Beste medetweakers,
Ik zie door het bos de bomen ondertussen niet meer. Ik ben op zoek naar een auto voor woon werk verkeer. Vakantie ben ik niet van plan er mee te gaan. Op het moment rij ik in een VW Polo uit 2015, diesel, lease ik via mijn werk. Ik ben hier erg tevreden over, nooit problemen mee gehad, altijd onderhoud op tijd gedaan, het 'ergste' wat ik heb met deze auto heb gehad, is dat de airco er 2x mee gestopt was. Maar dit was snel verholpen. Hiervoor een Nissan Almera uit 2004 gehad. Ook hier was ik prima te spreken over. Nu ga ik zeer waarschijnlijk in dienst bij mijn huidige opdrachtgever, wat dus betekend dat ik mijn lease auto moet inleveren.
Zodoende, is de start begonnen naar een zochtocht naar een nieuwe auto.
Wat heb ik zelf gevonden?
Ik begon de zoektocht redelijk simpel, invoeren op Autotrack/Autoscout met de specs die ik graag wou in een auto, en dit spuugde een hoop auto's uit. Volkswagen, Volvo, Hyundai, Toyota, Nissan, eigenlijk elk merk kwam wel eens een keer langs. Ik ben meer gaan focussen op de volgende modellen; Volvo V40 Nordic, VW Golf, VW Polo 2017/2018, Nissan Micra 2018, Hyundai Iconic.
Wat zorgt nu voor twijfel?
Volvo V40 - Nordic
+ Rijgemak/plezier
+ Veel luxe functies
+ Veilig
- Verbruik
VW Golf
+ Rijgemak / plezier
+ Bekend met VW
+/- Verbruik
- Slechte prijs / kwaliteit (dit voelt zo)
VW Polo 2017/2018
+ Nieuw
+ Verbruik
+ Bekend met VW
- ?
Hyundai Iconic
+ Hybrid
+ Grote auto
- totaal onbekend met Hyundai
Nissan Micra 2018
+ Nieuw model
+ Verbruik
- Word niet heel positief gereviewd.
Uiteraard heb ik diverse reviews gekeken/gelezen over de bovenstaande auto's, maar hierin word de Micra toch wat afgebrand. Maar dan word ook gezegd dat de Polo saai rijd, net als zijn voorgangers, maar eerlijk gezegd ben ik hier prima tevreden over.
Waarom geen diesel?
De reden dat ik niet voor een diesel wil gaan is in mijn beleving, diesel ook alleen maar zwaarder belast gaat worden, ook ligt het omslagpunt om en nabij de 30.000 per jaar, als de belasting omhoog gaat voor diesel, wat ik persoonlijk wel zie gebeuren in de komende 3 jaar, dan zal dit omslagpunt alleen maar hoger komen te liggen. En de 30.000 km per jaar heb ik al ruim gerekend.
Persoonlijke "eisen";
+ LED verlichting vind ik erg gaaf
+ Het digitale dashboard van VW
+ Verbruik, zo efficiënt km/l
+ Uiteraard zijn de modellen, die ik hier aangeef, behoren ook tot mijn persoonlijke smaak.
+ Max 30.000 tot 40.000 km op de teller
+ Maximaal 3 jaar oud
Wat zou ik graag van jullie willen/weten?
- Wat zouden jullie doen?
- zie ik auto's over het hoofd, die mogelijk ook heel interessant zijn?
- Zoektips?
Wat quickfacts:
- Geschat 30.000 km / jaar - minimaal 120 km per dag.
- Budget 25.000 euro
- Voorkeur, benzine of hybrid (Oplaad mogelijkheden op kantoor, niet thuis)
- Geen mogelijkheid van auto v/d zaak.
- Grote delen snelweg (80%)
- Totaal geen kennis van auto's, ik laat bij wijze van spreken nog mijn ruiter wisser vloeistof bij vullen bij de garage.
- Na 3 of 4 jaar verkopen en een nieuwe auto aanschaffen.
Excuus voor enige typo's of opmaak fouten, het is allemaal van mijn mobiel gedaan.
