van schakelaar naar snoer met stekker

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...Ik heb een schakelaar voor mijn buitenverlichting met uiteraard een bruine en een zwarte draad, in de doos zit een blauwe afgedopte draad.
Ik wil dit vervangen voor een draad met stekker, zodat ik er een timer tussen kan zetten.
Kan dit en hoe doe ik dat?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 19:24
Van de schakelaar een stopcontact maken? Groen geel erbij trekken vanaf de centraaldoos en een tijdklok er op. Niet echt tweakerstyle maar het werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 19:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:03
Ga je dit maken?

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/upxxe0o6vnb01.jpg
Want dat raad ik af. Buiten het feit dat het er knullig uitziet, kan de kabel intern scheuren waar hij uit de muur komt als je deze veel beweegt.

Zoek in inbouw timer, of een din-rail timer met behuizing. Of gebruik klik-aan-klik-uit o.i.d.
Er zijn trouwens ook lampen (e27) met ingebouwde schemerschakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordp!
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Als je het echt mooi wilt doen zoek naar een astronomische schakelklok of koop een sonoff schakelaar... Via IFTTT kun je dan automatisch bij zonsondergang je verlichting inschakelen en later bv om een uur of 11 weer uitschakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Ik zou de schakelknop vervangen door inbouw schakelklok.bijvoorbeeld:

https://www.euro-electronics.nl/busch-jaeger-timer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:18

Dido

heforshe

Verwijderd schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 12:56:
...Ik heb een schakelaar voor mijn buitenverlichting met uiteraard een bruine en een zwarte draad, in de doos ..
Uiteraard bruin en zwart? Ik zou blauw en zwart verwachten, tenzij je dus daadwerkelijk de nul geschakeld hebt...

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snelle Henkie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:22
Blauw is nul. Bruin is fase.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:51
Je kunt niet zomaar een stekker aan de lamp zetten met de draden die daar in de inbouwdoos beschikbaar zijn. Je hebt alleen de zwarte draad naar de lamp, de blauwe en groen/gele komen rechtstreeks vanaf de centraaldoos.

Maar dit is sowieso een teun-beun oplossing. Monteer een inbouw tijdschakelaar. Je hebt zelfs al een blauwe (nul)draad in de doos zitten dus dat zou allemaal plug-and-play moeten zijn.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15:03
Het meest logische is om de schakelaar simpelweg te vervangen voor een inbouw tijdschakelaar. Al dan niet met astrologische klok.

Het is eigenlijk ook de enige juiste optie die ik kan bedenken.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Pagina: 1