Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-02-2023
Er is op dit moment heel veel keuze op het gebied van 4K UHD tv op de Nederlanse markt, maar geen één zender hier in ons land zendt op 4K Ultra HD uit. Heeft het wel zin om nu een 4K televisie te gaan aanschaffen? Ik heb nu een Philips televisie 21:9 Full HD en het beeld is perfect, deze televisie heeft ook een resolutie van 2560 x 1080p.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:44
Als je enkel lineaire tv kijkt niet nee. Kijk je Netflix, YouTube etc of speel je games via een PS4 pro, Xbox one x of krachtige pc, dan is het wel te verantwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:06
Zoals hier boven al gezegd, als je eigenlijk geen nieuwe tv nodig hebt omdat je alleen maar gewoon tv kijkt op full hd dan heeft een 4k tv kopen weinig zin.
Is je tv wel aan vervanging toe omdat je bijvoorbeeld wat groters wil dan is het een ander verhaal.
Overigens als je nu een 21:9 tv hebt dan ga ik er vanuit dat je niet alleen tv kijkt maar ook een filmliefhebber bent en via andere manieren daar naar kijkt? Anders heb je namelijk weinig aan die tv want dan heb je altijd zwarte balken aan de zijkant.
Als je naar een 4K tv gaat dan heb je natuurlijk wel de zwarte balken aan onder en bovenkant bijnde diverse films... qua oppervlak schiet je dus weinig op met een nieuwe tv voor films tenzij je een maatje groter gaat.
Daarentegen ga je er qua beeldkwaliteit met HDR en hogere resolutie bij films er wel op vooruit, als je dus inderdaad ook op andere manieren films kijkt.
Dus iets meer info zou handig zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door M!chel op 06-08-2018 12:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjant2
@M!chel Tja als dat je referentiekader is, een tv die beeld oprekt dan is een 4k tv inderdaad niets voor jou. Beeldkwaliteit is dan niet belangrijk blijkbaar. Tenzij je dus andere vormen van input hebt zoals netflix of een bluray/media speler.

Blijven mijn vragen en opmerkingen nog steeds van kracht. TS zal naar ik aanneem niet alleen gewone reguliere tv kijken want dan heb je dus altijd zwarte balken (of vervormd beeld). Als dat wel het geval is dan is een 21:9 tv gewoon niet logisch en dan is een tv met een normale resolutie nog meer aan te raden.

Ps de opmerking dat iedereen meteen verliefd is op je tv? Zet die tv eens naast een goede 4k tv met hdr met een goede UHD HDR film aan en ik weet wel welke die mensen kiezen ;)

[ Voor 81% gewijzigd door Arjant2 op 04-08-2018 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-06 17:37
Dat is niet helemaal waar, KPN heeft 4K zender(s) en Ziggo is er ook mee bezig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:45
Zoals hierboven al wordt aangegeven, kpn heeft al 4k mogelijkheid en ziggo is er mee bezig. Dit zal zich de komende jaren dan ook verder gaan gaan uitbreiden.
Ik neem aan dat je een aantal jaar met de tv wilt doen. Het aanbod is nu nog beperkt maar over 2 jaar kan dit goed heel anders liggen.

Ook is het dat full HD tv's steeds minder te vinden zijn in de winkels.

Om met de ontwikkelingen mee te kunnen doen zou ik dan ook voor een 4k tv kiezen.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
*knip*

[ Voor 99% gewijzigd door M!chel op 06-08-2018 12:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VW-Arjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:10

VW-Arjan

★★★★★

Altijd de 21:9 houden!
Dat is het formaat zoals de filmmakers het bedoeld hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
*knip*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:57

Blokker_1999

Full steam ahead

VW-Arjan schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 08:57:
Klopt, maar tenzij je filmmateriaal in dat formaat vindt heb je er niet veel aan. Het 16:9 beeld is namelijk geknipt aan de zijkanten tov 21:9 en als je dat beeld dan weer gaat uitrekken ben je dus niet aan het kijken naar de film zoals deze origineel gemaakt is

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
M!chel schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 09:20:
[...]

