[T-Mobile Thuis] Storing, monteur over 2 weken, versnellen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Topicstarter
Sinds gisteren zijn de diensten via glasvezel helaas uitgevallen. Modem intern prima bereikbaar zowel via WIFI als LAN. Wil geen externe verbinding maken (WAN), ofwel geen diensten meer helaas. Modem zelf lijkt niet defect.

Vanochtend contact opgenomen met provider, checklist doorgenomen, er moet een monteur komen. Ik denk zelf aan dat een oelewappert heeft zitten prutsen in de wijkkast, helaas willen ze geen nieuw modem alvast sturen of anderzins meedenken. Monteur van Gideon blijkt pas over twee weken tijd te hebben... Ofwel, tot die tijd heb ik pech...

Nu heb ik het volgende in mijn hoofd zitten. Ik heb een maand opzegtermijn bij huidige provider. De huidige niet meer werkende verbinding kan ik dus reeds opzeggen, zodat ik kan overstappen naar de concurrent. Administratief kost me het dan nog één maand abbonnementsgeld, waarvan ik mogelijk een deel gecrediteerd krijg vanwege geen levering. Tegelijk kan ik bij de concurrent doen, alsof ik 'zonder' overstapservice wil overstappen. Dat wil zeggen, ik geef aan dat ik afzie van de wettelijke bedenktijd, en maak dan met de monteur van de concurrent een afspraak voor over 8-9 dagen voor installatie van glasvezel. Enkel in de wijkkast zou die dan mogelijk erachter kunnen/moeten komen dat er reeds een signaal op mijn adres geactiveerd is... Mijn vraag; is dit praktisch onhandig? Of kan ik op deze manier sneller weer werkende diensten krijgen (van de concurrent)?

...

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Over welke ISP gaat het hier?

Want ik weet, uit ervaring, dat je b.v. bij Xs4all, gewoon de volgende dag een nieuw modem toegestuurd krijgt (als dat idd het probleem is).
Daarvoor hoeft Guidion toch niet langs te komen?
En wat is de status van je FttH link op je NT(U)? Wel/niet glasvezel link richting wijkPoP?
Dan kan je in ieder geval al iets determineren; of het idd je modem is (welk type?), je NT(U), of wellicht de connectie tussen je NT(U) en de glasvezelapparatuur in de wijkPoP.
Zelfs iets simpels als een voedingkje van één van die apparaten kan gesneuveld zijn. Met de hitte van de afgelopen weken kan het behoorlijk heet worden in menige meterkast.

BTW: Gideon is heel iemand anders... ;)

[ Voor 41% gewijzigd door ehtweak op 04-08-2018 12:01 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:42
Waarom wordt hier in godsnaam guidion aangestuurd en schieten ze niet een ticket in bij WBA? Doorlooptijd is daar vele malen korter.
De vraag is daarnaast überhaupt of guidion wel correct mag patchen(als er sprake is van foutieve patch)

[ Voor 8% gewijzigd door mad-dog op 04-08-2018 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:08
Als uit de checklist komt dat een nieuw modem geen zin heeft, dan lijkt het me logisch dat ze die niet sturen. Gewoon nogmaals bellen, twee weken is in deze tijd onacceptabel...desnoods vraag je maar naar het escalatie-pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Topicstarter
ehtweak schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 11:55:
Over welke ISP gaat het hier?

Want ik weet, uit ervaring, dat je b.v. bij Xs4all, gewoon de volgende dag een nieuw modem toegestuurd krijgt (als dat idd het probleem is).
Daarvoor hoeft Guidion toch niet langs te komen?
En wat is de status van je FttH link op je NT(U)? Wel/niet glasvezel link richting wijkPoP?
Dan kan je in ieder geval al iets determineren; of het idd je modem is (welk type?), je NT(U), of wellicht de connectie tussen je NT(U) en de glasvezelapparatuur in de wijkPoP.
Zelfs iets simpels als een voedingkje van één van die apparaten kan gesneuveld zijn. Met de hitte van de afgelopen weken kan het behoorlijk heet worden in menige meterkast.

