Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Beter netwerk/wifi thuis

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Voluerunt
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20-11 14:36
Hallo,

Ik zit met probleem bij mij thuis wat best vervelend is. Het probleem is als volgt:
Ik zit op de zolder van ons huis waar 1 internet kabel naar toe loopt. hier heb ik alleen geen wifi omdat de router 2 verdiepingen lager staat in de andere hoek van het huis.

Dit is de huidige situatie
http://prntscr.com/keop5x
zoals je kan zien zit alleen de pc boven op Ethernet en de rest heeft geen verbinding.
Ook is de router beneden heel erg traag, evenals de stokoude accespoint van linksys die aan vervanging toe is.

Nou wil ik graag door het hele huis snelle wifi hebben en alle apparaten die via ethernet moeten/kunnen via de kabel.

Zoals ik het wil:
http://prntscr.com/keoq8p

Nu ben ik een grote leek in netwerk land en heb er de ballen verstand niet van. vandaar dat ik jullie hulp inschakel.

Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.

Alle reacties

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-11 12:45

SpamLame

niks

Mja ben je van plan kabels te gaan trekken waar nodig?
Wat is je budget?
Heb je merkvoorkeur?
Wat voor inet abbo heb je?
Zit je vast aan de router geleverd door de isp?
Hoeveel apparaten moeten er middels utp aangesloten worden?
Is je huis met betonnen vloeren opgebouwt?
Wat er verder ter tafel koopt.

• Voluerunt
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20-11 14:36
SpamLame schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 20:46:
Mja ben je van plan kabels te gaan trekken waar nodig?
Wat is je budget?
Heb je merkvoorkeur?
Wat voor inet abbo heb je?
Zit je vast aan de router geleverd door de isp?
Hoeveel apparaten moeten er middels utp aangesloten worden?
Is je huis met betonnen vloeren opgebouwt?
Wat er verder ter tafel koopt.
dit is inderdaar wel goeie info om te geven... sorry 8)7

Kabels trekken waar nodig hoeft eigenlijk al niet meer want op elke verdieping ligt al een kabel/wall socket met ethernet. de aansluitingen zijn er al maar nu nog goei spul zien te vinden.

Qua budget heb ik niet echt gesteld... graag zo goedkoop mogelijk maar wel met kwalitiet. paar 10'tjes meer voor een beter product is geen probleem maar het moet geen setup worden die de pan uit rijst qua kosten.

Ik heb veel gelezen over ubiquiti, dat het goed werkt, simpel te bedienen (wel handig voor mij) en het ziet er allemaal netjes uit. Als er andere merken zijn die het werk goed doen mag dat natuurlijk ook

Ons huidige internet abbo is 50/50 van telfort, maar ik wil dit op gaan hogen naar 100/100.
Of ik vast zit aan de router van ons abbo durf ik niet te zeggen, ik gok van niet aangezien ons tv kastje ook werkt als het via de accespoint gaat.

Op de begane grond moeten er 5 apparaten worden aangesloten en boven bij de pc in totaal 3.

Ons huis is net 4 jaar oud en zit volgepompt met beton, ook loopt er op elke verdieping vloerverwarming wat ook voor veel storing zorgt gok ik. Ook zijn alle muren van beton.

Voor de rest zou ik niet weten wat nog belangrijk kan zijn voor verdere info.

Hoop dat je hier iets meer mee kan ;)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Voluerunt schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 21:14:
Hoop dat je hier iets meer mee kan ;)
Voorstel: zoek in de pricewatch (zelf) naar:
- router (usg)
- accesspoint (uap)
- switch (usw)

Maak daar een mooi lijstje van, dan weet je gelijk wat alles kost (en kan je vaststellen welk budget je nodig hebt). Dan post je je lijstje hier, zodat we je van feedback kunnen voorzien.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-11 09:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Voluerunt je openingspost voldoet niet helemaal aan de wensen/eisen die we er aan stellen. Nu heb je dat al goed gemaakt door de vragen van @SpamLame te beantwoorden, maar let daarop bij het aanmaken van een volgend topic.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je kan natuurlijk met losse switches en AP's gaan werken maar dan krijg je wel heel losse apparaten. Zou dus eerder voor combi devices kijken zoals een Aircube van Ubiquti of een Draytek VigorAP. Zou niet direct je router vervangen, die je van Telfort krijgt geeft ook Telfort ondersteuning en houdt het daardoor simpel voor jouw wel zo belangrijk.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• dennisdennis12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-11 20:11
Ik denk dat je het probleem op kunt lossen door 2 of 3 unifi accesspoints te plaatsen icm een paar switches.

Je kunt ook kiezen voor een volledig unifi netwerk, dus ook een unifi router en switches. Maar de voordelen daarvan zijn voor jouw situatie zeer beperkt (meer managementinformatie, meer instelmogelijkheden, e.d.). Zeker omdat je maar relatief weinig devices hebt, en telfort volgens mij geen modem (zonder router) aanbiedt.
Pagina: 1