Update over de Tele2 roaming storing

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luinwethion
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07 23:38
@Xtuv

nieuws: Tele2-klanten in het buitenland krijgen geen verbinding door storing

Terwijl Tele2 klanten nog altijd niet kunnen internetten, bellen of sms'en in het buitenland.

De oorzaak is bekend.
04-08-2018 09:00 - De storing is veroorzaakt door een overbelasting van roaming aanvragen op het netwerk. De oplossing is gevonden en we zijn druk bezig met testen om ervoor te zorgen dat jullie allemaal zo snel mogelijk weer diensten hebben in het buitenland! Helaas is er nog niks bekend over een eindtijd.
Bron https://forum.tele2.nl/ac...79/index1.html#post439648

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark_88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-07 21:00
Hmm, 'de storing is veroorzaakt door een overbelasting van roaming aanvragen op het netwerk' is een beetje summier, maar beter dan niets. Staat er nu in. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
Mark_88 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 11:15:
Hmm, 'de storing is veroorzaakt door een overbelasting van roaming aanvragen op het netwerk' is een beetje summier, maar beter dan niets. Staat er nu in. Dank!
Klopt informatie valt tegen, en het blijkt dat het probleem Tele2 Zweden ook aantreft.

Ook niet bizar dat Tele2 klanten hier last van hebben, want een Nederlandse Tele2 simkaart heeft twee IMSI, een Nederlandse voor gebruik in Nederland (en met bepaalde landen waar Tele2 NL al zelf roaming contracten heeft) en een Zweedse IMSI voor roaming overal.
Problem med roaming i utlandet.
Sedan fredags förmiddag är det problem för kunder utomlands att ringa, ta emot samtal samt skicka och ta emot sms. Vi arbetar på att lösa detta så snart som möjligt

Problems with roaming abroad.
Since Friday morning, it is a problem for customers abroad to make, receive calls, and send and receive text messages. We are working to resolve this as soon as possible
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zMNTFe44w3VrcyHn7dROhgea/thumb.png

Edit: dit zijn de laatste updates:

04-08-2018 10:23 - We zijn met man en macht aan het werk om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen. Zodra wij concretere informatie hebben zullen we een nieuwe update plaatsen
04-08-2018 13:06 - Op dit moment zijn we bezig om al het verkeer via roaming te herstellen. Helaas kunnen we nog niet aangeven wanneer de werkzaamheden zijn afgerond.

[ Voor 13% gewijzigd door Luinwethion op 04-08-2018 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
Storing lijkt opgelost te zijn zegt Tele2 en meeste klanten melden dat ze weer verbinding hebben

04-08-2018 19:07 - De storing is opgelost! Iedereen kan weer volledig gebruik maken van hun diensten in het buitenland!

https://forum.tele2.nl/ac...en-buiten-nederland-72279

[ Voor 21% gewijzigd door Luinwethion op 04-08-2018 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:03
Na al die updates deze week en berichtgeving...mag er misschien ook wel als nieuws geplaatst worden dat alle klanten een vergoeding krijgen?

Of is het alleen nieuwswaardig als het negatief is ;-)

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Storing is boring.

Heb het wel vaker gezegd (Storing discussie) en ik blijf erbij. De melding, Bedrijf X heeft een storing is weinig boeiend. Helemaal als het binnen een uur of twee is opgelost.

Waar ik benieuwd naar ben is meer rapportage: wat doet bedrijf X bij zo'n soort storing. Wat zijn hun incidentprocedures, hoe schalen zij personeel op.

Geen idee of bedrijven er op zitten te wachten, maar misschien zou er alvast contact kunnen worden gezocht met bedrijven die in het afgelopen jaar Tweakers hebben gehaald: zijn ze bereid bij een volgende storing om Tweakers te betrekken, wellicht een fotootje van hun warroom te posten en willen ze ook achteraf meewerken aan een terugblik van het verloop?

Eerlijk gezegd denk ik dat er wel een paar tussen zitten die (onder voorwaarden) willen meewerken en dan maar hopen dat ze snel weer een verstoring hebben! (hmmm... dat laatste...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutser
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-11-2024
Sinds de storing heb ik alleen geen 3g meer in Zweden. Ook niet na opnieuw opstarten met sim verwijdering, of zelf provider kiezen of met zelf sim op buitenland zetten.
Zit hier sinds 3 jan en had altijd 3g...grrrr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Excuses voor de bump, maar vandaag las ik bij NRC een goed voorbeeld van wat ik bedoel met
Geen idee of bedrijven er op zitten te wachten, maar misschien zou er alvast contact kunnen worden gezocht met bedrijven die in het afgelopen jaar Tweakers hebben gehaald: zijn ze bereid bij een volgende storing om Tweakers te betrekken, wellicht een fotootje van hun warroom te posten en willen ze ook achteraf meewerken aan een terugblik van het verloop?
https://www.nrc.nl/nieuws...ysteem-klapperen-a1614221

NS heeft een zware storing, maar doordat ze openheid geven krijg je een mooi artikel, met om te beginnen al een van de spannendste openingen die ik ooit bij een IT post mortem heb gelezen:
Om 03.15 uur, in de nacht van dinsdag op woensdag, kwam de chef van het ICT-team van ProRail de trap oprennen. Zweet op zijn voorhoofd, duim omhoog. „Het is oké!”
Pagina: 1