Langere radiatorsteunpin

Pagina: 1
Acties:

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-11 23:39

mark-k

AKA markkNL

Topicstarter
Aangezien het een auto onderdeeltje is leek mij dit de meest geschikte plek.

Ik ben een nieuwe radiator in mijn MX5 aan het zetten, en hier moet je de twee onderste pinnetjes overzetten van de oude naar de nieuwe. Aangezien de nieuwe een cheape alu radiator is past het natuurlijk weer niet, de beugel is te breed op de nieuwe. Hierdoor is de pin dus te kort.

Ik heb al vanalles geprobeerd te zoeken op google maar ik kan nergens ook maar iets vinden dat pennen met een E-clip op het einde verkoopt. Heeft iemand enig idee hoe zo'n pin/pen heet en waar ik ze kan vinden? Iets enigszins vergelijkbaars mag ook.

Afbeeldingslocatie: http://oi64.tinypic.com/oieltv.jpg

Momenteel is de lengte tussen de gleuf voor de E-clip en het vlak van de kop 60mm, dit moet 15mm langer zijn voor de nieuwe radiator, dus ik zoek 2 pinnetjes van 75mm lang (binnenlengte dus). De diameter is 6mm.

Als iemand weet waar ik t kan vinden zou mooi zijn.

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:59
gewoon lange slotbout en moertje aan het einde van de slotbout :?
Slotbout heeft onder de kop vaak wel een vierkant deel. als het plat moet zijn gewoon voor de zekerheid een ringetje ertussen. Gewoon bij elke gamma wel te halen, maar beter bij een betere smit buurten, kan je ze gewoon per stuk halen, ook de ringetjes.
Schoonheidsprijs :? Nee. Werkt het :? Jep :P

Slotbout: https://www.google.nl/sea..._AUICigB&biw=1242&bih=577

[ Voor 95% gewijzigd door ybos op 04-08-2018 12:40 ]

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Topicstarter
ybos schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 12:38:
gewoon lange slotbout en moertje aan het einde van de slotbout :?
Slotbout heeft onder de kop vaak wel een vierkant deel. als het plat moet zijn gewoon voor de zekerheid een ringetje ertussen. Gewoon bij elke gamma wel te halen, maar beter bij een betere smit buurten, kan je ze gewoon per stuk halen, ook de ringetjes.
Schoonheidsprijs :? Nee. Werkt het :? Jep :P

Slotbout: https://www.google.nl/sea..._AUICigB&biw=1242&bih=577
Een boutje gebruiken had ik ook al aan gedacht ja, echter denk ik dat dat niet gaat passen doordat de moer+bout een stuk verder zal uitsteken dan de E-clip variant. Dan kom ik voor zover ik nu kan zien met de rest van mn carrosserie in de knoei. Mocht ik geen pin kunnen vinden ga ik dat wel proberen, evt met wat subtiel aanpassingswerk (lees, rammen met een hamer tot de rest niet meer in de weg zit :X ), maar dat heeft momenteel niet mijn voorkeur.

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-11 20:40

XallaX

Meow

Wie heeft de radiator geleverd? Neem even contact op met de leverancier.
99,9% van de aftermarket onderdelen past gewoon of er worden andere bouten/moeren meegeleverd.
Als het niet past ruikt het naar Ebay/China troep...

Ik kocht bijna altijd bij ilmotorsport in duitsland duurder dan ebay maar wel passende onderdelen ...
Hier staat bijvoorbeeld bijna alle schroeven voor de MX-5 NA die er zijn:

https://www.ilmotorsport....40bd30f7340584e28a07e0ddc

Maar ook voor de andere typen MX zijn alle onderdelen op de site terug te vinden.

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:59
mark-k schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 12:46:
[...]

Een boutje gebruiken had ik ook al aan gedacht ja, echter denk ik dat dat niet gaat passen doordat de moer+bout een stuk verder zal uitsteken dan de E-clip variant. Dan kom ik voor zover ik nu kan zien met de rest van mn carrosserie in de knoei. Mocht ik geen pin kunnen vinden ga ik dat wel proberen, evt met wat subtiel aanpassingswerk (lees, rammen met een hamer tot de rest niet meer in de weg zit :X ), maar dat heeft momenteel niet mijn voorkeur.
Lange bout kopen, bepalen hoe lang hij moet zijn, boutje eropdraaien (!), afslijpen op de gewenste lengte, boutje erafdraaien (schade van het slijpen is dan weg, mooi schroefdraad er weer op) en klaar toch :?

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Topicstarter
XallaX schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 15:51:
Wie heeft de radiator geleverd? Neem even contact op met de leverancier.
99,9% van de aftermarket onderdelen past gewoon of er worden andere bouten/moeren meegeleverd.
Als het niet past ruikt het naar Ebay/China troep...

Ik kocht bijna altijd bij ilmotorsport in duitsland duurder dan ebay maar wel passende onderdelen ...
Hier staat bijvoorbeeld bijna alle schroeven voor de MX-5 NA die er zijn:

https://www.ilmotorsport....40bd30f7340584e28a07e0ddc

Maar ook voor de andere typen MX zijn alle onderdelen op de site terug te vinden.
Is idd China meuk, via amazon. Rest van de bevestigingen klopt wel perfect, dus gewoon een stomme fout van die Chinezen. Bij IL hebben ze de originele pennen al niet voor zover ik kan zien, dus kan daar helaas ook geen naam vandaan halen.
(Heb uiteraard ook al een berichtje naar de verkoper gestuurd maar aangezien het weekend is verwacht ik daar nog geen reactie van)
ybos schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 16:19:
[...]

Lange bout kopen, bepalen hoe lang hij moet zijn, boutje eropdraaien (!), afslijpen op de gewenste lengte, boutje erafdraaien (schade van het slijpen is dan weg, mooi schroefdraad er weer op) en klaar toch :?
Er zit geen schroefdraad, dat rubber hoort voorop die pen en dan wordt hij in 2 gaten geduwd in de radiator en met een E-clip vastgezet. De radiator hangt daarna in een beugel op dat rubber.

[ Voor 4% gewijzigd door mark-k op 04-08-2018 16:24 ]

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Topicstarter
Uiteindelijk boutjes van 80mm lang gehaald, paste precies nog n moertje op, en t moertje paste nog precies langs t plaatwerk. Lekker simpel en goedkoop opgelost dus.
Pagina: 1