Gebruikt iemand de browser Brave? En waarom?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1095105

Topicstarter
Nou heeft Brendan Eich de oprichter van JavaScript een browser gemaakt genaamd Brave. Het lijkt op een browser die niet elke standaard pc gebruiker zo maar even opzoekt en installeren zal.

Daarom vraag ik me af of er al personen zijn die deze webbrowser gebruiken en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik had 'm op mijn smartphone maar sinds Firefox weer snel genoeg is gebruik ik 'm niet meer. Brave blijft niet veel meer dan een schil rond de Chrome-engine, dus je weet niet hoeveel en welke gegevens er uiteindelijk toch bij Google terechtkomen.

[ Voor 3% gewijzigd door Borromini op 03-08-2018 11:59 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:41

g0tanks

Moderator CSA
Ik ken het niet en heb even op hun website gekeken. Er staan een paar dingen op die ik erg onwaarschijnlijk vind. Bijvoorbeeld deze grafiek:
Afbeeldingslocatie: https://brave.com/images/bar-chart.png

Dit kan toch niet kloppen? Anderhalve minuut om CNN te laden met Chrome lijkt me onwaarschijnlijk, ook op een tablet. Daarnaast dit stukje tekst:
The average mobile browser user pays as much as $23 a month in data charges to download ads and trackers — that’s $276 a year.
Zo buitensporig duur zal data in de US nou ook weer niet zijn.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Brave blokkeert ads en tracking, waardoor pagina's sneller geladen *kunnen* worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:41

g0tanks

Moderator CSA
Slogra schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:35:
Brave blokkeert ads en tracking, waardoor pagina's sneller geladen *kunnen* worden.
Ik zeg ook niet dat ik het gek vind dat Brave sneller pagina's kan laden. Alleen dat ik denk dat de informatie die wordt weergegeven inaccuraat is.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1095105

Topicstarter
g0tanks schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:53:
[...]

Ik zeg ook niet dat ik het gek vind dat Brave sneller pagina's kan laden. Alleen dat ik denk dat de informatie die wordt weergegeven inaccuraat is.
Dat is wel overdreven inderdaad.

Maaruh, ik ben fan van JavaScript en wil daar mijn baan in vinden straks. En was dus benieuwd naar deze nieuwe browser die de maker van JS had gemaakt.

Als web developer laat ik de ads gewoon aanstaan. Zo leer ik zien hoe andere websites hun ads gebruiken.

Verder zie ik niet veel voordelen aan de nieuwe browser van Brave. Behalve dat er wat nieuwe dingen in zitten die ik tog niet gebruik.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 1095105 op 15-08-2018 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:42
*snip*

[ Voor 98% gewijzigd door RobIII op 20-08-2018 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Artwido schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 18:02:
Ik gebruik Brave al een tijd maar heb sinds kort een probleem.
Wanneer ik tijdens het typen in de adresbalk of een ander invoerveld, zoals hier op het forum en ik switch even tussendoor naar een andere app en dan weer verder will typen dan verschijnen er geen letters meer.
Ik heb wel gewoon het toetsenbord en ik zie de tekst die ik al had getypt maar kan geen tekst meer toevoegen.
Iemand die dit probleem kent?
Ik heb al een beetje moeite met dit topic in IMS (IMHO hoort het in CSA), maar nu ga jij ook nog eens een ervaringen topic topickapen om een supportvraag te stellen? Open even een nieuw topic in CSA a.u.b? Dank je ;)

Update: Na lang beraad verplaatst van IMS naar CSA.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:01
g0tanks schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:53:
[...]

Lijkt me ook idd. Zeker als er een vergelijk wordt gemaakt met een andere browser met dezelfde engine, zijn dergelijke verschillen onverklaarbaar.

Als het verschil idd de adblocker is, zou het wel zo eerlijk te vergelijken met een andere browser die ook een adblocker draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvGi
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-04-2021
Hi,

Heeft hier iemand recent nog ervaring mee gehad?

Ik ben aan het kijken om Firefox te vervangen maar na gehoord te hebben dat dit project gefinancieerd wordt door Google. Net zoals Firefox. Daarnaast is het gebaseerd op chromium. Ik weet dat Windows ook zijn nieuwe browser hierop gaat bouwen. Dusja zijn er mss nog andere opties?

