Ik heb eerder al een topic gestart met wat betreft een build. Maar ik heb een aantal dingen die ik toch anders wil. Heb bijvoorbeeld een ander budget. Maar wil ook door iemand op het forum mijn desktop componenten laten kiezen, want ik merkte toch dat ik aan bepaalde merken bleef plakken(natuurlijk blijven er wel voorkeuren naar bepaalde merken).
Mijn bedoeling is om met deze build te gaan animeren en editen, maar natuurlijk speelt bijna iedereen zo op zijn tijd een game. Wat ik vooral belangrijk is is dat ik mijn redelijk zware software(Cinema4D, Autodesk Maya, Autodesk 3ds Max, Substance Painter, VUE xStream, en meer) kan runnen zonder grote problemen. Ik maak gebruik van GPU en CPU rendering dus die 2 componenten moeten wel sterk zijn. Met het gamen zou ik toch wel de settings op max willen hebben en dat de fps dan ook hoog ligt. Game genres die ik speel: Open World, Survival, FPS, Action, Racing, en nog wel meer maar deze vooral. Het in elkaar zetten van een pc weet ik hoe het moet.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De kosten mogen rond de +/- €2300. Is het nou dat ik +/- €100 bij moet leggen voor een betere component, dan doe ik dat graag. Ik vind het belangrijk dat de desktop een aantal jaren mee gaat. Het bouwen doe ik zelf dus geen assemblage kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor: Medion Akoya P55431(MD 20431)
Toetsenbord: Razer Deathstalker
Muis: Razer Mamba Tournement Edition
Daarnaast beschik ik over een webcam, Xbox controller en Logitech speakers.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Opslag ruimte is wel een must. SSD voor Software gerelateerd. En HDD's voor het renderen het baken van simulaties. En het opslaan van foto's, video's, downloads, etc. Ik vind het ook belangrijk om te kunnen upgraden naar een 2e GPU, i.v.m. het GPU renderen. Misschien waterkoeling met het overclocken?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur voor CPU gaat uit naar een Intel omdat ik daar goeie ervaring mee heb. Voorkeur voor GPU gaat naar Nvidia omdat mijn GPU render software niet compatible is met AMD. Verder sta ik open voor andere merken. Maar toch wel het liefst wat bekendere merken die goed aangeschreven staat bij andere mensen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het snelle opstarten van mijn desktop en software. Hoge render snelheden. En niet dat mijn PC een kachel word(als dat mogelijk is
). Veel Cores(voor het CPU renderen?)? Een behuizing met glass zodat ik naar binnen kan kijken(NZXT H500(i)?). RGB staat wel mooi maar is geen must.
Ga je overklokken?
Ja. Als ik me er meer in heb verdiept.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik verwacht dat iemand mij kan helpen met het uitkiezen van mijn desktop. En advies kan geven.
Zit er een verschil in de Intel 'K' en de 'X'? Heeft dit impact op het renderen en/of gamen?
Stel ik heb een i9 7900X op 10 cores en 3,3Ghz en dan een i7 8700K op 6 cores en op 3,7Ghz. Zie ik dan een verschil in de PC snelheid zelf? Naast het CPU renderen.
GPU
Zal ik wachten op een nieuwe Nvidia(1180 als de geruchten kloppen)? En droppen dan de prijzen van de andere GPU's?
Zit er verschil in een bepaalde GPU's voor het overclocken? Moet ik dan mijn GPU ook waterkoelen om de temperatuur laag te houden?
PSU
Stel ik heb een PSU van 750watt verbruikt die dan ook alle wattage?
Verbruikt mijn PC nog stroom als ik mijn computer afluist via windows? Verbruik ik minder als ik de stekker uit de stopcontact haal?
Waterkoeling
Is het bouwen van een custom waterkoeling system lastig? Is EKWB dan een goed begin daarvoor?
Monitor
Ik ben van plan om een nieuwe 2K monitor te kopen. Maar ik hoor van mijn vrienden dat 144Hz echt geweldig is. Ik lees dan online dat je 144FPS moet halen om dan de volledige 144Hz te kunnen krijgen ofzo? Klopt dit? Hoe zit dat in elkaar?