BTW: Gideon is heel iemand anders... ;)
Dank voor het meedenken, Guidion it is! Provider is T-Mobile

De enige informatie die ik uit het model (DrayTek Vigor2132) krijg is een nogal algemene:
Line / Mode IP Address
WAN1 Fiber / DHCP Client Disconnected

Heb nog even nagekeken naar een FttH link status, maar kan daar 1-2-3 niet een melding oid van vinden... Mocht iemand mij daar in de goede weg willen wijzen, graag!

De checklist bestond overigens niet uit meer dan de algemene vragen als: "brand lampje A" en "wilt u de stekker er uit halen en 10 seconden wachten", heeft u het al via "LAN" geprobeerd i.p.v. Wireless. Heb geenzins de indruk gehad dat er vanuit daar is 'gepingd naar mijn aansluiting' oid...

Enige waar ik derhalve zeker van ben is dat de verbinding van een client naar modem gewoon werkt, kan immers de status (disconnected fiber) prima uitlezen...

[ Voor 15% gewijzigd door Neodymium op 04-08-2018 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
In die 2 weken tijd kun je via de WKOA evt een ander modem met fiber of NTU aanschaffen om te kijken of er wel licht is. Zo niet, push t-mobile om een ticket in te schieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Topicstarter
Meermaals gebeld, er is geen speld tussen te krijgen. "We vinden dit wel heel erg voor u". Leidinggevende krijg ik niet te spreken. Monteurs zijn druk druk. Nieuw modem kan niet toegezonden worden... Uiteindelijk via telefoon direct opgezegd, ik ga er vanuit dat ik het abbonementsgeld (deels) terug zal krijgen en bij de concurrent glasvezel aangevraagd alsof er 'geen aansluiting' actief is. Binnen 5 werkdagen mag ik internet en een monteur verwachten.

Waardeloos dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Neodymium Dus op de statuspagina staat WAN in een oranje kleur? Of zwart? Of groen natuurlijk...

Dit is een werkende T-mobile verbinding:

Draytek T-Mobile

[ Voor 14% gewijzigd door Vorkie op 04-08-2018 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/j2JK8z/Untitled.png

Met paint skills even de lampjes uitgezet. WAN kleurt grijs/zwartig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Neodymium schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 16:04:
[afbeelding]

Met paint skills even de lampjes uitgezet. WAN kleurt grijs/zwartig
Je kan eens proberen die SFP eruit te halen en weer terug te stoppen. Die had ik zwart verwacht als de link down was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Topicstarter
Zo u vraagt, WLAN knippert, op moment van screenshot was ie even zwart :) WAN blijft zwart.

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/fWg9ae/model_fvn.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:32

Illusion

(the art of)

Als de helpdesk je niet helpt, dan wordt je vaak sneller geholpen als je je misnoegen kenbaar maakt op facebook/twitter. Bijvoorbeeld bij @tmobile_nl

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Topicstarter
Tmobile webcare op twitter reeds geïnformeerd. Zijn het parallel nu aan het uitzoeken, maandag even kijken of ik de 2e lijns kan bereiken (back-office).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 04:48

PhatFish

and, uhm......Moo

Helaas gebeurt dit midden in een vakantieperiode tijdens heel erg warm weer en dan heb je wel eens dat de monteursplanning niet bepaald flexibel is. Veel spul gaat kapot, er is veel preventief onderhoud en veel monteurs hebben nu gewoon vrij. Dat is gewoon pech. Maar als je dus helemaal geen diensten hebt, zou een fatsoenlijke provider er toch wat spoed achter mogen zetten. Helaas geeft de wet aan dat een storing 30 dagen oplostermijn heeft en sommige providers verschuilen zich daarachter. Daarbij is er vaak een garantieregeling, wat neerkomt op je [vergoeding = abonnementsgeld / dagen zonder diensten]. Op zich heel normaal als je bij een budgetpartij zit, maar bij een kwaliteitsprovider mag je natuurlijk meer verwachten.