Bedankt voor welk inzicht dan ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:43

Rmg

Een collega gebruikt het, 2 redenen voor hem, ad blocking / privacy en de mogelijkheid om via BAT's toch goeie websites te kunnen sponsoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artwido
Is mijn standaard browser op mijn mobiel.
De browser is snel en toont geen ads.
Screenshot:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9znRPBGARHWJKmPVeBBo80KK/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techrvw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-06 23:01

Techrvw

https://techrvw.com/ | TikTok

Ik gebruik Brave nu ook al een tijd. In het begin erg tevreden over maar de laatste tijd merk ik toch wat probleempjes. (Kan aan mijn telefoon, Pocophone F1, liggen maar dst betwijfel ik)

De browser is snel, blokkeert standaard ads en dat zou de snelheid ten goede moeten komen. Op zich ben ik tevreden maar de laatste tijd, als ik switch, blijft het scherm in Brave wit/zwart en moet ik de app sluiten en opnieuw starten voor het weer werkt. Dit lijkt wel erger te worden met de dag en ik doe het nu ongeveer 5 a 10 keer per dag.

Twijfel daarom ook sterk om te switchen naar een andere browser :)

https://techrvw.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-06 19:59

Magic666

No one's neighbour!

Ik gebruik hem op de desktop en ervaar deze browser als een snelle.
Werkt prettig en met de extensions van Chrome kom je een eind met wat ik allemaal wil en kan.

Maar..... elke keer als een update geweest is worden alle cookies gereset? Ik kan op elke ingelogde website weer opnieuw inloggen, opzich niet erg, maar als ik dat om de twee weken moet doen wordt dat wel een irritatie dingetje...

Ben ik de enige die dat zo ervaart? (of mis ik toch ergens een instelling?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Blij met de ondersteuning voor Chrome-exensions nu met Chromium-basis. Miste toch syncmarx en wat zeer fijne extensions. De snelheid is top maar moet nog een beetje wennen als redelijk nieuwe gebruiker, maar wil ook nog kijken naar dat betalen voor bepaalde content :) Kortom: leuk experimenteren :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:21

Tijntje

Hello?!

Ben sinds een week over geswitcht.
Ik gebruikte tot een jaar geleden altijd Chrome maar werd gek van het ontbreken van een AdBlocker op Android. Uiteindelijk over gestapt op Firefox op desktop en Android en dat een jaar gebruikt maar heb het nooit een fijne browsers gevonden.
Nu sinds een week of wat over op Brave omdat ze bookmark sync hebben ondertussen.
Het enige wat ik nog mis is extensions in de Android variant.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Techrvw schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 16:26:
Twijfel daarom ook sterk om te switchen naar een andere browser :)
Ik gebruik Firefox Focus maar deze crasht de laatste tijd ook af en toe.

Aan de hand van jouw huidige ervaringen zal ik Brave nog maar even niet op mijn telefoon zetten.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-06 23:04
Tijntje schreef op woensdag 10 april 2019 @ 22:41:
Ik gebruikte tot een jaar geleden altijd Chrome maar werd gek van het ontbreken van een AdBlocker op Android.
Chrome in combinatie met Blokada werkt gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-06 23:14
Ik gebruik het sinds een week op mobiel (Android) en sinds een dag op mijn desktop (Win10). De sync werkt perfect, evenals adblock. Het systeem met BAT tokens die je verdient door advertenties die op je scherm verschijnen (nog 0 van gezien) en waarmee je sites kan "betalen" voor hun content adhv de tijd die je doorbrengt op sites heeft ook werkelijk enorme potentie (toegegeven, ik ben wel een beetje crypto-nerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MASiR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-06 22:26

MASiR

battlefield gameplay montages

Toevallig vond ik het op aanraden van DuckDuckGo, toen vorige week alle extensies van Firefox niet meer werkten. Ik ben verrast door de snelheid en het uiterlijk.

k0yagaming - battlefield gameplay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:19
Is er iemand die dit kan reproduceren op iOS: Reddit.com: Regular cookies get deleted after incognito mode (iOS) ?