Meedoen met de ontwikkelingen? Hoe zie je dat voor je?
Je bent als consument afhankelijk van de ontwikkelingen, je doet er niet aan mee. ;)
KPN heeft nu al 4k beschikbaar maar dat aanbod is nog beperkt en ziggo is er mee bezig. Als over 2 of 3 jaar het aanbod breder is bij de tv providers en bij Netflix enzo dan kan het zijn dat de wens om 4k te hebben groter is.
Als je nu een tv koopt en je wilt er 5 of 6 jaar mee doen dan zou je kunnen kijken of die wens voor 4k straks kan komen en dat je er nu op inspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
*knip*

[ Voor 119% gewijzigd door M!chel op 06-08-2018 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
M!chel schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 09:41:
[...]

4K gaat er sowieso komen, we zijn toch ook niet blijven hangen op video of dvd formaat?
Volgens mij worden er zelfs al 8K televisies aangeboden, al zijn die nog wel heel erg schaars.
Maar gezien de levensduur van een televisie en het huidige aanbod van 4K materiaal zou ik gewoon nog even wachten. Straks is 4K echt de norm en dan ben je al aan een 2e 4K televisie toe omdat de 1e tv al versleten is.

[...]

De meeste films zijn in 21:9 formaat, dus dat is geen probleem. ;)
Als je nu gaat wachten dan kun eigenlijk altijd blijven wachten. Er is altijd iets dat er gaat komen. Als je nu toch een tv gaat kopen en je wilt er jaren mee doen dan zou ik nu al voor 4k gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
*knip*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
M!chel schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 10:01:
[...]

Vind ik een raar argument. Als je nu een auto zou kunnen kopen die op waterstof rijd, maar je kunt nog bijna nergens waterstof tanken. Dan zou jij dus toch die auto kopen 8)7
De beschikbaarheid van 4k is op dit moment al veel ruimer dan waterstof voor een auto. Ook zijn 4k tv's ruim beschikbaar en is het geen dure technologie meer. De tv's industrie ontwikkelt zich ook sneller dan de auto industrie.
Je kunt nu een 4k tv kopen maar dan heb je een kans dat je over 2 of 3 jaar denkt dat je het toen beter wel had kunnen kopen. Het prijsverschil tussen FHD en 4k is niet meer zo groot om erover te moeten twijfelen vind ik.

Wat ik zeg is ook redelijk vanuit mijn eigen perspectieven. Ik zit zelf al op mijn 4de 4k tv omdat ik steeds een stapje beter wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:56
Wat ideale wereld zou zijn, oled, 21:9 4k variant, hdr maatje 60/70 inch😎

Kom LGD, gat in de markt

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
M!chel schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 08:19:
[...]

4K en HDR film op 16:9 scherm met zwarte balken boven en onder in beeld, of diezelfde film in full HD op 21:9 scherm zonder zwarte balken (en zonder uitrekken)....

Dan heb ik toch liever full screen kijkervaring.
4K heeft gewoon nog te weinig aanbod voor mij. Ik heb ook geen Ziggo of Kpn. Dus blijven er alleen films en series over en daar is het aanbod ook nog steeds beperkt. Over een paar jaar wordt het vast interressant. Nu gewoon nog even niet.

En over het uitgerekte beeld. Het is dat ik je dat nu vertel. Als je hier tv had gekeken en ik had niks gezegd, dan had jij het niet eens in de gaten. Maar goed, dat wil je schijnbaar niet geloven. Bij jou staat beeldkwaliteit blijkbaar gelijk aan het aantal megapixels op je scherm.
Smaken verschillen zullen we maar zeggen. Maar 1 ding is een feit. De beeldkwaliteit op 4k met hdr is gewoon beter dan full hd sdr, daar is geen discussie over mogelijk.

