, maar had aan het einde wel wat rode/zere ogen. Ik moet dus nog even spelen met de scherpte, de afstand op de muur en een projectiescherm/verf, maar had ook vermoeidheid kunnen zijn die dag.
Pagina: 1