Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waandersj
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 02-06 15:12
Ik heb een probleem met mijn, niet al te nieuwe, Toshiba Satellite-laptop. Gisteren bleef er een toets hangen, althans in een Excel-cel werd eindeloos de letter "n" ingevuld en verder "hing" de laptop. Enige optie was de laptop uit te zetten. Als ik de laptop nu weer aanzet krijg ik na het Toshiba-welkomsscherm (F2 en F12 reageren niet) telkens deze melding en hoor een monotoon geluid (alsof er continu een toets wordt ingedrukt?):

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HsMuiml.jpg

Na verloop van tijd verschijnt dit scherm:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JThJeyy.jpg

En vervolgens zit de laptop vast. Enter en Tab reageren (ook) niet.

Wie zou me kunnen helpen? Alvast bedankt voor de hulp!

Groeten, Jethro

[ Voor 22% gewijzigd door waandersj op 05-08-2018 16:48 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Toetsenbord als een keer goed schoongemaakt :P

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:16
zou beginnen met de n toets te verwijderen. wellicht kan je hem vervangen met een toets die je toch niet vaak gebruikt zoals de Q toets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waandersj
@HKLM_ Ja, wil ik doen. Heb je tips? Maar hoe kan dat dan, dat het zomaar opeens optreedt?

@Bartosy Heb ik gedaan. Geen verschil.

Ik heb nog een screenshot toegevoegd aan het topic. Ik krijg dus een tweede scherm, maar de laptop blijft daar vervolgens in hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
waandersj schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 22:09:
@HKLM_ Ja, wil ik doen. Heb je tips? Maar hoe kan dat dan, dat het zomaar opeens optreedt?

@Bartosy Heb ik gedaan. Geen verschil.

Ik heb nog een screenshot toegevoegd aan het topic. Ik krijg dus een tweede scherm, maar de laptop blijft daar vervolgens in hangen.
Doekje, tandenstokers, toetsenboard cleaner, perslucht. Verschilt per smerigheid van het keyboard 😛

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waandersj
Heel vies was het toetsenbord niet. Ik heb deze met een tandenborstel zo goed mogelijk schoongemaakt, en ook nog eens met de stofzuiger erover. Nog steeds krijg ik na opstarten dat monotone geluid en uiteindelijk het tweede scherm (zie hierboven). Het is me gelukt om dan, door willekeurig alle toetsen in te drukken, door te gaan en dan bij het inlogscherm van Windows te komen.

Echter mijn wachtwoord werd niet geaccepteerd, dit kwam (komt) doordat sommige toetsen niet reageren (en 1 letter daarvan zat net in mijn wachtwoord). Vervolgens een extern toetsenbord aangesloten en zo kon ik inloggen. Back-up gemaakt en belangrijkste zaken veiliggesteld. Ik kan nu weer werken met de laptop, maar moeizaam dus. Is al een oud beestje, dus zal sowieso naar een andere moeten.
Pagina: 1