Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodyb
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-09-2018
Ik heb een Engenius ENS200EXT aan een Huawei modem/router aangesloten. Om bepaalde tijd krijg je geen verbinding meer met het accesspoint. Door de accesspoint van stroom te halen en weer op te laten starten kan er pas weer verbinding gemaakt worden.

De modem en accesspoint hebben beide vast ip adres.
Huawei 192.168.8.1
Engenius 192.168.8.2

DHCP staat op on in de Huawei router 192.168.8.50~192.168.8.200

Engenius
IP 192.168.8.2
Gateway 192.168.8.1
Dns1 192.168.8.1
Dns2 192.168.8.1

Wireless mode Wireless N only
Channel bandwith 20mhz
Channel 11

Via scan is er in de omgeving niemand die ch 11 gebruikt. Alleen 1 iemand op ch 1 en 6.

Wat kan er loos zijn?

Beste antwoord (via Woodyb op 07-08-2018 16:38)

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:01
De engenius AP's heb ik veelvuldig geinstalleerd en daar zit dit probleem niet in anders zou ik het weten.
Dit moet te maken hebben met je huawei apparatuur.
Misschien als je er een fatsoenlijke router tussenzet dat je het probleem kunt tackelen zodat de modem de router functie niet hoeft te handelen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
zal wel met de dhcp lease time te maken hebben van de huawei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodyb
Oja. Het gaat om de wireless connecties via accesspoint. Als ik pc aansluit via router dan kan ik accesspoint wel benaderen. Zo kan ik hem evt ook herstarten zodat clients weer kunnen connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
ja omdat het probleem ook niet in het AP zit
als je die Engenius als bridge configureert zal het probleem ook wel opgelost zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodyb
Ik moet hem gaan instellen als wds accesspoint aangezien ik nog 3 AP op terrein heb staan, Maar heb deze nu niet aangesloten om eerst dit probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
nou dan kan je het beste die dhcp lease op forever zetten in de huawei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodyb
Hij staat nu op 86400
Het gaat om een terrein met camping gasten dus op forever lijkt me niet handig toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
86400 is 1 dag

daarom heb je nu dat probleem denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
je kan ook een fatsoenlijke router pakken ipv de huawei dat lost het probleem ook op denk ik

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee reacties onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet gewenst.

[ Voor 39% gewijzigd door rens-br op 06-08-2018 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodyb
Ik zal hem op 604800 zetten dit is de max.
Zal hem restarten en laten weten of dit gaat werken. De gasten slapen nu dus zal lopp van de dag kunnen kijken.

Thanks for now!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
juist..
en als dat geen enkel verschil maakt dan is er een ander probleem
maar ik denk dat dit wel degelijk met het probleem te maken heeft
dus dan moet je vanaf nu wel verschil gaan merken

dat die routetabel vol loopt zou ik niet zo bang voor zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:49
Hoeveel mensen verbinden er dan mee? Denk eraan dat het niet oneindig is. Als er 12 apparaten verbonden zijn en volop downloaden dan dien je toch een router en meerdere access pointes te nemen die daar beter mee overweg kan en dien je zaken als qos in te stellen.

Edit: het ligt niet aan de DHCP van de router want dan zou bekabeld aansluiten ook niet werken.

[ Voor 20% gewijzigd door DutchKel op 05-08-2018 07:41 . Reden: Meerdere access points erbij gezet ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodyb
Ik heb het vandaag even aangekeken. Vandaag kon men wel langer gebruik maken zonder problemen. Na bepaalde tijd (zoals nu ook het geval is) zie je hem wel maar je kan geen connectie maken.
Ik heb geprobeerd een vast wifi ip op mm telefoon in te stellen. Ik krijg dan wel connectie maar kan door ip in te voeren de webconfig nvan accesspoint niet benaderen.

Morgen zal ik er een Mikrotek Routerboard na de Huawei 4G modem/router aan de wan aansluiting aansluiten.
Ik heb de Huawei 4G nodig aangezien er wegens brand in de omgeving (in Portugal) geen telefoonlijnen liggen.

Na de reset kunnen er makkelijk 15 mensen tegelijkertijd online werken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• boyette
De engenius AP's heb ik veelvuldig geinstalleerd en daar zit dit probleem niet in anders zou ik het weten.
Dit moet te maken hebben met je huawei apparatuur.
Misschien als je er een fatsoenlijke router tussenzet dat je het probleem kunt tackelen zodat de modem de router functie niet hoeft te handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Woodyb je openingspost is al erg compleet, maar toch ontbreken er nog een aantal dingen. Zou je eens kunnen toevoegen hoe het netwerk in elkaar steekt en welke hardware je allemaal gebruikt?

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woodyb
Probleem is opgelost door achter de Huawei 4G een Mikrotik Routerboard te plaatsen.

De Engenius heb ik als WDS accesspoint ingesteld met 3 extra Engenius WDS AP’s op het terrein.
Nu na 2 dagen nog geen uitval gehad.

Bedankt voor de tips en meedenken!
Pagina: 1