NVIDIA driver updates en ondersteunde hardware generaties

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:12

Steef

GoT's Most Eaten

Topicstarter
@Drobanir

In het NVIDIA driver update topic staat:

"De drivers kunnen worden gebruikt op alle kaarten uit de GeForce 400-series en hoger"

Echter wordt sinds April de Fermi architectuur en ouder niet meer op feature niveau ondersteund in de driver updates. Momenteel is alleen 600 en nieuwer ondersteund. Je kunt wel zeggen dat Kepler of nieuwere architecturen nog worden ondersteund terwijl Fermi en oudere architecturen niet meer op feature niveau worden ondersteund (die krijgen alleen nog security updates, wat vrijwel nooit gebeurt).

Strikt gesproken kun je de serienummering hier ook niet als grens gebruiken, maar moet je over de gebruikte architectuur spreken. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de lijst met Fermi achitectuur kaarten zie je dat daartoe ook kaarten als de 640, 730 en 820 behoren. Die dus ook niet meer op feature level worden ondersteund sinds April dit jaar.

Artikel hier:
downloads: GeForce Game Ready Driver 398.82 WHQL

Mijn reactie met meer info en linkjes hier:
Steef in 'downloads: GeForce Game Ready Driver 398.82 WHQL'

:Y)

p.s. 32 bit support is ook weg, al doet het artikel denken dat dat er ook nog is. Ook daar geld: alleen nog security updates tot en met jan 2019, geen feature updates meer voor 32 bit systemen.

Bron daarvoor is hier:
Support Plan for 32-bit and 64-bit Operating Systems

[ Voor 14% gewijzigd door Steef op 03-08-2018 22:12 ]

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-10 18:35

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Bedankt voor de uitgebreide informatie, ik ga het artikel aanpassen. Ik ben zelf net terug van vakantie, vandaar dat ik wat laat reageer.

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).