Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornaamste doel is vlot VR games spelen (steady 90fps 2160x1200, hogere resolutie in de toekomst) maar ook gewone games zoals WoW,Overwatch, The Witcher, ...
Streamen, viideobewerking en software development zal ook gedaan worden op deze PC maar in mindere mate.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen harde bovengrens maar inclusief toekomstige upgrade van GPU en scherm zou ik onder de €2000 proberen blijven. Bij mijn vorig systeem heb ik ook kostenefficiënt proberen zijn en dit hoeft nu niet anders.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is mijn huidige systeem dat mid 2011 gekocht werd.
Indien het opportuun/mogelijk is zou ik dit systeem werkend houden.
Mijn idee was om enkel de samsung 850 evo, seagate 3TB HD en alle randapperatuur mee te nemen naar het nieuwe systeem.
Zijn er nog andere componenten die jullie de moeite achten om toch mee te nemen naar het nieuwe systeem?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hieronder het lijstje dat ik nu zou aankopen.
Nieuwe GPU zou ik wachten tot de Nvidia GTX1180 of GTX1170 (of 20xx
)
Later zou ik ook opteren voor een 1440p of 4K scherm afhankelijk hoe de markt in 4K schermen evolueert.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Zit zeker qua CPU nog te twijfelen tussen de AMD 2700x en de 8700K omwille van het feit dat de intel cpu toch net even sneller is single core en VR meer CPUkracht vraagt dan gewone games. Voor de rest probeer ik gewoon voor prijs/kwaliteit te kiezen ongeacht het merk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik was redelijk tevreden van mijn vorige case, hoef geen groot RGB spektakel dus mijn oog was gevallen op de Fractal Design Define R6. Indien er cases zijn die qua koeling/grootte meer aangeraden zijn hoor ik het graag, naar de case zelf kijk ik niet vaak dus maakt niet zo veel uit hoe die eruit ziet.
Zijn de 3 meegeleverde fans voldoende of is er een meerwaarde om ergens fans bij te plaatsen?
Ik heb de 650W voeding gekozen in het opzicht van eventuele overclock of zware videokaarte(en), vermoedelijk is 550W ook wel voldoende. Is dit de juiste keuze?
Ga je overklokken?
Zowel CPU als GPU overclocken is zeker iets dat ik overweeg indien het nodig blijkt. Ook al is de 2700x blijkbaar niet zo goed te overclocken.
Bij mijn huidig systeem is de CPU overclocked naar 4.5GHz.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop op jullie second opinion en eventueel wijzen op dingen die ik over het hoofd zie of die een meerwaarde zouden kunnen zijn.
Is de setup wat gebalanceerd qua specs of zijn er dingen die beter of goedkoper mogen/kunnen?
Ik verwacht en hoop met dit systeem een 5/6 jaar voort te kunnen (mits vervanging gpu tussendoor) maar is uiteraard afhankelijk van de evolutie van de pchardware.
De aankoop is niet dringend ook al merk ik op dit moment voor VR games een redelijk grote CPU bottleneck.
Onder het moto dat je anders kan blijven wachten op nieuwe hardwarereleases leek me dit wel eens het moment voor een upgrade/nieuwe aankoop. Of wacht ik toch beter op de intel 9th gen of de AMD Zen 2?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornaamste doel is vlot VR games spelen (steady 90fps 2160x1200, hogere resolutie in de toekomst) maar ook gewone games zoals WoW,Overwatch, The Witcher, ...
Streamen, viideobewerking en software development zal ook gedaan worden op deze PC maar in mindere mate.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen harde bovengrens maar inclusief toekomstige upgrade van GPU en scherm zou ik onder de €2000 proberen blijven. Bij mijn vorig systeem heb ik ook kostenefficiënt proberen zijn en dit hoeft nu niet anders.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is mijn huidige systeem dat mid 2011 gekocht werd.
Indien het opportuun/mogelijk is zou ik dit systeem werkend houden.
Mijn idee was om enkel de samsung 850 evo, seagate 3TB HD en alle randapperatuur mee te nemen naar het nieuwe systeem.