Betekent niet dat de monteur eerder gaat komen als die er gewoon niet is, helaas. Monteursdienst in deze is ook weer een externe partij waar je provider weinig grip op heeft.

Misschien een 4G-verbinding die je in de tussentijd kan gebruiken, of iets regelen met de buren?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Topicstarter
4G staat te ronken, tv gaat weer via de analoge kabel van Ziggo (die blijkbaar nooit afgesloten is geweest, yeey pixels!). Even opletten binnen de bundel, gegeven dat de overstap naar de concurrent mogelijk volgende week vrijdag reeds voltrokken is, valt het allemaal reuze mee...

Nu enkel hopen dat ik met het modem van de concurrent iets van een verbinding krijg (danwel via T-mobile, danwel via de concurrende provider'. Ik zie het al gebeuren dat over 30 dagen de verbinding gewoon uit gaat, zo van 'we hebben instructie gekregen deze uit te zetten', terwijl deze over 10 dagen reeds is omgezet van T-mobile naar xxx... Of zullen ze m pas na 30 dagen omzetten in de wijkkast? Ik heb geen idee (zie originele vraag?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Neodymium schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 16:38:
4G staat te ronken, tv gaat weer via de analoge kabel van Ziggo (die blijkbaar nooit afgesloten is geweest, yeey pixels!). Even opletten binnen de bundel, gegeven dat de overstap naar de concurrent mogelijk volgende week vrijdag reeds voltrokken is, valt het allemaal reuze mee...

Nu enkel hopen dat ik met het modem van de concurrent iets van een verbinding krijg (danwel via T-mobile, danwel via de concurrende provider'. Ik zie het al gebeuren dat over 30 dagen de verbinding gewoon uit gaat, zo van 'we hebben instructie gekregen deze uit te zetten', terwijl deze over 10 dagen reeds is omgezet van T-mobile naar xxx... Of zullen ze m pas na 30 dagen omzetten in de wijkkast? Ik heb geen idee (zie originele vraag?)
Waarom analoge TV. Ondersteunt je TV geen DVB-C? Mijn TV krijgt ook nog steeds zonder te betalen alle gangbare zenders binnen inclusief Ziggo Sport

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:16

Oekol

waka waka hey hey

mad-dog schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 16:43:
[...]

Waarom analoge TV. Ondersteunt je TV geen DVB-C? Mijn TV krijgt ook nog steeds zonder te betalen alle gangbare zenders binnen inclusief Ziggo Sport
Dat ligt waarschijnlijk aan een geactiveerde smartcard. Zonder die kaart krijg je als goed is analoog door ipv digitaal.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mad-dog
Leoon. schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 16:53:
[...]

Dat ligt waarschijnlijk aan een geactiveerde smartcard. Zonder die kaart krijg je als goed is analoog door ipv digitaal.
Geen smartcard. Ziggo zendt ook gewoon een ongecodeerd digitaal signaal. Enige wat ontbreekt is sbs9. Maar of je dat mist 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:16

Oekol

waka waka hey hey

mad-dog schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 16:56:
[...]

Geen smartcard. Ziggo zendt ook gewoon een ongecodeerd digitaal signaal. Enige wat ontbreekt is sbs9. Maar of je dat mist 😂
Haha echt? Wauw. Bizar voor zolang als het werkt is het prima. Bij mij vroeg die wel telkens om smartcard denk ik. Maar interessant om te weten dat het hoe dan ook werkt.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Leoon. schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 17:03:
[...]