Ik snap ook niet waarom je een 21:9 tv zou willen. Alleen omdat je anders zwarte balken hebt bij film kijken? Zeker als je ook gewoon normaal tv kijkt of series is een 16:9 tv gewoon de betere keuze want dan heb je geen vervorming. En voor films in 21:9 formaat, tja dan heb je zwarte balken onder. Op mijn 65 inch 4K tv blijft er nog genoeg scherm over om toch een groot beeld weer te geven.
En nee hoor bij mij staat beeldkwaliteit niet per definitie gelijk aan aantal pixels, in jouw ogen is vervorming van het beeld blijkbaar WEL kwaliteit? 8)7 En dat je het niet ziet dat het beekd vervormd is is natuurlijk nogal onzin. Het beeld wordt 33 procent opgerekt horizontaal, dat is echt fors. Dat je er aan went prima, maar je kan niet zeggen dat je dat dat een goede beeldkwaliteit is.

Er zijn heel wat tvs die echt wel een veel betere beeldkwaliteit hebben dan die philips. De ontwikkelingen staan niet stil. Kijk alleen al naar de OLED schermen of de Q9F 2018. De beeldkwaliteit van die schermen zijn echt veel beter dan die 'oude' philips.

Maar laten we deze discussie niet toespitsen op wat jij en ik willen maar op wat de TS wil en hoe hij zijn tv gebruikt.
Overigens is de vraag van de TS niet of hij een nieuwe full hd of 4k moet kopen maar of hij zijn full hd nu moet vervangen door een 4k tv.
Vervangen door een full hd tv is in ieder geval geen optie want er worden geen goede nieuwe full hd tvs meer gemaakt.

[ Voor 18% gewijzigd door Arjant2 op 04-08-2018 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 16:41

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Het probleem met een 21/9 TV is dat niets scherp is, welke content je ook kijkt er is nooit een x:1 pixelmapping tenzij je balken links en rechts (plus vaak onder en boven) weergeeft.
Met een full of ultra HD scherm is er altijd een 1:1 of 4:1 pixelmapping.
Een 4K OLED TV is een gigantische verbetering tenopzichte van je huidige TV en omdat de balken echt zwart zijn kun je ze niet echt als hinderlijk ervaren.

[ Voor 3% gewijzigd door |sWORDs| op 04-08-2018 15:01 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
*knip*

[ Voor 141% gewijzigd door M!chel op 06-08-2018 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

M!chel schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 16:07:
[...]

Onzin. 16:9 of 21:9 hebben juist wel een x:1 pixelmapping.
16:9 geeft beeldformaat juist kleiner weer dan 1:1. Op een 21:9, zonder autoscaling en ook zonder zwarte balken, heb je een 1:1 film. En die is zeker wel scherp!

Natuurlijk is 4K scherper, dat is ook een veel hogere resolutie, dus kleinere pixeltjes -> meer scherpte.
Reken dan eens even voor hoe je een 21/9 film die met balken boven en onder in een 16/9 bluray op een 2560x1080 scherm weergeeft met een 1:1 pixelmapping? Het zou onzin zijn als er 2560x1080 content is, maar die is er dus niet. Het is 1920x~810 met een 1:1.33 pixelmapping.

[ Voor 3% gewijzigd door |sWORDs| op 05-08-2018 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door M!chel op 06-08-2018 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

M!chel schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 16:17:
[...]

De meeste films zijn juist niet geschikt voor 16:9 tv, vandaar dat die balken boven en onder hebben.
Een 21:9 geeft een film fullscreen weer, zoals het hoort.
Een LCD paneel heeft een vast aantal punten (pixels), deze kunnen maar 1 ding weer geven, en als je dus niet lineair schaalt dan is het beeld niet scherp:
code:
1
2
|\   |
| \  |

Wordt met 1:1.33x pixelmapping:
code:
1
2
3
|\   |
| \  |
|   \|

Een 16/9 TV met balken 1080p of 4K geeft dat prima weer, alleen met balken:
1080p:
code:
1
2
|\   |
| \  |

4K:
code:
1
2
3
4
|\      |
| \     |
|  \    |
|   \   |

[ Voor 13% gewijzigd door |sWORDs| op 05-08-2018 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
@M!chel je kan met 100 filmpjes komen maar over de breedte van de tv is het beeld met gemiddeld 33 procent uitgerekt.
Dus een onrealistisch beeld. En dat jij dat niet op vindt vallen dat is prima maar de feiten zijn de feiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Arjant2 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 16:22:
@M!chel je kan met 100 filmpjes komen maar over de breedte van de tv is het beeld met gemiddeld 33 procent uitgerekt.
Dus een onrealistisch beeld. En dat jij dat niet op vindt vallen dat is prima maar de feiten zijn de feiten.
Eens, net als de discussie toen we breedbeeld kregen, 'oprekken zie je niet', maar iedereen is wel in eens 30% zwaarder. ;)

Vooral bij zaken met mooie verhouding zoals een rondje, vierkant, of een Aston Martin zie je het supergoed.