Vraag mij af of ik iets verkeerd doe/het normaal gedrag is, of dat ik tegen een bug aan loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Iemand een manier om de bladwijzers en inloggegevens te exporteren van mijn oude telefoon en weer importeren naar mijn nieuwe telefoon?
De synchroniseerfunctie werkt ieder geval niet hiervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yeebo
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Ik ben inmiddels een paar maanden Brave-gebruiker en heb anderen in mijn omgeving ook zo ver gekregen.
Als je kwam van Chrome met Ad-Blocker zul je qua snelheid niet enorm veel merken, maar als je van Chrome komt zonder Ad-Blocker voelt Chrome echt oud na een week met Brave.

De vraag is of de switch moeilijk is, Chrome-extensions worden gewoon gesupport en al je data wordt geimporteerd. Daarnaast kan je de look & feel toch nog wat meer stylen en heb je keuze. Je kunt bijvoorbeeld het Brave Rewards-icoon hiden als je het niet gebruikt.

Daarnaast ook de gedachte erachter, betaal de creators met BAT-tokens i.p.v. grote advertentiestructuren zoals Google Adsense. Synchronisatie is in beta, maar dat gebruik ik persoonlijk niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Een tijdje geleden (onder meer naar aanleiding van dit topic, en de vele posts op de frontpage) heb ik Brave een keer geïnstalleerd. Ondertussen is het beestje weer van mijn PC af.

De reden? Om te beginnen heb ik al jaren een antipathie waar het gaat om Chrome en aanverwante browsers. Ik kom uit de tijd van Internet Explorer en Netscape. Uit de tijd dat Opera begon met tabbladen introduceren in hun browser (die voor gratis gebruik een advertentie had staan in de layout van de browser zelf). Ik ben gebruiker van het eerste uur van een stukkie software dat later Firefox is gaan heten. En dat waren allemaal browsers met een eigen engine... hun eigen manier van het weergeven van de HTML op de pagina. Het was de tijd waarin websitebouwers aangaven op hun site in welke resolutie en browser je de pagina het beste kon bekijken. Kortom, ik doe al mee sinds internet 1.0 ;)
Pagina's zagen er toen niet uit, maar dat was niet alleen vanwege advertenties... het veelvuldig gebruik van (glitter)gifs had daar minstens zo'n grote impact op. En advertenties? Dat waren toendertijd vooral pop-ups en pop-unders.
Ik ben de afgelopen twintig (ofzo) jaar eigenlijk altijd Firefox blijven gebruiken. En ik heb Chrome zien verschijnen. Een browser die op coorperate machines te installeren was ZONDER adminrechten, want in je user-folder (met als resultaat dat je profiel kapot ging omdat er shitloads aan temp-bestanden gebackupt moest worden). Een browser die bij ieder programma dat je downloadde als gratis extra meekwam, tenzij je zelf tijdig de vinkjes uitzette... met andere woorden, een browser die het zelfde ongewenste gedrag vertoonde als Bonzo Buddy. En met resultaat.... want de wereld kan schijnbaar niet meer zonder Chrome.

Nadat Chrome zich genesteld had op de PC van iedereen en zijn moeder is het begonnen met een stillere opmars. Door het aanbieden van een core-versie van de browser zijn allerlei bedrijven gestopt met het bouwen van hun eigen engine en overgestapt op Chromium. Ik denk aan een Opera, ik denk aan een Microsoft.
En er zijn ports gekomen van mensen met andere, eigen ideeën. Zo is daar Vivaldi, die vooral begon als niet-Opera (en niet-Chinees). En er is Brave...

