Toon posts:

[Asus RT-AC87U] Gastnetwerk sterker dan lokaal netwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een guest netwerk ingesteld op de RT AC 87U router van Asus. Nu is deze verbinding sterker dan mijn lokale netwerk. Op enkele plaatsen in de woning is het guestnetwerk dus wel te ontvangen maar het gewone netwerk niet. Wat kan hier aan de hand zijn?
...

...

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met al die uitgebreide info die je geeft gok ik dat je eigen netwerk op de 5Ghz band zit en het gast netwerk op de 2.4 band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beide netwerken staan op zowel 2.4 als 5Ghz ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier wat meer info:
Mijn opstelling is als volgt, achter de Ziggo box (in bridgemode) staat een Asus RT Ac87U. Verder heb ik 2 wifiboosters. Mijn netwerknamen en wachtwoorden allemaal gelijk ingesteld voor het lokale netwerk. De Asus zend ook nog een guestnetwerk uit. Er staat 1 wifibooster achter in de tuin en als we daar zitten gaat het goed, de Ipads maken automatisch verbinding omdat het signaal sterk genoeg is. In huis staat een extra wifibooster in een kantoor. Als de IPad deze verbinding heeft en je loopt vervolgens naar een punt wat dichter bij de Asus ligt dan houdt de IPad de verbinding van de wifibooster vast om vervolgens zeer slechte verbinding te hebben en uitvalt. Dan komt helemaal het vreemde, het guestnetwerk is wel op te pakken maar het lokale netwerk niet.
Ik heb alles al geprobeerd, verschillende kanalen, 2,4 GHz uit etc. Guestnetwerk vergeten op IPad.
Het lokale netwerk is alleen op te vangen als we dicht bij de Asus gaan staan.
In feite zouden zowel het lokale netwerk als guestnetwerk uit 1 router toch dezelfde sterkte moeten hebben? Ik kom er niet meer uit, iemand nog een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:31

lier

MikroTik nerd

Mijn tip (en met mij waarschijnlijk velen): gooi je WiFi boosters (los van de discutabele marketingterm...over wat voor merk/type heb je het?) de deur uit en vervang ze door accesspoints.

Ik ben niet bekend met de Asus in het bijzonder, ik verwacht niet dat het gust netwerk over een andere radio gaat dan het gewone netwerk. Wellicht doen de boosters alleen het guest netwerk bootsen!?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:19

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd welkom op Tweakers.

Zoals andere ook al aangaven voldeed je openingspost niet aan de wensen/eisen die we er aan stellen. Wat die zijn, kan je vinden in: Het algemeen beleid #quickstart.

Nu heb je het inmiddels al aangevuld, maar let erop bij het aanmaken van een volgend topic.
Pagina: 1