Voeding speciaal voor itx systeem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• treebeardz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-02 20:46
Vandaag is helaas na bijna 4 jaar trouwe dienst mijn Seasonic M12II Evo 520W overleden.

Ik zoek een?
Ik zoek een voeding die goed past bij mijn itx systeem waarin een i5 4460 zit en een gtx 970 strix. Het liefst heb ik dat de modulaire kabels zo kort mogelijk zijn zo dat deze niet onnodig de airflow in de weg zit. De geluidproductie van de voeding maakt niet zo veel uit aangezien mijn fans waarschijnlijk meer geluid maken.

Wat is je budget?
Onder de honderd euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Een merk met goede garantie heeft zeker de voorkeur.

gallery: treebeardz , hier staat mijn volledige pc.

[ Voor 8% gewijzigd door treebeardz op 03-08-2018 18:20 ]

Beste antwoord (via treebeardz op 04-08-2018 14:05)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:29
In de Elite 130 zou ik een SFX doen zodat je meer ruimte boven de cpu koeler hebt. Je hebt dan een SFX voeding met ATX bracket nodig. pricewatch: Corsair SF450 (2018) en pricewatch: Silverstone ST45SF (V3.0) zijn voedingen met een goede prijs/kwaliteit/prestatie en komen incl SFX>ATX bracket.

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M

past volgens mij gewoon in ITX kast

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:10
Je kunt ook een SFX voeding nemen met ATX bracket. Bv een SF450, heeft ook wat kortere kabels dan een normale atx voeding.

• PVG555
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:28
Jouw behuizing past gewoon een normale ATX voeding in dus de keuze is erg groot.
Past ook op het ITX board.

Ik zelf zou altijd voor een Corsair gaan met een gold label.

Bijvoorbeeld:

pricewatch: Corsair RM550x Zwart

Onder de 100 euro, 10 jaar garantie en volledig modulair.

• treebeardz
Ziet er opzich goed uit, mooie review van the mask erbij ook. Wel zou het een behoorlijke pre zijn wanneer sata stroomkabel maar 1 connectie heeft aangezien ik maar 1 aansluiting nodig heb. Of zou ik die andere aansluitingen er gewoon af kunnen knippen? >:)

• PVG555
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:28
treebeardz schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 18:34:
[...]

Ziet er opzich goed uit, mooie review van the mask erbij ook. Wel zou het een behoorlijke pre zijn wanneer sata stroomkabel maar 1 connectie heeft aangezien ik maar 1 aansluiting nodig heb. Of zou ik die andere aansluitingen er gewoon af kunnen knippen? >:)
Afknippen niet aan te raden, erg veel kans dat je dan ergens kortsluiting maakt door het koper wat ongeisoleerd zichtbaar blijft. (heb zelf wel eens geprobeerd iets te knutselen op die maniermaar toch maar vanaf gezien om de reden hierboven).

Je kan dan beter een custom kabeltje kopen waar maar 1 sata voeding aanzit.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@treebeardz Het is een modulaire voeding

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • Beste antwoord

• Uszka
In de Elite 130 zou ik een SFX doen zodat je meer ruimte boven de cpu koeler hebt. Je hebt dan een SFX voeding met ATX bracket nodig. pricewatch: Corsair SF450 (2018) en pricewatch: Silverstone ST45SF (V3.0) zijn voedingen met een goede prijs/kwaliteit/prestatie en komen incl SFX>ATX bracket.

• treebeardz
Uszka schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 19:03:
Ik heb net even de foto's bekeken van de crosair. Maar op deze foto lijkt de hoogte winst niet echt super groot?Altijd moeilijk om op de foto in te schatten, maar het lijkt mij een paar centimeter?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8VC-RQQs5HPWA_W2oT2HvO9qujA=/fit-in/x800/i/2002051015.png?f=imagegallery

• Uszka
Plus dat een SFX voeding 4 - 5 cm korter is en daardoor niet boven de cpu koeler hangt in de Elite 130.

Trouwens, na 4 jaar voeding dood is garantie want kreeg 5 jaar mee van Seasonic.

[ Voor 28% gewijzigd door Uszka op 03-08-2018 21:16 ]

Pagina: 1