Windows 10 Store iconen ontbreken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Sinds afgelopen week zijn, voor de derde keer in een half jaar tijd, alle iconen van mijn Windows Store apps verdwenen. Mijn oplossing: Windows 10 opnieuw installeren. In dit topic hoop ik een andere oplossing te vinden.

Probleem
De icoontjes van de Windows Store apps, zoals de Store zelf, Spotify, Netflix, rekenmachine, nieuws, agenda, mail, contactpersonen, Skype e.d., zijn verdwenen. Dat betekent dat ik in de taakbalk, op mijn bureaublad en in het startmenu geen icoontjes meer zie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kyaE03x9wPsjjnZFBUCwWAQl/full.png

Oplossing
Ik heb het volgende geprobeerd.
  • Via Powershell Windows laten controleren op corrupte bestanden, geeft aan dat alles o.k. is
  • De Windows Store apps, zoals Spotify, verwijderd en opnieuw geinstalleerd, de icoontjes blijven ontbreken
  • Via appdata het cache geleegd
De volgende, helaas voor de hand liggende oplossing, is het opnieuw installeren van Windows 10. Dat is niet erg. Maar dit is inmiddels de derde keer dat ik dit in korte tijd moet doen. Ik verwacht dat meer mensen hier last van hebben, dus hoop op een goede oplossing.

Ik zie jullie berichten graag tegemoet!

[ Voor 3% gewijzigd door iApp op 05-08-2018 11:03 ]

An  a day keeps the doctor away.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 19:18

r44

Klik op start knop en zoeken type store.
klik met rechts en kies vast maken aan taakbalk

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
r44 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 17:24:
Klik op start knop en zoeken type store.
klik met rechts en kies vast maken aan taakbalk
In de screenshot zie je dat het Spotify-icoontje ontbreekt. Datzelfde geldt voor de store. Kortom: alle Windows Store apps, inclusief de store zelf, hebben geen icoontjes. Niet in het startmenu, niet in de taakbalk en ook op het bureaublad. Vreemd hé?

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:10
Ik volg dit even. Heb precies hetzelfde met Kodi. Icoontje weg en in store staat het gewoon als geïnstalleerd. Ik kan de executabel ook niet vinden om Kodi op te starten.