Advies behuizing

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Zomaar iemand
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Ik zoek een behuizing voor mijn nieuwe pc.
De behuizing moet de mogelijkheid hebben om aan de voorkant en achterkant zichtbare ledfans te hebben. En graag aan de zijkant een glasplaat. Ik wil de pc graag erg stil maken, dus zou graag de fans willen vervangen door deze fans: pricewatch: Cooltek Silent Fan 140 Blue LED

Mijn budget is de ook mijn grootste vraag. Ik wil graag een nette kast waarin ik ook de ruimte heb om kabels netjes weg te werken

Sharkoon heeft de meeste reviews, maar er staat steeds bij dat je voor die prijs niets kan verwachten. Verder lijkt me deze kast ook wel netjes: pricewatch: BitFenix NOVA Zwart Window
Maar ook hier staat weer bij dat de kast eigenlijk te goedkoop is.

Hoewel deze niet veel led verlichting heeft zou deze kast ook een optie zijn, scheelt toch weer 20 euro aan andere fans. Want deze schijnen al erg stil te zijn.
pricewatch: be quiet! Dark Base 700

Dus mijn grootste vraag is eigenlijk, vanaf welke prijs kun je wel verwachten dat een kast netjes is afgewerkt, stevig is en de juiste ruimte heeft om spullen in de bouwen.

[ Voor 11% gewijzigd door Zomaar iemand op 05-08-2018 15:30 ]

Alle reacties

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:49
Ik zou zelf niet zo snel een case nemen van minder dan een euro of 60, tenzij je het budget echt niet hebt natuurlijk.
Je wilt dus in feite een case met ook aan de voorkant glas of mesh. Zelf heb ik een Fractal Design Meshify C Dark TG, daar kan je prima met led fans werken als je dat wilt. Andere opties zouden bv zijn de Cooler Master H500P Mesh, Silverstone Redline RL06 Pro of Corsair Crystal 460X RGB Zwart. Het ligt ook nogal aan het formaat wat je wilt.

• Zomaar iemand
  • Niet online
Er moet micro atx in. Verder 1 harde schijf en 2 ssd kaarten en minimaal 4 USB 3 poorten.

Maar ik ga eens kijken naar jouw suggesties, dank je wel.

• Wekko306
Zomaar iemand schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 16:17:
Er moet micro atx in. Verder 1 harde schijf en 2 ssd kaarten en minimaal 4 USB 3 poorten.

Maar ik ga eens kijken naar jouw suggesties, dank je wel.
Dan zou ik ook zeker naar een matx case gaan kijken. Een matx moederbord in atx case met window staat vrij lelijk. Fractal Design Meshify C Mini is dan een mooie optie.

• Zomaar iemand
  • Niet online
- pricewatch: Fractal Design Meshify C - Dark TG Deze is erg netjes ook kwa prijs.
- pricewatch: Cooler Master MasterCase H500P Mesh Wit Deze komt er heel slecht uit bij de reviews. Deze had eerst ook mijn voorkeur.
- pricewatch: Silverstone Redline RL06 Pro Rood/Zwart Op zich een optie, maar ik vind hem heel lelijk ;-)
- pricewatch: Corsair Crystal 460X RGB Zwart Ik vind deze erg duur, als je bedenkt dat ik er nog 4 fans in moet zetten, omdat de huidige erg veel lawaai maken.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
@Zomaar iemand bij die laatste moet je niet 4 fans plaatsen. Je kunt ook kijken of een in- en uitlaat fan voldoende is.

Hoe meer dus te meer geluid. Zo simpel is het.

• Zomaar iemand
  • Niet online
Arunia schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 16:35:
@Zomaar iemand bij die laatste moet je niet 4 fans plaatsen. Je kunt ook kijken of een in- en uitlaat fan voldoende is.

Ok duidelijk, ik dacht ze alleen per 3 zouden werken.
Maar dan moeten er dus 2 vervangen worden.

Ik denk dat ik voor deze ga:
pricewatch: Fractal Design Meshify C Mini
Reviews zijn ok en hij ziet er netjes uit.
En met 18 euro aan nieuwe fans komt deze uit op 105 euro.

[ Voor 25% gewijzigd door Zomaar iemand op 05-08-2018 16:39 ]

• Wekko306
Arunia schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 16:35:

Al snap ik ook wel weer dat het niet heel mooi is om in een dergelijke case maar 1 led fan voorop te hebben.
Ik zou dan die Meshify Mini kiezen, met 2x 140mm fans voorop en 1x 120mm achterin. Die kan je dan zo langzaam laten draaien dat het echt wel stil zal zijn.

De kwaliteit van die Cooltek fans ken ik overigens niet. Let er wel op dat je achterin maar 120mm kwijt kan.

[ Voor 4% gewijzigd door Wekko306 op 05-08-2018 16:42 ]

• Zomaar iemand
  • Niet online
De 120mm versie krijgt als 1 van de weinige een positieve review, de rest is maar 2 of 3 sterren of 0 sterren.

Kwa afmeting heb je helemaal gelijk. Dank je wel.

[ Voor 19% gewijzigd door Zomaar iemand op 05-08-2018 16:50 ]

Pagina: 1