Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer mijn Netgear WNDR4500V2 als een router aan te sluiten op mijn LAN point die in de muur zit. Ik zit in een groot studentencomplex met een centrale WIFI, nu is het mogelijk doormiddel van de LAN bekabeling in de muur mijn eigen netwerk (router) op aan te sluiten en daarop ook weer mijn Sonos apparatuur etc.

De bekabeling heb ik in orde en ik heb ook de router gereset, het netwerk komt in de lucht maar verbinding maken blijft onmogelijk. Netgear Genie geeft aan dat er geen verbinding tot stand kan komen. Wat doe ik verkeerd? Ik kan zo ook niet bij de instellingen komen. Iemand die mij van antwoord kan voorzien of mij naar het juiste topic kan verwijzen? Alvast dank!

Beste antwoord (via Verwijderd op 08-08-2018 23:47)

• ProjWorld
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-09 18:59
Verwijderd schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 19:30:
Ik zit in een groot studentencomplex met een centrale WIFI
Is je complex (in)direct aangesloten op het intranet van de uni of hs?
Ik weet niet of het nu nog steeds zo is, maar in Eindhoven moest je MAC-adres bekend zijn bij de server.

Waarschijnlijk heb je je router ook ingesteld in bridge-modus (AP-modus), waardoor je lokale machines ook geen IP-adres krijgen...

Je kunt je MAC adres klonen/spoofen van een werkende machine (als je met laptop normaal wel verbinding krijgt op campus) of die eerst via de muur aan te sluiten om je verbinding en instellingen te controleren.

Het beste/makkelijkst is om je router een volledige reset te geven en met een vaste IP over de kabel te werken om bij je instellingen te komen...

edit: ik heb dezelfde router in de kast staan.
edit2: Stel hem in als router, en niet als acces point. Anders houd je het probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door ProjWorld op 04-08-2018 20:43 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je sluit die netgear met zijn WAN poort aan op de wanddoos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 20:06:
Je sluit die netgear met zijn WAN poort aan op de wanddoos?
Jep.. Schijnt te kunnen (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Wat gebeurt er als je je laptop in die UTP poort steekt?

Wie zegt dat het aangesloten is? Ik zie in hotels ook vaak UTP punten van vroeger. Sinds er dekkende WiFi is zijn die in de meeste gevallen afgesloten. Wellicht is dat bij jou ook zo.

Als dat overigens zo is zullen je naar een WiFi bridge moeten gaan kijken, die zet WIFi om on bekabeld internet. Daar kun je dan weer een router achter hangen. Er zijn ook apparaten die beide functies combineren (al dan niet met custom firmware).

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• ProjWorld
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-09 18:59
Verwijderd schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 19:30:
Ik zit in een groot studentencomplex met een centrale WIFI
Is je complex (in)direct aangesloten op het intranet van de uni of hs?
Ik weet niet of het nu nog steeds zo is, maar in Eindhoven moest je MAC-adres bekend zijn bij de server.

Waarschijnlijk heb je je router ook ingesteld in bridge-modus (AP-modus), waardoor je lokale machines ook geen IP-adres krijgen...

Je kunt je MAC adres klonen/spoofen van een werkende machine (als je met laptop normaal wel verbinding krijgt op campus) of die eerst via de muur aan te sluiten om je verbinding en instellingen te controleren.

Het beste/makkelijkst is om je router een volledige reset te geven en met een vaste IP over de kabel te werken om bij je instellingen te komen...

edit: ik heb dezelfde router in de kast staan.
edit2: Stel hem in als router, en niet als acces point. Anders houd je het probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door ProjWorld op 04-08-2018 20:43 ]