Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry70
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-10 07:56
Hallo,

Weet iemand of er een manier is om mijn VHS videorecorder via RGB (scart) aan te sluiten op de pc?
IK ken wel de composiet en de S-video adapters, maar deze geven minder kwaliteit..

[ Voor 3% gewijzigd door Daan_ op 03-08-2018 16:33 . Reden: Groeten zijn niet nodig ;-) ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-10 21:50

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Dat ligt vermoedelijk aan je PC. Heeft deze een video capture card?

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-10 16:13

sjaool

Every life should have 9 cats

Leesvoer ;)

Btw een digitizer die via Scart-RGB werkt zal denk ik heel lastig of niet te vinden zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door sjaool op 03-08-2018 16:35 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:17

Daan_

Alles op zijn tijd !!

henry70 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:16:
Hallo,

Weet iemand of er een manier is om mijn VHS videorecorder via RGB (scart) aan te sluiten op de pc?
IK ken wel de composiet en de S-video adapters, maar deze geven minder kwaliteit..
Wat heb je zelf al gevonden. En waarom geven deze volgens jou mindere kwaliteit? Beetje meer eigen inzet wordt gewaardeerd op Tweakers.

VHS videorecorder via RGB (scart) aan te sluiten op de pc

[ Voor 4% gewijzigd door Daan_ op 03-08-2018 16:35 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Beste advies dat ik ooit kreeg hiervoor: koop een standalone dvd recorder. Zet daarmee over op een dvd en kopieer die naar je pc.

Zo ding leen je ergens of haal je voor bijna niets van MP en verkoop je weer voor hetzelfde.

[ Voor 27% gewijzigd door Sethro op 03-08-2018 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Weet je wel zeker of je videorecorder een RGB signaal afgeeft? Zo niet, dan heeft het geen enkele zin om een RGB aansluiting te maken.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry70
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-10 07:56
Filmovic: Mijn pc heeft geen video capture-kaart

Superdaanje: Bedankt was deze niet tegen gekomen met zoeken, Had gelezen dat die twee minder kwaliteit geven. (composiet S-video)

Sethro: Klopt zo deed ik het altijd, maar DVD recorder hapert volgens mij, ja misschien een andere.

Jukeboxbill: Geven toch bijna allemaal RGB signaal? RGB is scart en dat heeft bijna iedere videorecorder dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
henry70 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 17:47:

Jukeboxbill: Geven toch bijna allemaal RGB signaal? RGB is scart en dat heeft bijna iedere videorecorder dacht ik.
SCART heeft pinnen beschikbaar voor een RGB signaal, maar bij de meeste consumenten recorders zijn die loos. Ik ben er met mijn Sony SLV-SX70 (toch niet het meest simpele model) ook tegenaan gelopen. Wilde namelijk ook RGB gaan gebruiken voor het digitaliseren van videobanden, totdat ik er achter kwam dat er geen RGB signaal op de SCART aanwezig was.

Dus mijn advies is om dat eerst uit te zoeken voor jouw VCR, voordat je verder gaat. Wellicht staat de pinbezetting van de SCART in de handleiding.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:04

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Gezien video op VHS als een composiet signaal wordt opgenomen zie ik niet het nut van een RGB aansluiting.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Pagina: 1