de linker is 4mb simm dubbelzijdig
2de = 8mb enkelzijdig
3de = 16 mb dubbel
maar wat is de rest voor vage geheugen?????
hier misschien wat duidelijker
(ze zaten in een 486 cyrix)
Verwijderd
Inderdaad.. In '90 ofzo betaalde ik 170 piek voor 1MB simmetjesOp woensdag 18 juli 2001 13:58 schreef Digital_Blonde het volgende:
Dat is 30-pins geheugen, komt uit het 386 & vroege 486 tijdperk.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
de rechter zou ik niet weten maar die middelste is idd 386/486Op woensdag 18 juli 2001 13:59 schreef kyle_2000 het volgende:
en de allerrechter dan???
die is wel heeeeeel vaag
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
klinkt gewaagtOp woensdag 18 juli 2001 14:05 schreef RobskceDeBobske het volgende:
Die rechter is een EISA memory strip, iirc. Die kon je zo op het moederbord prikken (in de EISA bus) en daarmee een geheugenuitbreiding toepassen voor server machines.
Het zou geheugen uit een bepaalde model notebook kunnen zijn, want vooral in het verleden waren er vaak afwijkende sockets/afmetingen zodat de fabrikant er lekker aan kon verdienen (ik zal geen merknamen noemen om flames te voorkomen)Op woensdag 18 juli 2001 13:59 schreef kyle_2000 het volgende:
en de allerrechter dan???
die is wel heeeeeel vaag
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Had ik dus toch gelijk!!Op woensdag 18 juli 2001 14:05 schreef RobskceDeBobske het volgende:
Die rechter is een EISA memory strip, iirc. Die kon je zo op het moederbord prikken (in de EISA bus) en daarmee een geheugenuitbreiding toepassen voor server machines.
heheeeOp woensdag 18 juli 2001 14:06 schreef Exirion het volgende:
[..]
Het zou geheugen uit een bepaalde model notebook kunnen zijn, want vooral in het verleden waren er vaak afwijkende sockets/afmetingen zodat de fabrikant er lekker aan kon verdienen (ik zal geen merknamen noemen om flames te voorkomen)
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
We konden de techniek niet goed toepassen, daarom hebben we maar een andere alien gevraagd of ie de VESA bus kon ontwerpen[b]
En mijn verhaal van die Aliens dan?..
Hangt er vanaf hoeveel geheugen er op past. Notebooks hebben idd niet veel ruimte, dus beter ruimte voor 1 grote module met veel geheugen dan meerdere standaards sockets. Maar ik las net al dat de notebook theorie niet op gaatOp woensdag 18 juli 2001 14:07 schreef kyle_2000 het volgende:
heheee
ishet niet een beetje groot voor een notebook?

I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
10 jaar is antiek naar mijn meningOp woensdag 18 juli 2001 14:12 schreef RobskceDeBobske het volgende:
Nou, nee. Het is 'slechts' 4 a 5 jaar oud.
Verwijderd
Nu snap ik ook waar AGP vandaan komtOp woensdag 18 juli 2001 14:11 schreef RobskceDeBobske het volgende:
[..]
We konden de techniek niet goed toepassen, daarom hebben we maar een andere alien gevraagd of ie de VESA bus kon ontwerpen
Nou, nee. Het is 'slechts' 4 a 5 jaar oud.Op woensdag 18 juli 2001 14:12 schreef RobskceDeBobske het volgende:
[quote
echt antiek pc spul
Jah, nou je het zegt.. Ik had m'n laatste PC met 30-pins geheugen in '93 (486-SX), en daarna kwam PCI al snel dus VESA was in '94 al (bijna) dood. In '95 kwam Fastpage en EDO RAM, en in '97 kwam 168-pins SDRAM er een beetje in.Op woensdag 18 juli 2001 14:15 schreef kyle_2000 het volgende:
4a5jaar>>>???
Verwijderd
Verwijderd
Dan liep je daarmee voorop. De eerste EISA machines stammen idd uit 1991, dus 10 jaar oud. Deze modules werden later ontwikkeld, voornamlijk omdat er geen geheugenslots meer vrij waren om nog meer netwerkkaarten etc in te stoppen.Op woensdag 18 juli 2001 14:15 schreef kyle_2000 het volgende:
[..]