Haha echt? Wauw. Bizar voor zolang als het werkt is het prima. Bij mij vroeg die wel telkens om smartcard denk ik. Maar interessant om te weten dat het hoe dan ook werkt.
Je moet voor smartcard ook ander netwerk-id invoeren.. Bij ongecodeerd is dat meestal 4444. Met smartcard meestal 5555

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Topicstarter
Zojuist is de monteur langsgeweest. Modem is vervangen, heeft echter niets geholpen. Monteur heeft terug naar T-mobile gebeld, welke een ticket bij WBA/Reggefiber gaan neerleggen...

Hypothese dat er iemand gewoon heeft zitten prutsen in de wijkcentrale, lijkt juist te zijn. Ben benieuwd of dit nog op korte termijn kan worden verholpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Neodymium schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 15:49:
Zojuist is de monteur langsgeweest. Modem is vervangen, heeft echter niets geholpen. Monteur heeft terug naar T-mobile gebeld, welke een ticket bij WBA/Reggefiber gaan neerleggen...

Hypothese dat er iemand gewoon heeft zitten prutsen in de wijkcentrale, lijkt juist te zijn. Ben benieuwd of dit nog op korte termijn kan worden verholpen...
Reggefiber komt over het algemeen best snel langs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:57
Ik had rond de jaarwisseling iets vergelijkbaars. Het heeft toen wat langer geduurd dan noodzakelijk door een miscommunicatie, maar toen Reggefiber eenmaal was ingeschakeld stond de monteur de volgende dag al op de stoep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Neodymium schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 15:49:

Even serieus, 4 augustus is je TS en monteur is pas gisteren langsgeweest? WBA komt altijd next business day en soms nog dezelfde werkdag. Guideon mag niet in de centrales en T-Mobile had direct WBA moeten aansturen. In dit geval heeft T-Mobile bewust verkeerd gehandeld, dus zou je eigenlijk een schadevergoeding moeten eisen. Een storing is geen reden tot schadevergoeding als het gaat om een consumentenlijn, maar bewust de verkeerde oplossing pushen wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Trommelrem schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 08:47:
[...]

Even serieus, 4 augustus is je TS en monteur is pas gisteren langsgeweest? WBA komt altijd next business day en soms nog dezelfde werkdag. Guideon mag niet in de centrales en T-Mobile had direct WBA moeten aansturen. In dit geval heeft T-Mobile bewust verkeerd gehandeld, dus zou je eigenlijk een schadevergoeding moeten eisen. Een storing is geen reden tot schadevergoeding als het gaat om een consumentenlijn, maar bewust de verkeerde oplossing pushen wel.
Kan jij dan even aanwijzen waar precies staat dat de TS recht heeft hierop? Graag de voorwaarden of wetgeving. Want iedereen kan dit soort dingen roepen, maar werken met feiten is toch handiger.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
corset schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 08:58:
[...]

Kan jij dan even aanwijzen waar precies staat dat de TS recht heeft hierop? Graag de voorwaarden of wetgeving. Want iedereen kan dit soort dingen roepen, maar werken met feiten is toch handiger.
Feit: T-Mobile levert een dienst niet.
Feit: T-Mobile blundert door de verkeerde monteur te sturen
Feit: T-Mobile blundert door, zelfs na melding van TS, nog steeds de verkeerde monteur te sturen
Feit: T-Mobile ziet in de RADIUS logs, de SELT check en alle andere checks dat de lijn down is.
Feit: De verkeerde monteur kan niet in de wijkcentrale.
Wet: Art. 74 BW 6

Deze tekortkoming in de nakoming is volledig de schuld van T-Mobile.

Overigens is het best gebruikelijk dat iemand met wijkkasttoegang per ongeluk iets heeft losgekoppeld. Gebeurt zo geregeld, dat T-Mobile dat logischerwijs in hun schema moet hebben staan. Het zal binnenkort nog vaker gebeuren, nu KPN wijkkasttoegang aan nog meer derden gaat verlenen.

[ Voor 15% gewijzigd door Trommelrem op 17-08-2018 09:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:29

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Trommelrem hoewel @Neodymium met pek en veren naar T-mobile kan lopen, is het veel handiger dat hij even wacht totdat de storing opgelost is. Vervolgens kan hij contact opnemen met de klantenservice en krijgt hij compensatie voor de storing.

Bij mij was dat destijds voor elke dag dat het niet werkte, kreeg ik die dag mijn abonnementsgeld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-10 12:39
Bij het opleveren van T-Mobile thuis bij mij was de glasvezelkabel in de straat niet in orde en verkeerd aangesloten in de wijkcentrale. Nadat Guidion het modem had geplaatst zonder activiteit op WAN, zou Reggefiber 'binnenkort' langs komen (ongeveer 2 weken, zeiden ze). Uiteindelijk wat druk bij T-Mobile opgevoerd en tijdelijk onbeperkt internet voor alle personen in huis gekregen. Ik heb ook zelf direct contact opgenomen Reggefiber. Zij stonden dezelfde dag nog voor de deur, helaas stond er een auto op de plek waar de straat open moest. Zelf steeds contact gehouden met Reggefiber, auto weg laten halen en binnen 3 dagen was de kabel gerepareerd en waren we up and running.
Oftewel, ik zou eens kijken of je direct met Reggefiber/leverancier van je glas kabel kan praten.

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-10 22:10
Heb je geen tijdelijk alternatief gehad?

Toen mijn VDSL van KPN niet werkte, kon er ook pas na 1 (of 2?) weken een monteur komen. Wel direct de volgende dag een hotspot via 4G en Digitenne ontvanger gehad. Goed, 4G hotspot haalt het niet bij een vaste lijn, maar ik vond het een erg nette oplossing (en contract ging pas in na het opleveren van de vaste verbinding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rens-br schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:35:
@Trommelrem hoewel @Neodymium met pek en veren naar T-mobile kan lopen, is het veel handiger dat hij even wacht totdat de storing opgelost is. Vervolgens kan hij contact opnemen met de klantenservice en krijgt hij compensatie voor de storing.

Bij mij was dat destijds voor elke dag dat het niet werkte, kreeg ik die dag mijn abonnementsgeld terug.
Als je dus een halve maand zonder internet zit kan je rekenen op wat, 20 euro? Vind ik amper een adequate compensatie. Zeker als je voor backup internettoegang moet rijden cq kosten maken op je mobiele bundel.

Snap dat er op particuliere lijnen geen servicelevels zitten maar zo'n issue gewoon wekenlang open hebben is echt wel een gigantische motie van onvermogen. Ook voor zo'n twaalfderangs particulier verbindinkje met een prio van 0.
Goed dat ik dit hier nu lees want dan kan ik T-Mobile schrappen uit mijn lijstje potentiële ISP's.
Ik kan bij een groot probleem echt wel een paar dagen zonder internet maar op het moment dat zoiets gewoon weken sleept gaat het wel te ver.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2018 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly165
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-10 13:50
Ik ben zelf KPN monteur en kom dagelijks in deze PoP locatie's vind het bijzonder dat het zo lang bij jullie duurt. als bij ons een klant geen licht meer heeft, dan zijn wij vaak al binnen 24 uur bij de klant en kunnen we direct de PoP in om alles te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:35:
[...]

Als je dus een halve maand zonder internet zit kan je rekenen op wat, 20 euro? Vind ik amper een adequate compensatie. Zeker als je voor backup internettoegang moet rijden cq kosten maken op je mobiele bundel.

Snap dat er op particuliere lijnen geen servicelevels zitten maar zo'n issue gewoon wekenlang open hebben is echt wel een gigantische motie van onvermogen. Ook voor zo'n twaalfderangs particulier verbindinkje met een prio van 0.
Goed dat ik dit hier nu lees want dan kan ik T-Mobile schrappen uit mijn lijstje potentiële ISP's.
Ik kan bij een groot probleem echt wel een paar dagen zonder internet maar op het moment dat zoiets gewoon weken sleept gaat het wel te ver.
Helemaal niks aan toe te voegen.
Niet om heilig over te komen, maar bij xs4all(werk er zelf) wordt er in dit soort gevallen vrijwel meteen een ticket ingeschoten. KPN verlangt ook niet dat een modem met fiber eerst wordt vervangen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Topicstarter
Ondertussen contact gekregen met Reggefiber, nouja contact, een sms met vraag om een afspraak in te plannen. Maandag was eerste mogelijkheid.

Enfin, twee weken zonder diensten wordt derhalve twee-en-een-half... Uiteraard zal ik als alles weer werkt even vragen om compensatie. Ik verwacht niet meer dan het abbonnementsgeld terug te krijgen over de dagen zonder internet...

Saillant detail: a.s. maandag is tevens de datum waarop de concurrent de lijn gaat overnemen (lees: overstap van Tmobile naar Telfort). Die monteur staat gepland voor maandag tijdens de lunch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:57

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Firefly165 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 16:50:
Ik ben zelf KPN monteur en kom dagelijks in deze PoP locatie's vind het bijzonder dat het zo lang bij jullie duurt. als bij ons een klant geen licht meer heeft, dan zijn wij vaak al binnen 24 uur bij de klant en kunnen we direct de PoP in om alles te herstellen.
KPN ja.. T-Mobile :X..
Een klant van mij had in zijn nieuwe huis een abonnement op T-Mobile genomen, afgesloten op 27-7 en 29-7 kreeg ie een brief dat er "rond 17-9" contact met hem zou worden opgenomen door Reggefiber om een afspraak te maken.. WTF.. 1,5maand om een afspraak te maken.. Ik heb 4-8 met KPN gebeld en die zouden 14-8 een monteur kunnen sturen (en daarna direct het abo bij T-Mobile geannuleerd). Helaas kreeg ie 9-8 te horen dat 14-8 toch niet ging lukken omdat de glasvezel nog niet was aangesloten in de centrale, dat zou de 21e dan gebeuren, als compensatie kreeg ie dan wel een 4G-hotspot en digitenne waarbij ze bij T-Mobile niks wilden doen voor die tijd te overbruggen.
Medewerkster van KPN gaf wel toe dat zij kortere lijntjes hadden met Reggefiber omdat het onderdeel is van KPN en bij andere providers kon het wel wat langer duren.

T-Mobile Thuis heb ik niet bepaald goede ervaringen mee. Geen idee hoe snel je nu door de helpdesk te woord wordt gestaan maar 3 maanden nadat ze de boel van Vodafone hadden overgenomen heb ik diverse malen meer dan 30min in de wacht gestaan om vervolgens niet eens fatsoenlijk geholpen te (kunnen) worden.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-10 18:19
Ik zeg niet dat het een lange termijn oplossing is, maar vorige maand had ik adhock een particuliere internetverbinding nodig op een woonadres. Zondagavond de aanvraag gedaan bij Ziggo, dinsdag was het modem binnen en online. Op basis van per maand opzeggen dus mogelijk een Quick fix voor jou. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:45
FlipFluitketel schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 20:06:
[...]

Medewerkster van KPN gaf wel toe dat zij kortere lijntjes hadden met Reggefiber omdat het onderdeel is van KPN en bij andere providers kon het wel wat langer duren.
Zou niet uit moeten maken, RF werkt ook voor andere ISP's net zo vlot. Wel heeft T-mobile en eigen apparatuur EN maakt gebruik van KPN WBA. In het laatste geval zit er nog een schakel tussen en kan het langer duren, maar als T-mobile in die pop operator is wordt een patch binnen enkele dagen gezet. Moeten ze wel de orderprocessen op orde hebben en het bij RF inschieten, anders gebeurt er niets.
Neodymium schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 19:37:
...
Saillant detail: a.s. maandag is tevens de datum waarop de concurrent de lijn gaat overnemen (lees: overstap van Tmobile naar Telfort). Die monteur staat gepland voor maandag tijdens de lunch.
Heeft Telfort niet gewoon de order verkeerd ingeschoten en vergeten de datum van maandag op te geven? Dan zal RF de patch omprikken als ze de order binnen hebben. Dat matched met jouw situatie 'geen licht'.

'tussen de lunch'? Dat is denk ik de huismonteur, de migratiepatches gebeuren normaliter 's ochtends bij RF

Overigens had een monteur, mits ie de juiste apparatuur had, een defecte (of per ongeluk verwijderde) patch zo kunnen zien (met een OTDR zie je dan een 'los' einde).

Kan ook zijn dat ze per ongeluk de verkeerde patch verwijderd hebben, als je even niet goed telt heb je de verkeerde fiber in zo'n pop.

Maar ook zoiets is snel gediagnostiseerd, als ze tenminste iemand met de juiste bevoegdheden sturen. Ik heb dit wel een paar keer meegemaakt, maar dat is
- Naar de klant
- Constateren dat de vezel geen licht heeft
- Lichtpen erop
- Naar pop rijden
- Conclusie trekken en fixen of RF inschakelen.

Maar met ondermonteurs en separate operators enz is dat een proces wat geen 30min duurt maar dagen.

PM eens PC+huisnr?

[ Voor 42% gewijzigd door DJSmiley op 18-08-2018 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Topicstarter
DJSmiley schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 20:35:
[...]

Zou niet uit moeten maken, RF werkt ook voor andere ISP's net zo vlot. Wel heeft T-mobile en eigen apparatuur EN maakt gebruik van KPN WBA. In het laatste geval zit er nog een schakel tussen en kan het langer duren, maar als T-mobile in die pop operator is wordt een patch binnen enkele dagen gezet. Moeten ze wel de orderprocessen op orde hebben en het bij RF inschieten, anders gebeurt er niets.

[...]

Heeft Telfort niet gewoon de order verkeerd ingeschoten en vergeten de datum van maandag op te geven? Dan zal RF de patch omprikken als ze de order binnen hebben. Dat matched met jouw situatie 'geen licht'.

'tussen de lunch'? Dat is denk ik de huismonteur, de migratiepatches gebeuren normaliter 's ochtends bij RF

Overigens had een monteur, mits ie de juiste apparatuur had, een defecte (of per ongeluk verwijderde) patch zo kunnen zien (met een OTDR zie je dan een 'los' einde).

Kan ook zijn dat ze per ongeluk de verkeerde patch verwijderd hebben, als je even niet goed telt heb je de verkeerde fiber in zo'n pop.

Maar ook zoiets is snel gediagnostiseerd, als ze tenminste iemand met de juiste bevoegdheden sturen. Ik heb dit wel een paar keer meegemaakt, maar dat is
- Naar de klant
- Constateren dat de vezel geen licht heeft
- Lichtpen erop
- Naar pop rijden
- Conclusie trekken en fixen of RF inschakelen.

Maar met ondermonteurs en separate operators enz is dat een proces wat geen 30min duurt maar dagen.

PM eens PC+huisnr?
Bestelling Telfort gedaan ca. 48 uur nadat ik geen diensten meer had, de klantenservice van Tmobile geen zin had om versneld de storing op te lossen en ik na twee weken pas een monteur van Guidion langs kon krijgen...

Heb toen de hele toko opgezegd bij Tmobile. Overstapdatum is a.s. maandag. Telfort monteur (ook Guidion) komt a.s maandag rond 13.30 langs. Tmobile monteur is dus afgelopen donderdag langsgekomen en onverricht weer vertrokken. Onderaannemer van Reggefiber komt a.s. maandag tussen 08.30 en 12.30 langs.

Ik ben benieuwd of RF direct s ochtends tevens zal omprikken, of dat ze dit op een later moment doen. Heb overigens zeer weinig hoop dat ik a.s. maandag een werkende verbinding krijg. Alles komt nu tegelijk en er is een kans dat de monteur van RF niet direct begrijpt hoe of wat... Ik zie het zo gebeuren dat ik dinsdag weer mag bellen.

PM met huisnummer en PC deel ik vanwege privacy liever niet. Toch bedankt voor het meedenken, waardeer ik zeer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:19
Ah ja, kpn of tmobile. Maakt beiden niet uit Reggefiber is een incompetente organisatie.

Wacht al een maandje op een monteur om het ntu kastje aan te sluiten en dit is dan via kpn gegaan.

Ziggo is het wel gelukt om direct een aansluiting te verzorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Topicstarter
Monteur RF (volkerwessels via siersgroup) heeft de kabel zojuist in de wijkkast aangesloten. Met lichtpennetje bezig geweest en er is weer internet!

Zijn oordeel; bij recente werkzaamheden in de kast hadden ze mijn fiber losgetrokken.

Zo rond 13.30 de telfort monteur die een ntu mag gaan plaatsen en in de wijkkast het signaal omzetten... Spanning en sensatie.

Morgen ff met T mobile bellen voor compensatie vanwege niet werkende diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Neodymium schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 11:46:
Monteur RF (volkerwessels via siersgroup) heeft de kabel zojuist in de wijkkast aangesloten. Met lichtpennetje bezig geweest en er is weer internet!

Zijn oordeel; bij recente werkzaamheden in de kast hadden ze mijn fiber losgetrokken.

Zo rond 13.30 de telfort monteur die een ntu mag gaan plaatsen en in de wijkkast het signaal omzetten... Spanning en sensatie.

Morgen ff met T mobile bellen voor compensatie vanwege niet werkende diensten.
Ik zou hier een flinke klacht voor neerleggen, gezien het feit dat de betreffende medewerker hiervoor direct een WBA ticket voor had moeten inschieten. Desnoods via Twitter/FB, want dit kan echt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Topicstarter
Half uur geleden diensten van T mobile weer verloren. Wel nog fiber, maar geen internet meer. Lijkt erop dat het signaal is omgezet van T mobile naar Telfort.

Monteur van Telfort stond een kwartier geleden aan de deur en heeft alles geinstalleerd. Lampje internet blijft rood, ofwel er lijkt verkeerd te zijn gepatcht/omgezet door een andere monteur. Monteur van Telfort mag de pop niet binnen, dus er moet een andere monteur komen...

RF is nogmaals gebeld, binnen drie uur mag ik een monteur van RF aan de deur verwachten, die dan ervoor gaat zorgen dat er nogmaals gepatched/omgezet gaat worden.

Neo weer zonder internet!

[ Voor 10% gewijzigd door Neodymium op 20-08-2018 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Topicstarter
Nog voor het avondeten is het gelukt! 4 monteurs later, omzetten is succesvol uitgevoerd. Na 18 dagen weer diensten werkend van een andere provider en daarmee komt er bijna een einde aan dit topic. Even kijken of ik een mooie compensatie kan regelen, daarvan houd ik jullie nog op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capstie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:37
Je vraagt ook imo om problemen als je twee keer PoP werkzaamheden laat uitvoeren op dezelfde dag :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Topicstarter
Zojuist telefonisch contact gehad met T-mobile, ze gaan alle dagen van de storing vergoeden, door middel van 'kwijtschelding' van het abonnementsgeld. Kon geen excuus verder vanaf, blij dat ik van deze toko af ben! 2e t/m 20 augustus; uiteindelijk 18 dagen geen diensten gehad.

Topic mag derhalve gesloten worden.

Pagina: 1