Toon posts:

Hardnekkige foutmelding

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag allen,

Sinds dinsdag heeft mijn PS4 te kampen met een hardnekkige foutmelding. Wanneer ik een applicatie of game start, krijg ik tijdens het opstarten de foutmelding 'CE 34878-0', voor velen vast niet onbekend. Ik kan geen enkele game (of een app als Netflix) starten, terwijl het systeem verder gewoon goed lijkt te werken.

Uiteraard heb ik eerst allerlei tutorials en stappenplannen uitgevoerd, alvorens ik hier een bericht plaats. Hieronder staan de pogingen die ik tot dusver heb gewaagd:

- Alle updates doorvoeren

- Spellen opnieuw geinstalleerd

- Een hard reset uitgevoerd vanaf de PS4 en de veilige modus

- De software vanaf een USB opnieuw geinstalleerd

- Een andere gebruiker toegevoegd

- Een andere DNS gebruikt

Daarnaast heb ik contact gehad met Sony en zij kwamen niet veel verder dan een hard reset. Ik kan de PS4 ook opsturen, al zouden ze daar behoorlijke onderzoekskosten voor gaan berekenen.

Ik zit dus redelijk met de handen in het haar. Volgens de 'kenners' die ik tot dusver heb gesproken, heeft het vervangen van de harde schijf geen zin. Iets waar ik ook nog even aan dacht.

Is er iemand die dit probleem herkent en weet hoe ik van deze hardnekkige foutmelding kan komen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:20
Heb je al een herinitialisatie geprobeerd? mogelijk kan je de HDD even checken aan je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DaTimMan schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:31:
Heb je al een herinitialisatie geprobeerd? mogelijk kan je de HDD even checken aan je pc.
Yes, herinitialisatie tevergeefs geprobeerd. Ik zal de HDD inderdaad even uitlezen, goeie tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al geprobeerd de database te reconstrueren?

Zo nee, dit is hoe het moet:
1) Zet je PS4 uit
2) Houd het aanknopje ingedrukt en wacht op de 2de piep
3) Sluit je controller aan
4) Druk op optie 5: database reconstrueren

Hopelijk heb je er iets aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:51:
Heb je al geprobeerd de database te reconstrueren?

Zo nee, dit is hoe het moet:
1) Zet je PS4 uit
2) Houd het aanknopje ingedrukt en wacht op de 2de piep
3) Sluit je controller aan
4) Druk op optie 5: database reconstrueren

Hopelijk heb je er iets aan
Helaas wel ;(

Extra balen: maandag begint mijn vakantie en hét adresje voor reparaties in Groningen, is tot 12 augustus gesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:36

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Je PS4 is ondertussen uit de garantie?

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zullen ze hier geen standaard antwoord voor hebben? Dat ze het alsnog op mijn conto kunnen schrijven? Updates verkeerd uitgevoerd oid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

Verwijderd schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:14:
[...]

Zullen ze hier geen standaard antwoord voor hebben? Dat ze het alsnog op mijn conto kunnen schrijven? Updates verkeerd uitgevoerd oid..
Oneigenlijk gebruik (bijvoorbeeld laten vallen of vochtschade) kan er wel voor zorgen dat de garantie vervalt van je apparaat inderdaad. Maar laten we beginnen bij het begin, hoe oud is je PS4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Flimovic schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:19:
[...]

Oneigenlijk gebruik (bijvoorbeeld laten vallen of vochtschade) kan er wel voor zorgen dat de garantie vervalt van je apparaat inderdaad. Maar laten we beginnen bij het begin, hoe oud is je PS4?
Volgens mijn administratie heb ik hem in oktober 2016 gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:18

PSN : Geraedus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

Verwijderd schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:30:
[...]

Volgens mijn administratie heb ik hem in oktober 2016 gekocht.
Dan zou je nog gewoon garantie moeten hebben. Dus mocht je er middels dit topic niet uit komen, dan zou ik contact opnemen met de winkel waar je de PS4 hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Flimovic schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:14:
[...]

Dan zou je nog gewoon garantie moeten hebben. Dus mocht je er middels dit topic niet uit komen, dan zou ik contact opnemen met de winkel waar je de PS4 hebt gekocht.
Ah geweldig. Ik moet bekennen dat ik geen kenner ben op dit gebied, dus waardeer je antwoord zeker. Ik ga direct contact opnemen met de winkel. Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

Verwijderd schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:16:
[...]

Ah geweldig. Ik moet bekennen dat ik geen kenner ben op dit gebied, dus waardeer je antwoord zeker. Ik ga direct contact opnemen met de winkel. Bedankt! :)
Je hebt minimaal 2 jaar garantie op het gebied van elektronica. Garantie moet je altijd claimen via de winkel waar je je product hebt gekocht (dus niet rechtstreeks bij Sony). Dus zolang je geen gekke dingen hebt gedaan met je PS4 heb je gewoon garantie.

Pagina: 1