Hier wat meer info:
Mijn opstelling is als volgt, achter de Ziggo box (in bridgemode) staat een Asus RT Ac87U. Verder heb ik 2 wifiboosters. Mijn netwerknamen en wachtwoorden allemaal gelijk ingesteld voor het lokale netwerk. De Asus zend ook nog een guestnetwerk uit. Er staat 1 wifibooster achter in de tuin en als we daar zitten gaat het goed, de Ipads maken automatisch verbinding omdat het signaal sterk genoeg is. In huis staat een extra wifibooster in een kantoor. Als de IPad deze verbinding heeft en je loopt vervolgens naar een punt wat dichter bij de Asus ligt dan houdt de IPad de verbinding van de wifibooster vast om vervolgens zeer slechte verbinding te hebben en uitvalt. Dan komt helemaal het vreemde, het guestnetwerk is wel op te pakken maar het lokale netwerk niet.
Ik heb alles al geprobeerd, verschillende kanalen, 2,4 GHz uit etc. Guestnetwerk vergeten op IPad.
Het lokale netwerk is alleen op te vangen als we dicht bij de Asus gaan staan.
In feite zouden zowel het lokale netwerk als guestnetwerk uit 1 router toch dezelfde sterkte moeten hebben? Ik kom er niet meer uit, iemand nog een tip?