Toon posts:

Asus P2B-F Niet flashable

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een raar probleem: Laatst bij Maxilla een uitverkoop plankje gekocht om een oude PII 300 toch nog een bestemming te geven. :)

Revisienummer is 1.00. Standaard (bios rev. 109b) ondersteunt deze geen HD's die groter zijn dan 32 Gb. :(

Op de ftp-site zijn diverse updates beschikbaar en vanaf rev. 1011 zou dit probleem opgelost moeten zijn.

Dus geflashed. Ten eerste geeft het flashprogramma een fout tijdens het flashen. In de BIOS is alles goed ingesteld om een flash goed te laten verlopen. Na het flashen start de comp goed op, maar geeft een CPUID fout. De 40 Gb schijf wordt gedetecteerd maar hij vertikt het om WIN2000 op te starten of iets anders zinnigs met de schijf te doen.

Het enablen van BIOS-update geeft geen resultaat. |:(

Na een keer opstarten moet de comp weer 5 min uitstaan en doet ie het pas weer. Vandaar oude BIOS teruggezet en dan werkt alles weer naar behoren, behalve dan dat de schijf weer niet ondersteund wordt. :r

Ook een diskmanager doet niet helemaal wat ie moet doen. Iemand suggesties of hetzelfde probleem gehad?

Verwijderd

kan je helaas niet helpen
mijn p2b-f plankje is vorige maand overleden :'(
....>nutteloze post eigenlijk

Verwijderd

hoi hoe flash jij je plankje, met een minimalboot, of via asustool (deze gebruik ik nl en werkt perfect, gewoon bios flashen terwijl windows draait :9 )

Verwijderd

Topicstarter
Flashen met aflash.exe van Asus. Onder dos blijft toch veiliger. De windowstool kan geen updates vinden, terwijl die toch wel degelijk aanwezig zijn op ftp.asuscom.de.
Het rare is ook dat ie rev. 1009B gewoon goed flashed en 1010 tm 1014, die uit dezelfde directory komen, deze fout opleveren.
Op woensdag 18 juli 2001 14:20 schreef doophoofd het volgende:
hoi hoe flash jij je plankje, met een minimalboot, of via asustool (deze gebruik ik nl en werkt perfect, gewoon bios flashen terwijl windows draait :9 )

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 22:45
Normaal flash in mijn plank met de dos flasher van asus. Het is wel zo dat de nieuwste biossen de oudere cpu's niet meer ondersteunen. Daardoor krijg je die cpi id fout. De cpu krijgt dan de verkeerde microcode.

Dus ja... anders kijk even op de duitse asus site. dit is de beste qua technical specs / faq / informatie.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb daar al aardig rondgestruind. Het item met CPUID wordt daar wel genoemd, maar ze hebben geen oplossing voor dit specifieke probleem. Sowieso blijft het vreemd dat er een fout ontstaat tijdens het flashen. (Compare data).

Verwijderd

Op woensdag 18 juli 2001 14:42 schreef aceofbase het volgende:
Ik heb daar al aardig rondgestruint. Het item met CPUID wordt daar wel genoemd, maar ze hebben geen oplossing voor dit specifieke probleem. Sowieso blijft het vreemd dat er een fout ontstaat tijdens het flashen. (Compare data).
Je moet de biosupdate ff downloaden,
Dan in de tool zeggen "update from file"

Oja je moet de gedownde file wel ff renamen naar xxxx.awd

Verwijderd

Topicstarter
Om de een of andere reden helpt het allemaal geen fluit.. zo vreemd, Asus staat toch bekend om de kwalitatief hoogwaardige plankjes... Heeft het iets met het revisienummer van het bord zelf te maken misschien (1.00)

Verwijderd

was het niet zo dat je op bepaalde Asus borden een jumper om kon zetten om het te beschermen tegen flashen ?

Mijn P3B-F heeft in de BIOS een instelling staan, maar een P2B-f heeft volgens mij een jumper instelling daarvoor.

ff bij asus op de site kijken of je de handleiding in .pdf kan downen en dan ff RTM'n :+

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Geen jumpers op het mobo. Na flashen verschijnt ook het energy star logo niet meer in beeld. Enig idee waar dat iets mee te maken kan hebben..?

Verwijderd

de nieuwste aflash.exe is te nieuw...sinds 1.32 ofzo is mn P2B niet meer ondersteund...toch maar de officiele drivercd erbij gepakt en daarmee met aflash.exe 1.00 de p2b beta bios 1014.001 geflasht.

Ik denk dus dat je een ouder flashprogramma moet hebben.
Pagina: 1