Lithium batterij versturen naar het buitenland

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Ik woon in Ierland en wil graag een elektrische fiets kopen in Nederland. In Ierland verkopen ze alleen elektrische fietsen van Gazelle, maar die verkopen niet het type fiets die ik wil.

Ik kom nog vaak genoeg in NL dus een fiets kopen en meenemen naar Ierland in het vliegtuig is geen probleem. Maar aangezien de accu 160+ Wh is mag hij niet mee het vliegtuig in en nu ben ik op zoek naar een oplossing om de accu apart te versturen.

De winkel waar ik de fiets wil kopen geeft aan dat ze me hier niet mee kunnen helpen. De fabrikant levert alleen binnen Nederland.

Volgens mij is er alleen een regel voor luchtvracht die het vervoeren van de wat grotere lithium batterijen verbiedt en moet het mogelijk zijn om dit met vrachtwagenvervoer (+ boot) te doen. Ik heb PostNL gevraagd, die weigeren iets te doen. Ik heb een aantal logistiekbedrijven gemaild, maar die mailen niet terug. Ik ben van plan er maandag een paar te bellen, maar wil in tussentijd even hier polsen of er Tweakers zijn die al vaker met die appeltje hebben geschild.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-06 13:54
Of je gaat een keer terug met de boot ipv vliegen. Heb ik ook gedaan toen ik met mijn elektrische fiets naar Schotland ging.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Lithium batteries with more than 100 watt hours
Carry On Bags: Yes (Special Instructions)
Checked Bags: No
Lithium batteries with more than 100 watt hours may be allowed in carry-on bags with airline approval, but are limited to two spare batteries per passenger. Loose lithium batteries are prohibited in checked bags. For more information, see the FAA regulations on batteries.
Je kan altijd ff de vliegtuigmaatschappij bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Er zijn speciale accuzakken om dit soort batterijen in op te slaan.
Als ze in die zak kapot gaan dan ontstaat er als het goed is geen brand.

https://www.amazon.de/s/r...field-keywords=lipo+guard

Zelf even de juiste maat uitzoeken en dan mag je hem vast wel via de post verzenden.

[ Voor 7% gewijzigd door Ernemmer op 04-08-2018 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Niet online
AlexanderB schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 20:50:
[...]

Je kan altijd ff de vliegtuigmaatschappij bellen.
Doen niet aan meer dan 160 Wh helaas. Je quote gaat trouwens over de FAA, wat niet in de EU geldt.

[ Voor 12% gewijzigd door Rav op 04-08-2018 21:34 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Niet online
Vraag me af of je het zelf hebt gelezen. Er is iets mogelijk als je een contract met ze hebt. Als je daar ervaring mee hoor ik graag van je, daarvoor heb ik dit topic geopend.
RocketKoen schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 20:41:
Of je gaat een keer terug met de boot ipv vliegen. Heb ik ook gedaan toen ik met mijn elektrische fiets naar Schotland ging.
Helaas veel te sloom en te duur. Moet dan 2x met de boot en het VK ook nog doorsteken. Ook niet praktisch als ik het evt. voor garantie terug moet sturen.
Ernemmer schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 21:16:
Er zijn speciale accuzakken om dit soort batterijen in op te slaan.
Als ze in die zak kapot gaan dan ontstaat er als het goed is geen brand.

https://www.amazon.de/s/r...field-keywords=lipo+guard

Zelf even de juiste maat uitzoeken en dan mag je hem vast wel via de post verzenden.
Mag helaas niet, iig niet bij PostNL. Moet volgens mij dus wel via land/boot kunnen, maar daar hebben zij bij PostNL geen aparte categorie voor.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Rav schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 21:25:
Doen niet aan meer dan 160 Wh helaas. Je quote gaat trouwens over de FAA, wat niet in de EU geldt.
Ah, ik begreep dat je fietsaccu (precies) 160Wh was. Zo niet, dan gaat 't inderdaad niet.

Europese regels (EASA) zijn identiek.

Blijft over pakketpost, DHL doet er niet moeilijk over heeft mijn pakket met 20 kg aan lithium accu's vanuit de UK naar NL netjes verstuurd, mits het op de juiste wijze verpakt en gelabeld is was dat blijkbaar geen probleem, ondanks de grote chocoladeletters op de website dat er geen lithium batterijen in de post mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Niet online
AlexanderB schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 22:11:
[...]

Ah, ik begreep dat je fietsaccu (precies) 160Wh was. Zo niet, dan gaat 't inderdaad niet.

Europese regels (EASA) zijn identiek.

Blijft over pakketpost, DHL doet er niet moeilijk over heeft mijn pakket met 20 kg aan lithium accu's vanuit de UK naar NL netjes verstuurd, mits het op de juiste wijze verpakt en gelabeld is was dat blijkbaar geen probleem, ondanks de grote chocoladeletters op de website dat er geen lithium batterijen in de post mogen.
Bedankt voor het meedenken. Ik zal DHL eens bellen, misschien dat er wel iets te regelen valt.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuleOfThirds
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 18-05-2020
De fiets kopen zonder accu of zelf de accu in NL verkopen. Dan in Ierland een accu kopen bij de fietsenwinkel.
Je zal onder de streep wat duurder uit zijn, maar je bespaart jezelf kosten en gedoe van het verzenden van de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Niet online
RuleOfThirds schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 22:37:
De fiets kopen zonder accu of zelf de accu in NL verkopen. Dan in Ierland een accu kopen bij de fietsenwinkel.
Je zal onder de streep wat duurder uit zijn, maar je bespaart jezelf kosten en gedoe van het verzenden van de accu.
Kan helaas niet, want dit merk wordt hier niet verkocht. Fietsenmerk heeft ook geen dealers richting Ierland/UK waar ik het zou kunnen krijgen.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:00
https://www.transavia.com...vragen/bijzondere-bagage/

Vliegen met transavia een optie? Je mag een (droge) accu meenemen tot 300Wh in de handbagage

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:42
Iets aanvullend op MaD_co

De laatste 2 vliegtuigmaatschappijen die ik had, hadden ook verschillende regels voor handbagage en incheck bagage als op het batterijen aankomt.
Beide verboden ze batterijen in de check in bagage, maar waren ze een stuk relaxter in de handbagage.

Reden daarvoor is waarschijnlijk dat het makkelijk direct ingrijpbaar is met handbagage omdat er veel mensen in de buurt zijn. Mocht er wat mis gaan, dan kan je het met handbagage snel addresseren.

Zo sprak ik een piloot die me vertelde dat cabine personeel tegenwoordig allemaal getrained worden in het omgaan met lithium batterij branden. Iets dat ze in de cabine inderdaad kunnen doen, maar niet in het "ruim".

Moraal van het verhaal, als je ergens leest dat het niet mee mag in de check in bagage voor een bepaalde vlucht, geef dan niet op (veel maatschappijen maken geen duidelijk onderscheid en verbieden het dan, maar ze bedoelen check in), maar blijf doorzoeken of het voor handbagage wel mag. Batterijen hebben vaak speciale cabine vs ruim regels.

Only when it is dark enough, can you see the stars

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rav
  • Niet online
Voor het geval iemand dit topic vindt en nog geen oplossing heeft: verhuisbedrijven doen het wel.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 841195

knip

[ Voor 95% gewijzigd door Perkouw op 07-11-2018 17:14 ]

Pagina: 1