Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe laptop €700,- (Asus vs Xiaomi)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• poekiepoes12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:48
Ik wil de laptop vooral gebruiken voor dagelijks gebruik, multitasken moet geen probleem zijn. Gamen doe ik allang niet meer maar wellicht dat ik ooit nog eens een spelletje zal installeren.

Wat is dagelijks gebruik voor mij: veel met muziek, zowel luisteren als produceren (lees aanklooien) in Fruity Loops, films kijken en doelloos surfen.

Ik dacht aan €700,- en volgens mij moet dat voldoende zijn voor mijn wensen.

Ik heb nu een Dell Inspiron 17 inch met een i5 3210m waar ik veel spijt van heb, 17 inch is echt te groot. 15,6 inch zal de voorkeur hebben ondanks dat ik de laptop niet mee hoef te nemen. Ik verplaats hem wel veel binnenshuis. Heeft iemand enig idee wat ik voor deze laptop zou kunnen terugkrijgen? Is 6 jaar oud, slechts gebruikssporen.

Wat heb ik zelf gevonden?

pricewatch: Acer Aspire 5 A515-51G-55SC
Uit de best buy augustus.

pricewatch: Xiaomi Mi Notebook Pro
Xiaomi Mi Notebook Pro via Gearbest.com voor €744,-. Wellicht dat hier nog kosten bijkomen.
Ik had eerst een grote aversie jegens Chinese merken maar inmiddels doen ze qua hardware niet meer onder.. Ik vind het wel een beetje spannend zo'n duur product om over te laten komen, maar ik lees louter positieve reacties. Minpunt is de Chinese Windows. Al lees ik ook dat dit gemakkelijk om te zetten is naar Engels?

Wat denken jullie van de twee bovenstaande en welke heeft jullie voorkeur? Of is er een beter alternatief? Mijn huidige laptop werkt nog uitstekend dus als het advies is om nog enkele maanden te wachten is dat ook geen enkel probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door poekiepoes12 op 05-08-2018 10:04 ]

Alle reacties

• Dreadramon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-11 09:41
Ik heb ook naar de notebook pro zitten kijken en twijfelde tussen de Xiaomi en een Lenovo, nl:

https://www.expert.nl/lenovo-ideapad-520-15ikbr-81bf00g8mh (Niet in de PW terug te vinden).

Qua specs gelijkwaardig, de Lenovo heeft een 1tb hdd erbij, de Xiaomi betere accuduur en uiterlijk (subjectief).

• poekiepoes12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:48
Dreadramon schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 13:57:
Ik heb ook naar de notebook pro zitten kijken en twijfelde tussen de Xiaomi en een Lenovo, nl:

https://www.expert.nl/lenovo-ideapad-520-15ikbr-81bf00g8mh (Niet in de PW terug te vinden).

Qua specs gelijkwaardig, de Lenovo heeft een 1tb hdd erbij, de Xiaomi betere accuduur en uiterlijk (subjectief).
Van wat ik kan opmaken uit Lenovo is dat ze over het algemeen een niet al te beste accuduur hebben. Of misschien moet ik het zo stellen, de genoemde Acer heeft een betere accuduur, ten koste van de bouwkwaliteit? Mag ik dat bij Acer zo stellen?

Ik vind het een moeilijke keuze, vind Acer niet echt mooi voor het oog i.t.t. een mooie grijze Asus.

Ik lees ook dat in de herfst de nieuwste Intel chips op de markt komen. Is het de moeite waard te wachten tot die chips uitkomen?

EDIT:
https://www.mediamarkt.nl...510uf-bq258t-1573980.html

Wat vinden jullie van deze Asus?

[ Voor 20% gewijzigd door poekiepoes12 op 07-08-2018 20:28 ]