4a5jaar>>>???
toch wel langer dacht ik zo...
1997 had ik mijn p233mmx..
dus ik denk wel 7-9 jaar terug
nope, waarschijnlijk is het cache geheugen... m'n oude VX-mobo had zo'n slot... eisa kan het niet zijn omdat bij eisa de pinnen langer zijn en die sleuven niet doorlopen... (toevallig ken ik EISA omdat ik zelf 'n compaq prolient 486 servertje hep staan)...Op woensdag 18 juli 2001 14:05 schreef RobskceDeBobske het volgende:
If it ain't broke, fix it till it is...
Klopt! Nu zie ik het ook. Ik had op m'n P133 bord een Pipeline Burst Cache module zitten, en die zag er ook zo uitOp woensdag 18 juli 2001 14:19 schreef -LoOneY- het volgende:
nope, waarschijnlijk is het cache geheugen... m'n oude VX-mobo had zo'n slot... eisa kan het niet zijn omdat bij eisa de pinnen langer zijn en die sleuven niet doorlopen... (toevallig ken ik EISA omdat ik zelf 'n compaq prolient 486 servertje hep staan)...
Verwijderd
Verwijderd
"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." -- Benjamin Franklin
Verwijderd
Inderdaad, ik had een Asus TP4XE bordje met zo'n PB Cache socket naast de CPU.Op woensdag 18 juli 2001 14:22 schreef TheNose het volgende:
Volgens mij is het een cache-geheugenmodule. In oudere computers had men deze modules, om the cache van het moederbord te vergroten. Je stopte ze in bruine sloten (ze leken wat op agp-sloten).
Tja, het duurde bij mij ook ff voordat ik dat ding herkende. En ik ben niet eens blondOp woensdag 18 juli 2001 14:24 schreef RobskceDeBobske het volgende:
Tzal wel aan mijn haarkleur gelegen hebben
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored
Correctie: De EISA bus was een 32bit brede op 8Mhz lopend bus die er 33Mb/sec doorheen stouwde en tevens toen al interrupt sharing aankon.Op woensdag 18 juli 2001 14:07 schreef RobskceDeBobske het volgende:
Compaq HAD ze. De oude(re) DeskPro serie. Daar heb ik helaas geen pics van. De EISA is de 'voorloper' van de VESA bus en werd dubbelpins toegepast. Het luisterde dan nogal nauw om modules en insteekkaarten toe te voegen vanwege de dubbele rij.
Echt populair is ie nooit geworden, aangezien de max transfer nog steeds 16 Mb/sec is voor de complete (!) bus.
Alleen: DE GROETJES
heh heh, inderdaad. Iets is pas antiek alsOp woensdag 18 juli 2001 14:12 schreef RobskceDeBobske het volgende:
[..]
Nou, nee. Het is 'slechts' 4 a 5 jaar oud.
Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Het is een SLOT2 terminator. van die dingen die in compaq servers zitten. met 1 ipv. 2 Xeon proccesoren.Op woensdag 18 juli 2001 20:47 schreef BrZ het volgende:
Uhm, het lijkt mij gewoon een Slot 1 terminator hoor....
Verwijderd
Foutje Aiken: Slot 2 processoren hebben een andere aansluiting: De rij pinnen is in drieën verdeeld, niet in tweeën zoals op dit plaatje.Op donderdag 19 juli 2001 07:52 schreef Aiken het volgende:
Het is een SLOT2 terminator. van die dingen die in compaq servers zitten. met 1 ipv. 2 Xeon proccesoren.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend
Verwijderd
Ik heb er eentje thuisstaan (die nog werkt). De kaarten die erin zitten (vooral de Equinox) zijn zo groot als een half moederbord vandaag. In de kast zitten ze aan 3! kanten vast. Op het mobo en beide kanten aan de kanten van de kast. En de kast is een full size big toweOp woensdag 18 juli 2001 14:05 schreef masterwill het volgende:
[..]
klinkt gewaagt
heb je pics ofzo van die moederborden?