Dit waren mijn vragen. Misschien schieten er mij nog wat vragen te binnen in de reacties
Alvast bedankt voor jullie feedback!
Standaard topic vragen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?Mijn bedoeling is om met deze build te gaan animeren en editen, maar natuurlijk speelt bijna iedereen zo op zijn tijd een game. Wat ik vooral belangrijk is is dat ik mijn redelijk zware software(Cinema4D, Autodesk Maya, Autodesk 3ds Max, Substance Painter, VUE xStream, en meer) kan runnen zonder grote problemen. Ik maak gebruik van GPU en CPU rendering dus die 2 componenten moeten wel sterk zijn. Met het gamen zou ik toch wel de settings op max willen hebben en dat de fps dan ook hoog ligt. Game genres die ik speel: Open World, Survival, FPS, Action, Racing, en nog wel meer maar deze vooral. Het in elkaar zetten van een pc weet ik hoe het moet.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De kosten mogen rond de +/- €2300. Is het nou dat ik +/- €100 bij moet leggen voor een betere component, dan doe ik dat graag. Ik vind het belangrijk dat de desktop een aantal jaren mee gaat. Het bouwen doe ik zelf dus geen assemblage kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor: Medion Akoya P55431(MD 20431)
Toetsenbord: Razer Deathstalker
Muis: Razer Mamba Tournement Edition
Daarnaast beschik ik over een webcam, Xbox controller en Logitech speakers.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Opslag ruimte is wel een must. SSD voor Software gerelateerd. En HDD's voor het renderen het baken van simulaties. En het opslaan van foto's, video's, downloads, etc. Ik vind het ook belangrijk om te kunnen upgraden naar een 2e GPU, i.v.m. het GPU renderen. Misschien waterkoeling met het overclocken?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur voor CPU gaat uit naar een Intel omdat ik daar goeie ervaring mee heb. Voorkeur voor GPU gaat naar Nvidia omdat mijn GPU render software niet compatible is met AMD. Verder sta ik open voor andere merken. Maar toch wel het liefst wat bekendere merken die goed aangeschreven staat bij andere mensen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het snelle opstarten van mijn desktop en software. Hoge render snelheden. En niet dat mijn PC een kachel word(als dat mogelijk is
Ga je overklokken?
Ja. Als ik me er meer in heb verdiept.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik verwacht dat iemand mij kan helpen met het uitkiezen van mijn desktop. En advies kan geven.
Mijn vragen
CPUZit er een verschil in de Intel 'K' en de 'X'? Heeft dit impact op het renderen en/of gamen?
Stel ik heb een i9 7900X op 10 cores en 3,3Ghz en dan een i7 8700K op 6 cores en op 3,7Ghz. Zie ik dan een verschil in de PC snelheid zelf? Naast het CPU renderen.
GPU
Zal ik wachten op een nieuwe Nvidia(1180 als de geruchten kloppen)? En droppen dan de prijzen van de andere GPU's?
Zit er verschil in een bepaalde GPU's voor het overclocken? Moet ik dan mijn GPU ook waterkoelen om de temperatuur laag te houden?
PSU
Stel ik heb een PSU van 750watt verbruikt die dan ook alle wattage?
Verbruikt mijn PC nog stroom als ik mijn computer afluist via windows? Verbruik ik minder als ik de stekker uit de stopcontact haal?
Waterkoeling
Is het bouwen van een custom waterkoeling system lastig? Is EKWB dan een goed begin daarvoor?
Monitor
Ik ben van plan om een nieuwe 2K monitor te kopen. Maar ik hoor van mijn vrienden dat 144Hz echt geweldig is. Ik lees dan online dat je 144FPS moet halen om dan de volledige 144Hz te kunnen krijgen ofzo? Klopt dit? Hoe zit dat in elkaar?
Dit waren mijn vragen. Misschien schieten er mij nog wat vragen te binnen in de reacties