Hey Tweakers ,
Ik heb een build samengesteld, waarbij ik jullie advies wil voordat ik de onderdelen koop.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem gebruik ik als main systeem om te gamen, films te kijken en soms voor werk als ik thuis werk.
De games die ik nu speel en later wil spelen zijn o.a. Guild Wars 2, Witcher 3, Monster Hunter World, Metro Exodus en The Elder Scrolls 6 wanneer deze games uitkomen. Ik wil alles op max settings kunnen spelen bij een resolutie van 1980x1020 en rond de 60fps halen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000 euro, maximaal 1150 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen componenten, heb al een scherm (1920x1080 resolutie, 60Hz), toetsenbord, muis en koptelefoon.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeur. Graag een modulaire voeding zodat ik minimale kabels in mijn kast heb. En ik zal later mogelijk een 2560×1440p scherm kopen, eventueel vervang ik dan als ik per se hierop wil gamen mijn videokaart voor een betere.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst een systeem waarbij de moederbord en cpu zonder flashing oid goed met elkaar kan werken.
Ga je overklokken?
In de eerste jaren waarschijnlijk niet. Later wanneer er meer moeite is om high en ultra settings te halen misschien wel.
Wat verwacht je van ons?
Bij voorbaat dank en ik zal tussentijds mijn build posten als ik op basis van jullie feedback iets verander.
Met vriendelijke groet,
Ari
Ik heb een build samengesteld, waarbij ik jullie advies wil voordat ik de onderdelen koop.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem gebruik ik als main systeem om te gamen, films te kijken en soms voor werk als ik thuis werk.
De games die ik nu speel en later wil spelen zijn o.a. Guild Wars 2, Witcher 3, Monster Hunter World, Metro Exodus en The Elder Scrolls 6 wanneer deze games uitkomen. Ik wil alles op max settings kunnen spelen bij een resolutie van 1980x1020 en rond de 60fps halen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000 euro, maximaal 1150 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen componenten, heb al een scherm (1920x1080 resolutie, 60Hz), toetsenbord, muis en koptelefoon.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeur. Graag een modulaire voeding zodat ik minimale kabels in mijn kast heb. En ik zal later mogelijk een 2560×1440p scherm kopen, eventueel vervang ik dan als ik per se hierop wil gamen mijn videokaart voor een betere.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst een systeem waarbij de moederbord en cpu zonder flashing oid goed met elkaar kan werken.
Ga je overklokken?
In de eerste jaren waarschijnlijk niet. Later wanneer er meer moeite is om high en ultra settings te halen misschien wel.
Wat verwacht je van ons?
- Ik wil vooral jullie advies over combinatie van CPU - MOBO - RAM. Passen de gekozen onderdelen goed bij elkaar, ik wil idealiter geen bios flashen of via omwegen de boel werkende krijgen. Is een B450 nodig of kan de gekozen B350 ook prima alle functies van de Ryzen CPU verwerken. En kan ik mijn gekozen RAM volledig benutten?
- Is de gekozen videokaart ongeveer even goed als een GTX1060 6GB, en is de gekozen RX580 8GB een prima versie of kan ik beter voor een andere versie dan de Armor gaan. Ik heb de keuze hiervooral gebasseerd op de lagere prijs vergelen met andere RX 580's.
- Wat zouden jullie anders doen met mijn budget? En doet dit ruim onder voor de BBG Mainsteem van Juli 2018? reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2018
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed | € 214,- | € 214,- |
1 | Gigabyte GA-AB350-GAMING 3 | € 88,- | € 88,- |
1 | MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G OC | € 309,- | € 309,- |
1 | Fractal Design Define S | € 63,- | € 63,- |
1 | Team Group Vulcan DDR4-3000 16GB | € 143,- | € 143,- |
1 | Seasonic Focus Plus 550 Gold | € 79,95 | € 79,95 |
1 | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 84,95 | € 84,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 981,90 |
Bij voorbaat dank en ik zal tussentijds mijn build posten als ik op basis van jullie feedback iets verander.
Met vriendelijke groet,
Ari