Hallo allemaal,
Ik heb mede dankzij de goede hulp van dit forum zelf een Game PC gekocht en daarom vraag ik jullie hulp weer opnieuw
Mijn neefje wil een PC kopen. Hij heeft een beperkt budget (maximaal €700). Hij speelt op dit moment games op zijn laptop maar deze is ondertussen zodanig verouderd, dat hij een nieuwe computer wilt kopen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij wil vooral Farming Simulator doen. Aangezien de computer toekomst bestendig moet zijn, moet die ook de toekomstige Farming Simulators kunnen spelen. Voor zover ik kan zien (https://www.systemrequirementslab.com/cyri/requirements/farming-simulator-19/17853) zijn dit geen hele zware spellen, maar ik kan me natuurlijk vergissen. Minimum eisen zeggen natuurlijk ook niet alles
Daarnaast vindt hij de volgende spellen leuk:
Cities: Skylines, Rocket League, Euro Truck Simulator 2 en Unturned. Verder speelt die nog veel spellen op de PS4, maar die kan ik me niet allemaal herinneren.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zoals hierboven al aangegeven, max €700
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Hij is nog jong, dus is nog nergens fanboy van kunnen worden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC moet ook in elkaar gezet worden. Dit kan het beste door een extern bedrijf worden gedaan imho, omdat ik te ver weg woon en hij het zelf niet kan (en waarschijnlijk niet mag) doen. Mochten jullie hier nog andere ideeën en/of suggesties over hebben, hoor ik het graag.
Ga je overklokken?
Nope
Wat verwacht je van ons?[i]
Zouden jullie onderstaande lijsten kunnen controleren/verbeteren? Ik heb zelf al aardig wat research gedaan, maar ik ben toch altijd bang dat ik dingen over het hoofd zie, zeker als het voor anderen is. Het liefst heeft hij een laptop, maar omdat daar de prijs/kwaliteit een stuk minder is wat betreft gaming heb ik hem overgehaald om toch maar voor een desktop te gaan. Mochten er dus wel laptops zijn die betaalbaar zijn en die deze games aan zouden kunnen, dan hoor ik het natuurlijk graag
Ik heb mede dankzij de goede hulp van dit forum zelf een Game PC gekocht en daarom vraag ik jullie hulp weer opnieuw
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij wil vooral Farming Simulator doen. Aangezien de computer toekomst bestendig moet zijn, moet die ook de toekomstige Farming Simulators kunnen spelen. Voor zover ik kan zien (https://www.systemrequirementslab.com/cyri/requirements/farming-simulator-19/17853) zijn dit geen hele zware spellen, maar ik kan me natuurlijk vergissen. Minimum eisen zeggen natuurlijk ook niet alles
Daarnaast vindt hij de volgende spellen leuk:
Cities: Skylines, Rocket League, Euro Truck Simulator 2 en Unturned. Verder speelt die nog veel spellen op de PS4, maar die kan ik me niet allemaal herinneren.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zoals hierboven al aangegeven, max €700
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Hij is nog jong, dus is nog nergens fanboy van kunnen worden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC moet ook in elkaar gezet worden. Dit kan het beste door een extern bedrijf worden gedaan imho, omdat ik te ver weg woon en hij het zelf niet kan (en waarschijnlijk niet mag) doen. Mochten jullie hier nog andere ideeën en/of suggesties over hebben, hoor ik het graag.
Ga je overklokken?
Nope
Wat verwacht je van ons?[i]
Zouden jullie onderstaande lijsten kunnen controleren/verbeteren? Ik heb zelf al aardig wat research gedaan, maar ik ben toch altijd bang dat ik dingen over het hoofd zie, zeker als het voor anderen is. Het liefst heeft hij een laptop, maar omdat daar de prijs/kwaliteit een stuk minder is wat betreft gaming heb ik hem overgehaald om toch maar voor een desktop te gaan. Mochten er dus wel laptops zijn die betaalbaar zijn en die deze games aan zouden kunnen, dan hoor ik het natuurlijk graag
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3-8100 Boxed | € 112,99 | € 112,99 |
| 1 | Gigabyte Z370P D3 | € 95,05 | € 95,05 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G | € 202,- | € 202,- |
| 1 | Seagate Barracuda, 1TB | € 38,95 | € 38,95 |
| 1 | NZXT S340 Zwart | € 62,95 | € 62,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M1A2400C14 | € 83,45 | € 83,45 |
| 1 | be quiet! Pure Power 10 400W | € 44,95 | € 44,95 |
| 1 | Kingston SSDNow UV400 120GB | € 39,93 | € 39,93 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 680,27 | |
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 155,- | € 155,- |