Echter is het meestal niet puur uitrekken, maar een combinatie tussen afsnijden en uitrekken, deze Philips kan daarnaast nog aan de zijkanten meer rekken dan in het midden.

[ Voor 21% gewijzigd door |sWORDs| op 05-08-2018 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
*knip*

[ Voor 99% gewijzigd door M!chel op 06-08-2018 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
[quote]M!chel schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 16:29:

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd1 op 18-10-2021 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

M!chel schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 16:29:
[...]

Ik ontken het ook niet. Alleen je kunt er heel erg over mierenneuken en net doen alsof ik zwaar kutbeeld zit te kijken wat er totaal niet goed uit zou zien, maar dat is dus duidelijk niet zo. Dat wil ik er maar mee laten zien.
Als jij gelukkig bent met een tv met zwarte balken boven en onder dan is dat prima.
Ik ben dat dus niet.

En omdat de TS opmerkte dat zijn 21:9 tv perfect beeld heeft, maar de vraag stelt is de overstap naar 4K UHD aan te raden? Wijs ik iedereen er graag op dat als je overstapt naar een 16:9 scherm, je weer tegen lelijke zwarte balken zit te kijken.
Je kunt het maar meenemen in je overweging.
En als verder iedereen gelukkig en tevreden is dan is er verder niks aan de hand toch?
Je reacties laten lijken alsof er niets mis mee is, alsof 21/9 films perfect weergeven worden en er bij 16/9 uitzendingen prima schaling is. Beide zijn niet waar, misschien zijn de afwijkingen voor jou klein genoeg, maar het beeld is ten alle tijden slechter dan hetzelfde paneel op 16/9 met balken. Het enige voordeel is dat je bij 21/9 geen balken ziet, maar je zit naast de eerdere genoemde nadelen ook nog eens met een niet al te best paneel.
Als het niet hebben van balken voor jou de nadelen ongedaan maakt prima, wees blij met je TV, maar dan mogen we toch nog steeds wel op de nadelen wijzen? De nadelen onzin noemen zonder aan te tonen waarom (terwijl we wel laten zien waarom wel) geeft niet echt een prettige discussie.

[ Voor 3% gewijzigd door |sWORDs| op 05-08-2018 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:38

Twazerty

AVCHDCoder developer

Wou ook ooit een 21:9 tv, maar na 2 seconden na te denken kwam ik tot de conclusie dat er vrijwel geen enkele film op 21:9 bestaat. Alles zit er kwa beeldverhouding onder (dus in alle gevallen alsnog balkjes). Naast dat er geen pixelmapping is, je een speciale blu-ray player nodig hebt om de ondertitels op te schuiven en reguliere tv nog regelmatig in 4:3 was waardoor je eigenlijk maar de helft van je oppervlak gebruikt was dat voor mij de reden om dit exotische beeldformaat af te wijzen.

Grofweg 99% van de films valt in 2 reeksen: +- 16:9 en +- 21:9. 21:9= 2.33:1, de meeste films zitten op 2.50:1 tot 2.35:1. En de andere grote categorie films valt in 1.85:1 tot 1.77:1. In de huidige reguliere digitale wereld bestaat er maar 1 beeldformaat: 16:9.

TS geeft niet aan of hij blij is met de 21:9 verhouding en geeft ook niet aan wat zijn wensen zijn of hoe hij nu tv kijkt. Hij geeft alleen aan dat het beeld perfect is. Beter dan perfect kan niet, dus lijkt mij dat hij naar redenen zoekt waarom zijn tv niet meer perfect is.