Grt
G.
Ik zie door het bos de bomen ondertussen niet meer. Ik ben op zoek naar een auto voor woon werk verkeer. Vakantie ben ik niet van plan er mee te gaan. Op het moment rij ik in een VW Polo uit 2015, diesel, lease ik via mijn werk. Ik ben hier erg tevreden over, nooit problemen mee gehad, altijd onderhoud op tijd gedaan, het 'ergste' wat ik heb met deze auto heb gehad, is dat de airco er 2x mee gestopt was. Maar dit was snel verholpen. Hiervoor een Nissan Almera uit 2004 gehad. Ook hier was ik prima te spreken over. Nu ga ik zeer waarschijnlijk in dienst bij mijn huidige opdrachtgever, wat dus betekend dat ik mijn lease auto moet inleveren.
Zodoende, is de start begonnen naar een zochtocht naar een nieuwe auto.
Wat heb ik zelf gevonden?
Ik begon de zoektocht redelijk simpel, invoeren op Autotrack/Autoscout met de specs die ik graag wou in een auto, en dit spuugde een hoop auto's uit. Volkswagen, Volvo, Hyundai, Toyota, Nissan, eigenlijk elk merk kwam wel eens een keer langs. Ik ben meer gaan focussen op de volgende modellen; Volvo V40 Nordic, VW Golf, VW Polo 2017/2018, Nissan Micra 2018, Hyundai Iconic.
Wat zorgt nu voor twijfel?
Volvo V40 - Nordic
+ Rijgemak/plezier
+ Veel luxe functies
+ Veilig
- Verbruik
VW Golf
+ Rijgemak / plezier
+ Bekend met VW
+/- Verbruik
- Slechte prijs / kwaliteit (dit voelt zo)
VW Polo 2017/2018
+ Nieuw
+ Verbruik
+ Bekend met VW
- ?
Hyundai Iconic
+ Hybrid
+ Grote auto
- totaal onbekend met Hyundai
Nissan Micra 2018
+ Nieuw model
+ Verbruik
- Word niet heel positief gereviewd.
Uiteraard heb ik diverse reviews gekeken/gelezen over de bovenstaande auto's, maar hierin word de Micra toch wat afgebrand. Maar dan word ook gezegd dat de Polo saai rijd, net als zijn voorgangers, maar eerlijk gezegd ben ik hier prima tevreden over.
Waarom geen diesel?
De reden dat ik niet voor een diesel wil gaan is in mijn beleving, diesel ook alleen maar zwaarder belast gaat worden, ook ligt het omslagpunt om en nabij de 30.000 per jaar, als de belasting omhoog gaat voor diesel, wat ik persoonlijk wel zie gebeuren in de komende 3 jaar, dan zal dit omslagpunt alleen maar hoger komen te liggen. En de 30.000 km per jaar heb ik al ruim gerekend.
Persoonlijke "eisen";
+ LED verlichting vind ik erg gaaf
+ Het digitale dashboard van VW
+ Verbruik, zo efficiënt km/l
+ Uiteraard zijn de modellen, die ik hier aangeef, behoren ook tot mijn persoonlijke smaak.
+ Max 30.000 tot 40.000 km op de teller
+ Maximaal 3 jaar oud
Wat zou ik graag van jullie willen/weten?
- Wat zouden jullie doen?
- zie ik auto's over het hoofd, die mogelijk ook heel interessant zijn?
- Zoektips?
Wat quickfacts:
- Geschat 30.000 km / jaar - minimaal 120 km per dag.
- Budget 25.000 euro
- Voorkeur, benzine of hybrid (Oplaad mogelijkheden op kantoor, niet thuis)
- Geen mogelijkheid van auto v/d zaak.
- Grote delen snelweg (80%)
- Totaal geen kennis van auto's, ik laat bij wijze van spreken nog mijn ruiter wisser vloeistof bij vullen bij de garage.
- Na 3 of 4 jaar verkopen en een nieuwe auto aanschaffen.
Excuus voor enige typo's of opmaak fouten, het is allemaal van mijn mobiel gedaan.
Grt
G.
Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile