Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

AMD gamesysteem 1300 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• OosterF
  • Registratie: Maart 2017
  • Nu online
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
We zijn op zoek naar een gamesysteem voor mijn broertje. Hij speelt op dit moment op een oude Alienware laptop met een GT 765M videokaart. Vanzelfsprekend kan hij daar de nieuwste AAA games niet op spelen. Het doel is om dit wel te kunnen doen op de nieuwe PC. Games waarvan ik weet dat hij ze leuk vindt zijn GTA V, Battlefield 1 en Civilization. Hij is een ware gamehopper, dus er zullen een groot aantal spelletjes voorbij komen. Daarnaast moet hij er ook lichtere taken op kunnen doen, zoals Discord, Minecraft en schoolwerk. Dat lijkt me echter niet het probleem op een nieuw systeem. Dit alles moet hij kunnen doen op een full HD resolutie met respectabele fps. Ultra instellingen zijn gewenst, maar niet noodzakelijk.

Wat mag het systeem gaan kosten?
We hebben een budget van 1300 euro. Dit is een harde grens. Dit budget is inclusief alle randapparatuur en verzendkosten. Ik wil het systeem samen met hem in elkaar schroeven. Hiervoor moet alles worden aangeschaft, er zijn geen zaken die worden meegenomen naar het nieuwe systeem.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil een AMD systeem voor hem samenstellen. Zowel CPU als GPU. De Ryzen 2 CPU's bieden een erg goede bang for the buck tov Intel (heb ik me laten vertellen :+). Met een AMD GPU kan ik nog net een Freesync scherm in dit budget duwen, wat naar mijn mening echt een toegevoegde waarde heeft. Daarnaast heb ik persoonlijk goede ervaringen met moederborden van Asus.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De enige wens die ik heb is dat mijn broertje een leuk systeem krijgt die de nieuwste AAA games op speelbare fps kan spelen, tegen een acceptabele geluidsproductie.

Ga je overklokken?
Nee, het zou daarentegen wel fijn zijn als het volledige potentieel van AMD Precision Boost kan worden gebruikt.

Wat verwacht je van ons?
Ik lurk al een poos mee in de verschillende topics over desktop/component advies. Daarnaast heb ik me een flinke tijd verdiept in het samenstellen van dit systeem. Ik heb getracht te kiezen voor een solide basis van de PC (kast, CPU, voeding, RAM) zodat hij de komende jaren slechts de GPU hoeft te upgraden om de nieuwste AAA games te spelen. Met dit in het achterhoofd heb ik gekozen voor kwalitatief goede componenten voor een acceptabele prijs. Ik verwacht van jullie een check of me dit ook daadwerkelijk gelukt is :+

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed€ 214,-€ 214,-
1Asus Prime B450-Plus€ 105,50€ 105,50
1Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 4GD5 (11265-31)€ 262,27€ 262,27
1Fractal Design Meshify C - TG€ 81,95€ 81,95
1AOC G2590VXQ Zwart€ 129,-€ 129,-
1Cooler Master MasterSet MS120€ 52,90€ 52,90
1G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 163,10€ 163,10
1BitFenix Formula Gold 450W€ 62,-€ 62,-
1Samsung 860 EVO 1TB€ 199,-€ 199,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.269,72

Alle reacties

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik heb een paar kleine dingetjes. :)

-MSI heeft eigenlijk als enige een serieuze stap gezet met hun B450 bordjes. Die Tomahawk is zeker een beter bordje dan de concurrentie, zeker als je precision boost wil maximaliseren of wil overclocken. Oke, echt maximaliseren lukt niet omdat MSI om een of andere reden geen offset voltage ondersteund. Een negatieve offset is de beste manier om echt het maximum uit je CPU te halen. Aan de andere kant haal je dat toch niet als je geen aftermarket koeler hebt.
-Ik maak bewust een beetje budget vrij met een 500GB SSD en een 2TB HDD.
-Dat budget stop ik in een XFX RX580 8GB. De 8GB kaarten zijn gewoon beter gezien de geheugen bottleneck van Polaris, en 4GB VRAM gaat waarschijnlijk binnen het jaar al behoorlijk krap worden.
-Overweeg een mechanisch toetsenbord en een losse muis. ;)

Voor de rest zie ik eigenlijk niks. :)

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI B450 Tomahawk€ 109,-€ 109,-
1XFX Radeon RX 580 GTS XXX Edition 8GB€ 289,50€ 289,50
1Seagate Barracuda, 2TB€ 59,90€ 59,90
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 84,95€ 84,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.193,40

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• OosterF
  • Nu online
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 10:43:
Ik heb een paar kleine dingetjes. :)

-MSI heeft eigenlijk als enige een serieuze stap gezet met hun B450 bordjes. Die Tomahawk is zeker een beter bordje dan de concurrentie, zeker als je precision boost wil maximaliseren of wil overclocken. Oke, echt maximaliseren lukt niet omdat MSI om een of andere reden geen offset voltage ondersteund. Een negatieve offset is de beste manier om echt het maximum uit je CPU te halen. Aan de andere kant haal je dat toch niet als je geen aftermarket koeler hebt.
Bedankt voor je feedback. Ik ga het moederbord wijzigen naar de MSI Tomahwak zoals je voorstelt.
offtopic:
Ik lees vaak met veel interesse je bijdragen in het AMD nieuwsdiscussie topic. Dus wie ben ik om jouw suggestie in twijfel te trekken :+
-Ik maak bewust een beetje budget vrij met een 500GB SSD en een 2TB HDD.
Goede tip. Ik ga kijken of ik erachter kan komen hoe groot zijn huidige HDD is en hoeveel schijfruimte hij momenteel in gebruik heeft. Dan kan ik aan de hand daarvan keuzes maken.
-Dat budget stop ik in een XFX RX580 8GB. De 8GB kaarten zijn gewoon beter gezien de geheugen bottleneck van Polaris, en 4GB VRAM gaat waarschijnlijk binnen het jaar al behoorlijk krap worden.
Ik had gelezen over de 4GB VRAM bottleneck. Ik kreeg echter de 8GB niet in mijn budget gepropt. Met jouw setup lukt dit dus wel. Ik ga kijken wat ik hiermee kan doen! Ik ben overigens niet bekend met XFX als merk. Zijn dit kwalitatief goede videokaarten?
-Overweeg een mechanisch toetsenbord en een losse muis. ;)
Neem ik ter overweging. Hij zal overigens niet heel veeleisend gaan als het om deze randapparatuur gaat. Hij gamed nu met een 15 euro gamemuis van Bol.com. Al met al erg nuttige feedback, waarvoor dank.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

OosterF schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 11:30:
[...]

Bedankt voor je feedback. Ik ga het moederbord wijzigen naar de MSI Tomahwak zoals je voorstelt.
offtopic:
Ik lees vaak met veel interesse je bijdragen in het AMD nieuwsdiscussie topic. Dus wie ben ik om jouw suggestie in twijfel te trekken :+
Kijk, waardering. :*)
[...]

Goede tip. Ik ga kijken of ik erachter kan komen hoe groot zijn huidige HDD is en hoeveel schijfruimte hij momenteel in gebruik heeft. Dan kan ik aan de hand daarvan keuzes maken.
Die 2TB is prijstechnisch gewoon het meest interesant. ;)
[...]

Ik had gelezen over de 4GB VRAM bottleneck. Ik kreeg echter de 8GB niet in mijn budget gepropt. Met jouw setup lukt dit dus wel. Ik ga kijken wat ik hiermee kan doen! Ik ben overigens niet bekend met XFX als merk. Zijn dit kwalitatief goede videokaarten?
Er is niet echt een beste merk voor videokaarten omdat ze allemaal wel eens een fout maken. XFX is alleen wel een bijzondere. Ze bestaan al lang. Ze staan bekent om hun uitstekende garantievoorwaarden en diensten, en produceren over het algemeen de betere of zelfs de beste AMD videokaarten. Voor AMD videokaarten kijk ik zelf naar Sapphire en XFX, en als beiden het verpesten dan ga ik elders kijken. :P

Voor de RX580 is de Sapphire Nitro waarschijnlijk iets koeler, maar de XFX heeft een beter PCB. Beiden zijn gewoon goed. Is het toch luidruchtig waar ik niet vanuit ga, dan kan je altijd nog undervolten.
[...]

Neem ik ter overweging. Hij zal overigens niet heel veeleisend gaan als het om deze randapparatuur gaat. Hij gamed nu met een 15 euro gamemuis van Bol.com. Al met al erg nuttige feedback, waarvoor dank.
Die muis moet dan vervangen worden. :P
Maar een goedkoop mechanisch toetsenbord gaat met gemak tien jaar mee, en het typt gewoon heerlijk. :*)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:30
- Inderdaad een RX580 8GB kiezen puur voor de toekomst
- Ik kan me best voorstellen dat een 1TB SSD fijn is als "gamehopper" (je wil toch je games op snelle storage zetten en met games als Gears of War 4 (110GB) is een 500GB SSD dan snel vol. Kies als je toch 1TB wil dan voor een Crucial MX500, die zijn wat goedkoper dan de Samsung en het verschil in snelheid merk je toch niet.
- Ik zou qua monitor voor een monitor met IPS gaan. Geeft toch mooiere kleuren en dus betere game-ervaring. Dan kom je bijvoorbeeld bij deze uit: pricewatch: Acer Nitro VG240Y Zwart

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• OosterF
  • Nu online
De SSD ga ik wijzigen naar de MX500. Dat scheelt inderdaad weer enkele tientjes. Ik ga nog even in overleg of het de 1TB variant wordt, of de 500GB in combinatie met een HDD. Goede tip over de IPS monitor. Ik ga kijken of ik die 20 euro extra in de build kan stoppen. Bedankt voor jullie hulp!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@OosterF Heb je een nieuw lijstje ?
RX580 kun je beter 8gb kopen ja. zonde om nu nieuw 4gb te kopen(als het geen 1050Ti is)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Processor kan 60 euro goedkoper.
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1166767;1166765/
De koeler is iets minder, eventueel kun je er een 30-euro-koeler bij nemen, ben je alsnog 30 euro goedkoper uit.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

mitsumark schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 14:28:
Processor kan 60 euro goedkoper.
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1166767;1166765/
De koeler is iets minder, eventueel kun je er een 30-euro-koeler bij nemen, ben je alsnog 30 euro goedkoper uit.
Wederom eens.
Verder heb ik eens een beetje lopen kijken naar de XFX RX580, en die lijkt toch twee dingetjes te hebben. Ten eerste lijkt die kaart een onnodig luidruchtig fanprofiel te hebben waardoor die luidruchtig word. Dat is geen probleem omdat je dit gemakkelijk kan oplossen. Een groter probleem is dat er variatie lijkt te zitten in productiekwaliteit. Er lijken kaarten in de verkoop te zijn met slecht aangebrachte thermal paste, waardoor ze erg heet worden en je ventilatoren helemaal hard gaat draaien. Gezien dat probleem zou ik dan toch weer kijken naar de pricewatch: Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GD5 (11265-01).

• OosterF
  • Nu online
Goede suggestie @mitsumark. Denk je dat de 2600 net zo futureproof is als de 2600X? Mijn oorspronkelijke gedachte bij de build was dat ik een goede basis voor hem leg, zodat hij de komende jaren alleen maar zijn GPU hoeft te upgraden om weer "bij" te zijn. Echter is een meerprijs van 60 euro inderdaad vrij fors.

Bedankt voor je research @DaniëlWW2. Compleet stil hoeft de build natuurlijk niet te zijn, maar ik vond zelf in de reviews van de XFX inderdaad ook al dat deze wel erg veel lawaai zou maken. Ik blijf dan inderdaad bij de Sapphire Nitro+. Rest de vraag of ik de 4GB of de 8GB pak. Ik neem jouw suggestie van een 500GB SSD en 2TB HDD ook mee overigens. Meer opslag tegen een kleinere prijs.

@Hackus, hieronder is het nieuw lijstje aan de hand van jullie feedback. Ik heb er naast de 8GB RX580 zelfs een Mugen 5 in kunnen stoppen.

Is volgens jullie de upgrade van de RX580 4GB naar 8GB het meer waard dan de upgrade van Ryzen 2600 naar 2600X? Dat is het grootste dilemma waar ik nu nog mee zit. In harde FPS zal de RX580 8GB het op dit moment natuurlijk waard zijn, maar een GPU is in de toekomst veel makkelijker te upgraden dan een CPU.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 154,90€ 154,90
1Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GD5 (11265-01)€ 328,18€ 328,18
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,90€ 49,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.275,78

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Absoluut de 8GB versie en de 2600. ;)

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:40
Misschien iets om te overwegen; een Fractal Design Focus G (niet de mini) en die €30 die je daarmee bespaart in een stevigere en modulaire voeding steken? RM550X of 650X bijvoorbeeld?

categorie: Behuizingen

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-11 09:45
OosterF schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 16:30:
Goede suggestie @mitsumark. Denk je dat de 2600 net zo futureproof is als de 2600X? Mijn oorspronkelijke gedachte bij de build was dat ik een goede basis voor hem leg, zodat hij de komende jaren alleen maar zijn GPU hoeft te upgraden om weer "bij" te zijn. Echter is een meerprijs van 60 euro inderdaad vrij fors.

Bedankt voor je research @DaniëlWW2. Compleet stil hoeft de build natuurlijk niet te zijn, maar ik vond zelf in de reviews van de XFX inderdaad ook al dat deze wel erg veel lawaai zou maken. Ik blijf dan inderdaad bij de Sapphire Nitro+. Rest de vraag of ik de 4GB of de 8GB pak. Ik neem jouw suggestie van een 500GB SSD en 2TB HDD ook mee overigens. Meer opslag tegen een kleinere prijs.

@Hackus, hieronder is het nieuw lijstje aan de hand van jullie feedback. Ik heb er naast de 8GB RX580 zelfs een Mugen 5 in kunnen stoppen.

Is volgens jullie de upgrade van de RX580 4GB naar 8GB het meer waard dan de upgrade van Ryzen 2600 naar 2600X? Dat is het grootste dilemma waar ik nu nog mee zit. In harde FPS zal de RX580 8GB het op dit moment natuurlijk waard zijn, maar een GPU is in de toekomst veel makkelijker te upgraden dan een CPU.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 154,90€ 154,90
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,90€ 49,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.275,78
DaniëlWW2 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 16:35:
Absoluut de 8GB versie en de 2600. ;)
De Monitor is maar 1080p. Vraag mij af of die 8GB dan wel veel verschil gaat maken.
Met 1440P / 4K zou ik zeggen ja.

En qua PSU je kan ook deze voor hetzelfde geld krijgen:
pricewatch: Seasonic Focus Gold 450W

Met Seasonic zit je zeker goed als merk / support en kwaliteit.

[ Voor 6% gewijzigd door Astennu op 05-08-2018 16:46 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Astennu schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 16:41:
[...]

[...]

De Monitor is maar 1080p. Vraag mij af of die 8GB dan wel veel verschil gaat maken.
Met 1440P / 4K zou ik zeggen ja.

En qua PSU je kan ook deze voor hetzelfde geld krijgen:
pricewatch: Seasonic Focus Gold 450W

Met Seasonic zit je zeker goed als merk / support en kwaliteit.
Genoeg recente games die op 1080P al naar de 3,5GB vram gaan. Doe het niet, het gaat echt niet lang meer duren voor je door de 4GB vram gaat. ;)

Verder negeer die lijn liever. Er is nogal wat gedoe over de Focus lijn omtrent kwaliteit. Ja echt, met Seasonic is gedoe. :/

• Astennu
DaniëlWW2 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 16:44:
[...]

Genoeg recente games die op 1080P al naar de 3,5GB vram gaan. Doe het niet, het gaat echt niet lang meer duren voor je door de 4GB vram gaat. ;)

Verder negeer die lijn liever. Er is nogal wat gedoe over de Focus lijn omtrent kwaliteit. Ja echt, met Seasonic is gedoe. :/
Heb net even zitten zoeken.
Het verschilt per game of 8GB nut heeft. Sommige games laten geen winst zien maar sommige wel en dan kan het soms ineens oplopen tot 25% dus dan is het zeker de moeite. Als je er 2-3 jaar mee wilt doen kan je beter voor de 8GB videokaart gaan dan de iets snellere CPU.
De CPU kan je nog overclocken als het moet. VRAM bij plaatsen gaat niet zonder een andere kaart te kopen.

Mmmh apart die voedingen werden in het begin erg goed beoordeeld door de top PSU reviewers.
Heb zelf geen focus PSU dus kan daar weinig uit eigen ervaring over zeggen. Maar de Platinum PSU's waren top. En de service ook (keer zelf een connector verbrand door een fout is gewoon onder garantie gefixt top service (heb gewoon eerlijk aangegeven wat er gebeurd was dus ze hadden het niet hoeven doen))

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

NitroX infinity schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 16:41:
Misschien iets om te overwegen; een Fractal Design Focus G (niet de mini) en die €30 die je daarmee bespaart in een stevigere en modulaire voeding steken? RM550X of 650X bijvoorbeeld?

categorie: Behuizingen
als modulaire voeding voldoet deze prima pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M
Ik zie niet waarom je 550 of zelfs 650w zal kopen bij deze set

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Ari Sadik
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-12-2023
Hey @OosterF ik ben zelf ook een build aan het samenstellen, en toevallig lijkt mijn setup erg op die van jouw. Ik plaats mijn build die ik mogelijk nog beetje aanpas hieronder. Mogelijk heb je er iets aan en mogelijk heb ik iets aan de feedback van de anderen op jouw setup.

#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire Pulse Radeon RX 580 8GD5 (11265-05)€ 301,29€ 301,29
1Fractal Design Meshify C€ 74,90€ 74,90
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 146,40€ 146,40
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,95€ 79,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.010,49

• OosterF
  • Nu online
@DaniëlWW2 @Astennu, duidelijk. RX580 8GB it is. Als voeding hou ik de Formula Gold. Volgens het 'Voeding advies en informatie topic' is dit een kwalitatieve voeding voor een gunstige prijs. Daar heb ik ook de problemen omtrent de Seasonic voedingen gelezen, dus die laat ik liever staan. De RM550x en de Whisper is een hoger prijssegment.

@NitroX infinity, goede suggestie, maar naast het feit dat ik die kast minder mooi vindt schijnt deze ook kwalitatief wat minder te zijn als ik de reviews lees. Ik vind de meerprijs van de Meshify het wel waard ;)

@Ari Sadik, toevallig dat je op zoek bent naar ongeveer dezelfde build. Misschien hebben we nog wat aan elkaars setup inderdaad.

Ik ben even verder gaan puzzelen, en heb de Mugen 5 toch weer geschrapt. Hierdoor is er precies genoeg budget voor een 2600X (stock cooler) én de RX580 8GB. Inclusief verzending kom ik op een 1299 euro. Het houdt dus niet over :+

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.284,98

• Astennu
Ryzen 2 hoef je niet echt over te clocked als je de X modellen hebt. Stock cooler zou dan prima moeten werken en eventueel kan je die koeler over een paar maanden nog vervangen mocht het nodig zijn. Lijkt mij dus een prima keuze :)

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Met een 2600 en gelid tranquillo ben je 35 euro goedkoper uit en heb je een betere koeler, moet je alleen die paar honderd mhz er even bij klokken.

• cptbuttlick
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 26-11 21:59

cptbuttlick

Team green

Ik heb gister een 1800x gebouwd met een gtx 1060 6gb voor zoonlief. Echter durfde ik de 450 watt niet aan.
Gaat het lukken met 450W ?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:27
cptbuttlick schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 21:37:
Ik heb gister een 1800x gebouwd met een gtx 1060 6gb voor zoonlief. Echter durfde ik de 450 watt niet aan.
Probleemloos. Systeemverbruik gaat niet over de 250w.

• cptbuttlick

cptbuttlick

Team green

Uszka schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 21:39:
[...]

Probleemloos. Systeemverbruik gaat niet over de 250w.
Dan heb ik als 550W iets teveel geprikt :) niks aan te doen.
Trouwens rappe dingen die ryzens. Goede keus

Wat ik hier wel had , De bios van het bord moest wel geupdate worden om problemen te voorkomen , Zie het als een tipje. Zo ging de Cpu fan behoorlijk tekeer. Na update was dat weg.

[ Voor 7% gewijzigd door cptbuttlick op 05-08-2018 21:51 ]

• Astennu
mitsumark schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 20:42:
Met een 2600 en gelid tranquillo ben je 35 euro goedkoper uit en heb je een betere koeler, moet je alleen die paar honderd mhz er even bij klokken.
Maar dan werken XFR en precision boost 2 niet meer en gaat je stroom verbruik behoorlijk omhoog omdat je dan alle cores moet overclocken en altijd een hoog voltage nodig hebt.
Of je moet een moederbord hebben wat base clock OC of offset overclock ondersteund maar dat hebben als ik mij niet vergis alleen een paar dure borden.

Want dan kan je tot 4,35-4,4GHz komen terwijl precission boost zijn werk gewoon nog doet.
cptbuttlick schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 21:37:
Makkelijk. CPU gebruikt stock iets van 80-110 watt max. Videokaart +- 180-220. En dan de rest nog. maar dat zijn tientallen watt's. En dat is met alles vol belast. Dat haal je waarschijnlijk niet. + goede PSU's kunnen makkelijk 110% leveren.

Mensen hebben vaak een veel te zware voeding in de PC zitten. Met zware overclocks en multi gpu's heeft dat nut maar voor redelijk normaal gebruik en gaming hoeft dat niet.
Als je een Vega videokaart zou hebben zou ik zeggen ja ga naar de 550-600 watt maar voor een RX580 is dat niet nodig.precision

[ Voor 37% gewijzigd door Astennu op 05-08-2018 22:26 ]

• cptbuttlick

cptbuttlick

Team green

Astennu schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 22:22:
[...]

Maar dan werken XFR en precision boost 2 niet meer en gaat je stroom verbruik behoorlijk omhoog omdat je dan alle cores moet overclocken en altijd een hoog voltage nodig hebt.
Of je moet een moederbord hebben wat base clock OC of offset overclock ondersteund maar dat hebben als ik mij niet vergis alleen een paar dure borden.

Want dan kan je tot 4,35-4,4GHz komen terwijl precission boost zijn werk gewoon nog doet.

[...]

Makkelijk. CPU gebruikt stock iets van 80-110 watt max. Videokaart +- 180-220. En dan de rest nog. maar dat zijn tientallen watt's. En dat is met alles vol belast. Dat haal je waarschijnlijk niet. + goede PSU's kunnen makkelijk 110% leveren.

Mensen hebben vaak een veel te zware voeding in de PC zitten. Met zware overclocks en multi gpu's heeft dat nut maar voor redelijk normaal gebruik en gaming hoeft dat niet.
Als je een Vega videokaart zou hebben zou ik zeggen ja ga naar de 550-600 watt maar voor een RX580 is dat niet nodig.precision
Bedankt voor de tip , En sorry dat ik een vraag stel in andermans topic :)

• Astennu
cptbuttlick schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 22:30:
[...]

Bedankt voor de tip , En sorry dat ik een vraag stel in andermans topic :)
No worry's het is wel on topic omdat het voorstel om een 2600 te nemen tov de 2600X al eerder voorbij gekomen is.

Maar als je een 2600X of 2700X neemt hoef je niet echt te overclocken tenzij je offset OC mogelijkheden heeft. Heb je dat niet zou ik er van af blijven want de kans dat je 4.2 op alle cores haalt is niet zo groot en zo wel met een hoog verbruik. Dat is het mij persoonlijk niet waard.

Pagina: 1