Op een OLED in het donker zie ik geen balken meer omdat deze zwarte balken wegvallen tegen de rand van de tv en de achtergrond. Op LCD stoor ik mij daar veel meer aan.

UltraHD is eigenlijk alleen maar interessant op het UltraHD Blu-ray format. Alle overige bronnen zijn te laag van kwaliteit (bitrate). Goede 1080P content blaast de meeste Ultra HD content eruit. Voegen we HDR toe dan is een UHDTV wel de moeite waard. HDR voegt een nieuwe dimensie toe aan het beeld. Het beeld wordt veel levendiger zonder dat je moet knoeien met overgesatureerde beelden. Echter heb je wel HDR content nodig.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Twazerty schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 16:49:
[...]

Op een OLED in het donker zie ik geen balken meer omdat deze zwarte balken wegvallen tegen de rand van de tv en de achtergrond. Op LCD stoor ik mij daar veel meer aan.
Hier hetzelfde, als de balken 'stralen' of grijs zijn is het veel erger dan in puur zwart.
Twazerty schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 16:49:
[...]
zonder dat je moet knoeien met overgesatureerde beelden. Echter heb je wel HDR content nodig.
Standaard HDR is hier niet altijd (NVIDIA SHIELD TV met KODI->Denon AVR-X7200W->OLED65C7v ISF calibrated) perfect, dan moet je toch echt Dolby Vision (helaas nog? niet met de SHIELD, maar alleen Plex/NetFlix in TV) of HDR10+ hebben die per scène/frame dynamische metadata kunnen sturen. Met standaard HDR is er nog regelmatig een scène te donker of te licht.

[ Voor 31% gewijzigd door |sWORDs| op 05-08-2018 17:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:44
M!chel schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 16:07:
[...]
Hier een voorbeeldfilmpje waarin je kunt zien dat het uitrekken bij televisie en series (zoals ik laat zien in het filmpje) helemaal geen drama is, je ziet er vrijwel niks van.
De autoscaling is echt heel erg goed.

Het is misschien gefilmd met een aardappel, maar duidelijk genoeg om te zien wat ik bedoel.

[video]
Holy shizzle wat een drama is dat auto-fill :X

Maar goed, ieder zijn ding dus prima toch :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

VW-Arjan schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 08:57:
Inderdaad! Beter een TV uit 2009, die nu ongetwijfeld niet meer de juiste kleurtemperatuur haalt, dan een fonkelnieuwe OLED met meer pixels en een HDR weergave! Want die paar pixels in de breedte, die doen het hem! Hoe grijsgedraaid die nu ook al zijn...

Beetje onzin natuurlijk. Een TV uit 2009 gaat het keihard afleggen tegenover een nieuw model.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
Jammer dat je al je reacties verwijderd hebt.
Dit forum is toch om te discussieren? Als anderen het niet met jou eens zijn dan mogen ze dat ook zeggen natuurlijk, om dan al je reacties te verwijderen is een beetje kinderachtig. Voor de TS had dit wellicht waardevol geweest, nu is de hele discussie om zeep?

@lucio Nog enige reactie op de vragen?

[ Voor 7% gewijzigd door Arjant2 op 07-08-2018 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
@Arjant2 De manier waarop mensen nog even lullig moeten natrappen, want zo komt het wel over, dat is kinderachtig. Dus daarom gewoon einde discussie. Fijne dag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:29
lucio schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 22:59:
Er is op dit moment heel veel keuze op het gebied van 4K UHD tv op de Nederlanse markt, maar geen één zender hier in ons land zendt op 4K Ultra HD uit. Heeft het wel zin om nu een 4K televisie te gaan aanschaffen? Ik heb nu een Philips televisie 21:9 Full HD en het beeld is perfect, deze televisie heeft ook een resolutie van 2560 x 1080p.
Voldoet je huidige TV nog prima?
Heb je geen of weinig 4K content (al dan niet blurays of 'internet spul')?
Heb je geen zak met geld liggen waaruit je ff honderden (of 1000+) euro's kan halen?

Blijf dan even lekker naar je huidige TV kijken.

Persoonlijk ga ik pas van FullHD naar 4K upgraden als 4K content mainstream geworden is.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Pagina: 1