Zijn er nog andere componenten die jullie de moeite achten om toch mee te nemen naar het nieuwe systeem?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | ASRock Z68 Extreme4 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 8G OC | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung Spinpoint F4 EG HD204UI, 2TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 3TB | € 102,08 | € 102,08 |
| 1 | Cooler Master CM 690 II Advanced | € 0,- | € 0,- |
| 2 | Dell Ultrasharp U2311H Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | MSI Optix MAG24C (S15-0003079-HH5) Rood, Zwart | € 199,- | € 199,- |
| 1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Scythe Kaze Master Pro 5.25 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master MasterKeys Pro S - White LED (Cherry Brown) Qwerty US | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Logitech G502 Proteus Spectrum | € 58,- | € 58,- |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Kingston HyperX Cloud II Red | € 85,99 | € 85,99 |
| 1 | Sony Optiarc AD-7260S | € 0,- | € 0,- |
| 1 | XFX Pro Series Full Modular Edition (Gold) 850W | € 139,33 | € 139,33 |
| 1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 89,- | € 89,- |
| 1 | Blue Microphones Yeti USB condensermicrofoon Zilver | € 139,- | € 139,- |
| 1 | Oculus Rift Bundle (Rift + Touch) | € 449,- | € 449,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.364,90 | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hieronder het lijstje dat ik nu zou aankopen.
Nieuwe GPU zou ik wachten tot de Nvidia GTX1180 of GTX1170 (of 20xx
Later zou ik ook opteren voor een 1440p of 4K scherm afhankelijk hoe de markt in 4K schermen evolueert.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed | € 314,90 | € 314,90 |
| 1 | Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming | € 141,99 | € 141,99 |
| 1 | Toshiba DT01ACA300, 3TB | € 70,- | € 70,- |
| 1 | Fractal Design Define R6 Black | € 97,95 | € 97,95 |
| 1 | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 146,80 | € 146,80 |
| 1 | LG GP57EB40 | € 21,90 | € 21,90 |
| 1 | Seasonic Focus Plus 650 Gold | € 90,- | € 90,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 883,54 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Zit zeker qua CPU nog te twijfelen tussen de AMD 2700x en de 8700K omwille van het feit dat de intel cpu toch net even sneller is single core en VR meer CPUkracht vraagt dan gewone games. Voor de rest probeer ik gewoon voor prijs/kwaliteit te kiezen ongeacht het merk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik was redelijk tevreden van mijn vorige case, hoef geen groot RGB spektakel dus mijn oog was gevallen op de Fractal Design Define R6. Indien er cases zijn die qua koeling/grootte meer aangeraden zijn hoor ik het graag, naar de case zelf kijk ik niet vaak dus maakt niet zo veel uit hoe die eruit ziet.
Zijn de 3 meegeleverde fans voldoende of is er een meerwaarde om ergens fans bij te plaatsen?
Ik heb de 650W voeding gekozen in het opzicht van eventuele overclock of zware videokaarte(en), vermoedelijk is 550W ook wel voldoende. Is dit de juiste keuze?
Ga je overklokken?
Zowel CPU als GPU overclocken is zeker iets dat ik overweeg indien het nodig blijkt. Ook al is de 2700x blijkbaar niet zo goed te overclocken.
Bij mijn huidig systeem is de CPU overclocked naar 4.5GHz.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop op jullie second opinion en eventueel wijzen op dingen die ik over het hoofd zie of die een meerwaarde zouden kunnen zijn.
Is de setup wat gebalanceerd qua specs of zijn er dingen die beter of goedkoper mogen/kunnen?
Ik verwacht en hoop met dit systeem een 5/6 jaar voort te kunnen (mits vervanging gpu tussendoor) maar is uiteraard afhankelijk van de evolutie van de pchardware.
De aankoop is niet dringend ook al merk ik op dit moment voor VR games een redelijk grote CPU bottleneck.
Onder het moto dat je anders kan blijven wachten op nieuwe hardwarereleases leek me dit wel eens het moment voor een upgrade/nieuwe aankoop. Of wacht ik toch beter op de intel 9th gen of de AMD Zen 2?