Brave, die zeggen dat ze advertenties blokken (bij default). Wat overigens Opera en Vivaldi ook kunnen. Brave, die telt hoeveel advertenties ze tot op heden geblokkeerd hebben (Opera heeft (of had) een functie om de pagina mét en zonder advertenties te laden, om je het verschil in opmaak en laadtijd te laten zien). Brave, een browser die me wel de tijd laat zien op de startpagina, maar me niet toestaat die op 24H-opmaak te zetten (ondanks tientallen mensen die aan die browser werken, het feit dat de vraag al ettelijke keren gesteld is en al meer dan een jaar meegaat). Brave, die iets met currency doet die je kan verdienen en weggeven aan contentmakers. En vooral: Brave, dat zich (net als adblock Plus) tussen de adverteerder en het beoogde doel plaatst met (aan beide zijden) de vraag of het misschien toch weergegeven moet (mag) worden. 'tuurlijk, die optie is vrijwillig, maar het feit dat 'ie bestaat is al duidelijk genoeg... het doel is niet het blokkeren van datgene waar een gemiddelde adblock-gebruiker die blocker voor gebruikt, maar kijken of - en hoe - er alsnog reclame aan te bieden is.

Om bovenstaande, maar bovenal omdat ik de look en feel van Chromium niet prettig vindt, blijf ik gewoon bij Firefox met uBlock Origins. Doet gewoon wat ik wil en verwacht. En als dat niet het geval is, zoek ik een addon die het fixt.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Irritant op iOS, als ik op Tweakers op het pijltje naar beneden tik (zit in de pagina van Tweakers, niet vanuit Brave) dan open ik 8 van de 10 keer per ongeluk de link ‘Hosting door True’ die helemaal onderaan de pagina genoemd wordt. De knop zit blijkbaar precies op die plek dan. Irritant :/

Gelukkig opgelost met een stukje custom CSS gemaakt door Hahn in "[verzamel] CSS-styles; 'Hoe ziet jouw T.net eruit?'"

[ Voor 36% gewijzigd door ThinkPad op 12-07-2019 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Even een major kick.

Zoals in dit topic eerder aangegeven ben ik een tijd geleden overgestapt op Brave echter krijg ik er steeds meer een vervelende smaak van.

Het begon met de Sponsored Background images
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/G5Ofjd8.png

Nu zijn ze aan de volgende stap begonnen de integratie van Binance als Crypto exchange toe te voegen
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0PS6dD1.png

Nu zijn al deze zaken uit te zetten maar het begint me steeds meer tegen te staan.

Hoe kijken anderen hier na?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Tijntje schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 15:36:
Even een major kick.
(...)

Hoe kijken anderen hier naar?
Ik zie eigenlijk vooral aanvullingen op mijn post van bijna een jaar terug ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Tijntje schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 15:36:
Even een major kick.

Hoe kijken anderen hier na?
Als je wilt dat je browser veel data van je opslaat gebruik je Edge(chromium) iets beter dan de Google versie.
Anders pak je Firefox.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Op de PC gebruik Brave ook niet meer inderdaad, ben geswitched naar Firefox. Helaas is er voor iOS niet echt een goede manier om ads in de browser te blokkeren, daar gebruik nog wel Brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Ik gebruik Brave al heel lang op mijn mobiele telefoon.
Maar sinds de laatste update kan ik nog maar 4 snelkoppelingen op het startscherm van de browser plaatsen.
Voorheen nog 8.
Dat mis ik toch wel.
Verder gewoon een relaxte browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

ThinkPadd schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 16:23:
Op de PC gebruik Brave ook niet meer inderdaad, ben geswitched naar Firefox. Helaas is er voor iOS niet echt een goede manier om ads in de browser te blokkeren, daar gebruik nog wel Brave.
Dat zou ook een optie zijn maar ik vind het dan wel fijn dat mijn desktop en mobiel in sync zijn met geschiedenis, bookmarks, etc.
Daarom dat ik het liefst één browser gebruik.

Mijn vereisten zijn eigenlijk heel simpel :)
  • Sync tussen destop en mobiel
  • Add blocking (voorkeur via uBlock)
  • Extension support zou fijn zijn

[ Voor 16% gewijzigd door Tijntje op 02-05-2020 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spock777
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 16-03 21:07
topic is niet meer actueel denk ik, maar Brave blokkeerd bepaalde schermen die wel nodig zijn. b.v. spel Hattrick, is een voetbal spel, als je een speler wil kopen blokkeert Brave de biedings scherm waardoor je geen bod kan uitbrengen, er zal wel een optie zijn hoe je dit kan voorkomen??
Pagina: 1