Excel samenvattend rapport

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-10 18:12
Ik maak dagelijks een Exceloverzichtje aan met aantallen.
Even voor het gemak komt op cel A1 een waarde te staan van de hoogte van de wachtrij op die dag.

Stel dat ik op 1 juli ben begonnen met deze rapportjes, en op 31 juli een overzicht van de groei of afname van de wachtrij wil weten.
Ik heb op dat moment 31 XLSX bestandjes staan met elk in de naam een datumnotering, bijvoorbeeld "wachtrij-15-07-2018.xlsx", "wachtrij-16-07-2018.xlsx" enz.

Hoe kan ik met een algemene formule de waarde van alle Excels in een nieuwe Excel krijgen?
Dit mag als "wachtrij-02-07-2018.xlsx" wordt gemaakt worden toegevoegd aan bijvoorbeeld "Rapport-juli.xlsx" op een tweede plaats (zodat 01-07-2018 waarde niet wordt overschreven), of via een macro aan het einde van de maand dat alle 31 stuks in een keer van cel A1 naar "Rapport-juli.xlsx" in verschillende cellen worden geplaatst.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/rvwzsw.png

Wat ik vooral zoek is dat ik de datum variabel kan maken in de formule.
Het verwijzen van de "='[samenvatting_01-08-2018.xlsx]Blad1'!$A$1" snap ik wel, maar bijvoorbeeld ='[samenvatting_(vandaag()).xlsx]Blad1'!$A$1 met het idee dat "de datum van vandaag" automatisch wordt toegevoegd of "vandaag()-1" voor gisteren, werkt helaas niet...

[ Voor 15% gewijzigd door joostman op 03-08-2018 12:11 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:52

g0tanks

Moderator CSA
Je kan makkelijk refereren naar cellen andere Excel-bestanden met blokhaken. Bijvoorbeeld:
code:
1
=[wachtrij-16-07-2018.xlsx]Blad1!$A$1

edit: Zie nu dat je je post hebt aangepast. Je kan een dynamische bestandsnaam opgeven door gebruik te maken van INDIRECT()

[ Voor 35% gewijzigd door g0tanks op 03-08-2018 12:15 ]

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandts
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-09 19:18
g0tanks schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:13:
Je kan makkelijk refereren naar cellen andere Excel-bestanden met blokhaken. Bijvoorbeeld:
code:
1
=[wachtrij-16-07-2018.xlsx]Blad1!$A$1

edit: Zie nu dat je je post hebt aangepast. Je kan een dynamische bestandsnaam opgeven door gebruik te maken van INDIRECT()
Klopt, maar dan nog zal de functie niet werken omdat het resultaat van VANDAAG() moet worden omgezet naar tekst.

Dit zou wel moeten werken:

code:
1
=INDIRECT("'[samenvatting_"&TEKST(VANDAAG();"DD-MM-JJ")&".xlsx]Blad1'!$A$1")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:52

g0tanks

Moderator CSA
Met INDIRECT() los je dat dus op.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-10 18:12
Wow! Thanks! Hier kan ik wat mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

vandaag() verandert iedere dag, dus het resultaat van de formule verandert iedere dag en overschrijft dan de eerdere waarden. Is dat de bedoeling?

Wat ik in de topicstart lijk te lezen is een eenvoudige VBA-macro:

- doelregel = 1
- FOR-loop per bestand b
-- FOR-loop per gevulde regel r in b
--- waarde op doelregel - waarde van r in b
--- doelregel = doelregel + 1

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1