Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haije
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-09 16:29
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, virtualiseren, video's renderen, fotos editen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
€700

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Gigabyte GTX 1060 Windforce OC 6GB
Corsair CX450M
Phanteks P400S
Samsung 960 EVO 250GB NVMe
2TB WD RED
MX500 250GB SSD

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb op dit moment het volgende samen gesteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 314,90€ 314,90
1MSI B450 Gaming Pro Carbon AC€ 137,-€ 137,-
1Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3000C15€ 188,51€ 188,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 640,41

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nvt, zolang het maar kwaliteit is

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag wat meer met LED doen, vandaar het corsair geheugen.

Ga je overklokken?
Ik ga niet overclocken. Vandaar B450 chipset.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik krijg een beetje hoofdpijn van alle informatie over geheugen icm ryzen CPU's. De een zegt dat alles onder de 3000MHz gewoon gaat werken. De ander zegt dat je goed moet opletten. Daarnaast zijn er nog geheugen fabrikanten die een speciale Ryzen lijn hebben, maar waarbij het geheugen niet op de lijst van het moederbord wordt vermeld..

Mijn vraag: voor welk geheugen met LED moet ik gaan? Zal het corsair geheugen werken? Of moet ik toch gaan kijken naar geheugen wat op de compatibility lijst van MSI staat? Het corsair geheugen staat namelijk niet op de lijst van MSI, maar ze zeggen zelf wel dat het geheugen geoptimaliseerd is voor de laatste AMD en INTEL platformen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlmod
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 04-07-2023
Weet niet of je hier nog steeds hulp bij nodig hebt, maar hier heb je je antwoord.

Het maakt niet echt uit welke snelheid RAM geheugen je kiest, wat wel uitmaakt is de hoeveelheid RAM dat je moederboord en je CPU maximaal aan kunnen. In dit geval kunnen beide je CPU en moederboord max 64Gb RAM geheugen aan.

Ook kan je zien op de MSI Website dat je moederboord 3000MHz DDR4 RAM geheugen standaard aan kan, je moet alleen het wel even in de BIOS na het installeren aangeven dat je 3000MHz RAM hebt.
(als het al niet zelf automatisch is gedetecteerd)

De LED van het RAM geheugen zou in principe gewoon moeten werken via iCUE wat een programma van Corsair zelf is.

Hoop dat ik niet te laat ben en je nog wat aan dit antwoord hebt. ;)