Mijn vraag:
Sinds een maand of wat staat mijn desktop pc bijna stil. Van de een op de andere dag ging disk usage omhoog naar 100%... Nou heeft mijn desktop wel vaker wat sneldheidsproblemen, maar nooit op deze manier. Ik mag blij zijn als ik een video kan kijken in VLC of een browser kan openen... In vorige gevallen voldeed het updaten van de Nvidia driver, maar ook dat heeft dit keer geen enkel nut. Sterker nog, iedere vorm van updaten of installeren is virtueel onmogelijk. Ook systeemherstel of het terugzetten van een vorige versie kan niet worden voltooid. Ik heb intussen ruimte vrijgemaakt op de SSD, de software van de laatste weken gedeinstalleerd, gescand op virussen en malware, maar ik kan niks vinden.
Heeft iemand hier enig idee wat er mis kan zijn en hoe ik dit probleem kan oplossen?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
- Windows 10 64 bits
- PNY XLR8 SSD 240 GB 2.5" SATA600
- Seagate 2TB 3.5" SATA-600 7200rpm 64MB
- Intel Core i7-4770K - 3.5GHz - Socket 1150
- Cooler Master Seidon 240M - 240mm vloeistofkoeling
- Kingston HyperX Genesis - Geheugen - 16 GB : 2 x 8
- Corsair CX750M - 750 Watt
- ASUS MAXIMUS VI HERO - Socket 1150 - ATX
Het systeem stamt uit augustus 2013, de SSD uit januari 2014
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Drivers updaten
- Uitgebreide virus en malware scans
- Systeemherstel
- Disk check, driver update SSD firmware
Sinds een maand of wat staat mijn desktop pc bijna stil. Van de een op de andere dag ging disk usage omhoog naar 100%... Nou heeft mijn desktop wel vaker wat sneldheidsproblemen, maar nooit op deze manier. Ik mag blij zijn als ik een video kan kijken in VLC of een browser kan openen... In vorige gevallen voldeed het updaten van de Nvidia driver, maar ook dat heeft dit keer geen enkel nut. Sterker nog, iedere vorm van updaten of installeren is virtueel onmogelijk. Ook systeemherstel of het terugzetten van een vorige versie kan niet worden voltooid. Ik heb intussen ruimte vrijgemaakt op de SSD, de software van de laatste weken gedeinstalleerd, gescand op virussen en malware, maar ik kan niks vinden.
Heeft iemand hier enig idee wat er mis kan zijn en hoe ik dit probleem kan oplossen?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
- Windows 10 64 bits
- PNY XLR8 SSD 240 GB 2.5" SATA600
- Seagate 2TB 3.5" SATA-600 7200rpm 64MB
- Intel Core i7-4770K - 3.5GHz - Socket 1150
- Cooler Master Seidon 240M - 240mm vloeistofkoeling
- Kingston HyperX Genesis - Geheugen - 16 GB : 2 x 8
- Corsair CX750M - 750 Watt
- ASUS MAXIMUS VI HERO - Socket 1150 - ATX
Het systeem stamt uit augustus 2013, de SSD uit januari 2014
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Drivers updaten