Auto woon/werk verkeer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-11 18:08
Beste medetweakers,

Ik zie door het bos de bomen ondertussen niet meer. Ik ben op zoek naar een auto voor woon werk verkeer. Vakantie ben ik niet van plan er mee te gaan. Op het moment rij ik in een VW Polo uit 2015, diesel, lease ik via mijn werk. Ik ben hier erg tevreden over, nooit problemen mee gehad, altijd onderhoud op tijd gedaan, het 'ergste' wat ik heb met deze auto heb gehad, is dat de airco er 2x mee gestopt was. Maar dit was snel verholpen. Hiervoor een Nissan Almera uit 2004 gehad. Ook hier was ik prima te spreken over. Nu ga ik zeer waarschijnlijk in dienst bij mijn huidige opdrachtgever, wat dus betekend dat ik mijn lease auto moet inleveren.

Zodoende, is de start begonnen naar een zochtocht naar een nieuwe auto.

Wat heb ik zelf gevonden?
Ik begon de zoektocht redelijk simpel, invoeren op Autotrack/Autoscout met de specs die ik graag wou in een auto, en dit spuugde een hoop auto's uit. Volkswagen, Volvo, Hyundai, Toyota, Nissan, eigenlijk elk merk kwam wel eens een keer langs. Ik ben meer gaan focussen op de volgende modellen; Volvo V40 Nordic, VW Golf, VW Polo 2017/2018, Nissan Micra 2018, Hyundai Iconic.

Wat zorgt nu voor twijfel?
Volvo V40 - Nordic
+ Rijgemak/plezier
+ Veel luxe functies
+ Veilig
- Verbruik

VW Golf
+ Rijgemak / plezier
+ Bekend met VW
+/- Verbruik
- Slechte prijs / kwaliteit (dit voelt zo)

VW Polo 2017/2018
+ Nieuw
+ Verbruik
+ Bekend met VW
- ?

Hyundai Iconic
+ Hybrid
+ Grote auto
- totaal onbekend met Hyundai

Nissan Micra 2018
+ Nieuw model
+ Verbruik
- Word niet heel positief gereviewd.

Uiteraard heb ik diverse reviews gekeken/gelezen over de bovenstaande auto's, maar hierin word de Micra toch wat afgebrand. Maar dan word ook gezegd dat de Polo saai rijd, net als zijn voorgangers, maar eerlijk gezegd ben ik hier prima tevreden over.

Waarom geen diesel?
De reden dat ik niet voor een diesel wil gaan is in mijn beleving, diesel ook alleen maar zwaarder belast gaat worden, ook ligt het omslagpunt om en nabij de 30.000 per jaar, als de belasting omhoog gaat voor diesel, wat ik persoonlijk wel zie gebeuren in de komende 3 jaar, dan zal dit omslagpunt alleen maar hoger komen te liggen. En de 30.000 km per jaar heb ik al ruim gerekend.

Persoonlijke "eisen";
+ LED verlichting vind ik erg gaaf
+ Het digitale dashboard van VW
+ Verbruik, zo efficiënt km/l
+ Uiteraard zijn de modellen, die ik hier aangeef, behoren ook tot mijn persoonlijke smaak.
+ Max 30.000 tot 40.000 km op de teller
+ Maximaal 3 jaar oud

Wat zou ik graag van jullie willen/weten?

- Wat zouden jullie doen?

- zie ik auto's over het hoofd, die mogelijk ook heel interessant zijn?

- Zoektips?

Wat quickfacts:
- Geschat 30.000 km / jaar - minimaal 120 km per dag.
- Budget 25.000 euro
- Voorkeur, benzine of hybrid (Oplaad mogelijkheden op kantoor, niet thuis)
- Geen mogelijkheid van auto v/d zaak.
- Grote delen snelweg (80%)
- Totaal geen kennis van auto's, ik laat bij wijze van spreken nog mijn ruiter wisser vloeistof bij vullen bij de garage.
- Na 3 of 4 jaar verkopen en een nieuwe auto aanschaffen.

Excuus voor enige typo's of opmaak fouten, het is allemaal van mijn mobiel gedaan.

Grt
G.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Alle reacties

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-11 10:14
De nieuwe Polo is inderdaad een prima auto voor je wensen. Tweedehands zullen er nog niet veel zijn. Hoogstens een ex-showroom/proefrit exemplaar. Al klik je voor 25K ook best een nieuwe in elkaar met led lampen en het digitale dashboard (AID).

Edit: bedenk me nu wel dat de levertijd een paar maanden is. Weet niet wanneer je de overstap maakt? Anders ben je wellicht al gebonden aan wat er op voorraad is.

Op o.a. de Golf is het AID overigens al langer verkrijgbaar. Dus die vind je makkelijker tweedehands.

[ Voor 37% gewijzigd door JB076 op 04-08-2018 16:07 ]

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Gezien je wensen zou ik gaan voor de Polo.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:55
Je wilt het digitale dashboard van VW. Lijkt mij dat je dan naar een Polo of Golf moet gaan zoeken, weinig andere opties.

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-11 18:08
Ik was niet helemaal duidelijk blijkbaar met "eisen". Ik heb het ook geüpdate, de digitale dashboard vind ik een cool iets, maar als er een betere auto is, sta ik daarvoor zeker open. Ik neig ook naar de polo. Maar ik ben benieuwd of iemand nog goede suggesties heeft.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Als je tevreden bent over je leaseauto kan je deze natuurlijk ook overnemen van de leasemaatschappij. Deze kan je meestal voor een gunstige prijs overnemen. Plus je weet wat je hebt.

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:37
Een mooie Seat Ibiza fr
En met 30.000 per jaar zou ik gewoon een diesel halen.... de nieuwste diesels zijn ook euro 5/6?

Of eventueel een hybride

[ Voor 73% gewijzigd door Aggressor op 04-08-2018 18:48 ]

• Joostglas
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08-11 20:50
Als je voor de v40 wilt gaan, hou rekening met een ouderwets infotainment system (werkt wel goed opzich hoor) en weinig ruimte op de achterbank. Wel een premium feeling, fijne rijeigenschappen en een redelijke betrouwbaarheid.

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Er staan genoeg Polo's bij de dealers met een lage kilometerstand (zullen wel demo's zijn). Dan zit je niet met levertijden.
Staan best wat leuke bakjes tussen, ik vind 'm erg strak ook.

Linkje om je te oriënteren:
https://www.dasweltauto.n...lBase=null&wheelBase=null

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06:00
Als je een auto voor 3/4 jaar zoekt zou ik ook serieus private lease overwegen, vooral als je van plan bent nieuw te kopen. Als je daarna weer wat anders wilt is dat meestal even duur als zelf kopen/financieren en hoef je geen grote investering te doen. Consumentenbond had laatst een collectief en in september komt er weer een nieuwe met gunstige voorwaarden mocht je tot dan willen wachten.

Voor een Polo kun je bijvoorbeeld bij de ANWB terecht: https://www.anwb.nl/auto/...auto-en-contract?car=polo

[ Voor 3% gewijzigd door TheUninvited op 04-08-2018 19:21 ]

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:20
Aggressor schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 18:45:
Een mooie Seat Ibiza fr
En met 30.000 per jaar zou ik gewoon een diesel halen.... de nieuwste diesels zijn ook euro 5/6?

Of eventueel een hybride
Nieuwe Ibiza FR vind ik ook veel gaver dan nieuwe Polo. Met 30k per jaar zou ik bij nieuwe auto altijd voor benzine gaan. Omslagpunt ligt hoger bij nieuwe auto.
Pagina: 1