Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-09 15:14
Ik zoek een?
Kleine (<5.5 inch) mobile telefoon, liefst een Apple omdat de zakelijke telefoon ook een Apple is

Wat is je budget?
Ongeveer €250

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Gebruik is zeer licht, enkel wat mailtjes en bankzaken

Wat heb je zelf al gevonden?
Iphone SE
Samsung Galaxy A5 (2017)
Motorola Moto X4
Huawei P10 Lite

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ben dus eigenlijk opzoek naar een goedkope Iphone, maar omdat die er niet zijn, op gedateerde na, de volgende vraag. Wegens het al bekend zijn met IOS heb ik het liefste een Iphone. De Iphone SE lijkt te voldoen alleen is deze al meer dan twee jaar geleden geïntroduceerd. Hoewel het gebruik niet veeleisend is moet de telefoon wel nog minimaal twee jaar goed functioneren en (beveiligings)updates krijgen.

Natuurlijk kan niemand in de toekomst kijken, maar ik hoor graag jullie ideeën. Zal de SE nog ruim twee jaar goed meekunnen of is het beter om een recente Android telefoon te kopen? Android is verder helemaal geen probleem enkel geschied IOS de voorkeur omdat dat al gewend is. Telefoon importeren uit China is ook mogelijk.

[ Voor 16% gewijzigd door HaNS1443 op 04-08-2018 12:43 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:25

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Apple faseert per generatie uit.

De SE heeft de chipset van de 6S-serie. Daarvoor komen nog de 6 en de 5S-serie.. Allen krijgen binnenkort de IOS12 update. Verwachting is waarschijnlijk dat volgende jaar, na IOS12, de 5S gedropt wordt, een jaar later waarschijnlijk de 6... de SE heeft nog wel even support denk ik :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 21:08

SuBBaSS

-has Ryzen

Niemand heeft een glazen bol wat dat betreft maar je kunt er wel vanuit gaan dat de SE nog 2 jaar mee zal gaan. Qua beveiligingsupdates sowieso, qua iOS updates is altijd maar afwachten bij Apple.
Verwacht wordt dat er een SE2 zal komen, waardoor deze naar 'het tweede plan' gaat.
Of dat direct gevolgen heeft voor software upgrades is maar de vraag.

Ik gok dat je er 2 jaar probleemloos mee zult kunnen werken en ook wel langer dan dat.
'Onder de kap' is het gewoon een snel toestel en dat zal echt niet ineens onwerkbaar traag worden bij een nieuwe iOS versie.
Michael Knight schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 12:43:
Apple faseert per generatie uit.

De SE heeft de chipset van de 6S-serie. Daarvoor komen nog de 6 en de 5S-serie.. Allen krijgen binnenkort de IOS12 update. Verwachting is waarschijnlijk dat volgende jaar, na IOS12, de 5S gedropt wordt, een jaar later waarschijnlijk de 6... de SE heeft nog wel even support denk ik :)
Is dat een 'stelregel'?
De bezem is er met iOS 11 doorheen gegaan wb. toestellen die niet 64 bits waren (dus alles vanaf de 5 en lager). Maar hoe apple het nu gaat bepalen is maar koffiedik kijken toch?
Het zijn allen 64-bits toestellen.

Maar goed, de 5s is uit 2013, die gaat al 5 jaar mee dus. Ga je voor de veiligheid tussen de 2 en de 5 jaar zitten dan voldoet de SE sowieso aan je eisen. (y)

[ Voor 42% gewijzigd door SuBBaSS op 04-08-2018 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ook al valt de SE straks buiten de iOS(14), kun je het nog veilig gebruiken. oa ING geeft iOS 10.3 nog als veilig aan nu.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
Je kunt ook een 2de hands halen en bij Apple voor 29 Euro een nieuwe batterij er in laten zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 08:46
Mijn SE was deze week overleden en ik stond voor dezelfde keuze. Uiteindelijk weer een SE gekocht omdat de andere modellen mij niet bekoren. De SE komt uit 2016 en krijgt voorlopig nog wel updates. :)

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:58
HaNS1443 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 12:36:
Ik zoek een?
Kleine (<5.5 inch) mobile telefoon, liefst een Apple omdat de zakelijke telefoon ook een Apple is

Wat is je budget?
Ongeveer €250

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Gebruik is zeer licht, enkel wat mailtjes en bankzaken

Wat heb je zelf al gevonden?
Iphone SE
Samsung Galaxy A5 (2017)
Motorola Moto X4
Huawei P10 Lite

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ben dus eigenlijk opzoek naar een goedkope Iphone, maar omdat die er niet zijn, op gedateerde na, de volgende vraag. Wegens het al bekend zijn met IOS heb ik het liefste een Iphone. De Iphone SE lijkt te voldoen alleen is deze al meer dan twee jaar geleden geïntroduceerd. Hoewel het gebruik niet veeleisend is moet de telefoon wel nog minimaal twee jaar goed functioneren en (beveiligings)updates krijgen.

Natuurlijk kan niemand in de toekomst kijken, maar ik hoor graag jullie ideeën. Zal de SE nog ruim twee jaar goed meekunnen of is het beter om een recente Android telefoon te kopen? Android is verder helemaal geen probleem enkel geschied IOS de voorkeur omdat dat al gewend is. Telefoon importeren uit China is ook mogelijk.
Future proof op een telefoon bestaat niet. Accus gaan nu eenmaal snel achteruit (afhankelijk van hoe je er mee omgaat). Na 2-3 jaar zijn ze gewoon op. Ik zelf zou voor de Iphone Se gaan of een Nokia op dit budget. De rest is simpel weg niet vlot genoeg binnen het lijstje wat je voorgesteld hebt.

Tip: Probeer de accu zo veel mogelijk binnen de 20-80% te houden. Als je weet dat jij geen volle 100% nodig hebt laad hem dan naar 80% ipv van elke keer naar 100%. In the long run scheelt dit enorm helemaal als jij je telefoon langer dan 2 jaar wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Hackus schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 12:46:
Ook al valt de SE straks buiten de iOS(14), kun je het nog veilig gebruiken. oa ING geeft iOS 10.3 nog als veilig aan nu.
ING volgt (net als alle app bouwers met kritische toepassing) Apple's cadance. (nieuwste release + release-1).
Wanneer IOS12 volgende maand uitkomt zal ING de ondersteuning voor IOS10 droppen.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

JackBol schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 10:24:
[...]

ING volgt (net als alle app bouwers met kritische toepassing) Apple's cadance. (nieuwste release + release-1).
Wanneer IOS12 volgende maand uitkomt zal ING de ondersteuning voor IOS10 droppen.
Dus na iOS13, kun je het nog veilig gebruiken. sept 2020 komt 14 pas en dan is 13 dus nog veilig.
vanaf nu 2018 tot sept 2021 ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1