Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-03 22:16
Hallo iedereen,

Ik heb een Samsung Galaxy S7 sinds een jaar ongeveer waar ik nog steeds erg tevreden mee ben. Onlangs is ie echter kuren gaan vertonen. Wat er namelijk gebeurt is dat regelmatig de telefoon ineens aangeeft dat er geen sim-kaart in mijn telefoon zit (terwijl die er gewoon in zit). Ik heb al geprobeerd de simkaart eruit te halen en opnieuw erin te doen maar dat heeft niet geholpen.
Mijn gevoel is dat het vooral gebeurt als de telefoon te heet wordt, dus ik ben bijvoorbeeld in een app bezig en het is ookal een aantal keer tijdens het bellen gebeurt dat ineens de verbinding wordt verbroken en hij aangeeft dat er geen simkaart in zit. Nu met het hete weer heb ik er ook extra veel last van, waar het eerder misschien 1 x in de week gebeurde, gebeurt het nu dagelijks meerdere keren. (helemaal zeker weet ik niet of hitte verbonden is aan het probleem, maar dat is mijn gevoel wel). Opnieuw opstarten zorgt er altijd voor dat de simkaart weer herkend wordt.

Nu kunnen er 2 dingen aan de hand zijn, of de simkaart is niet goed meer, dat zou kunnen ik heb de simkaart al bijna 3 jaar in gebruik, heeft in meerdere telefoons gezeten.

Of het ligt toch aan de telefoon.

Voordat ik er veel geld tegenaan gooi zou ik graag van jullie willen horen wat jullie denken? Is dit een probleem wat vaker voorkomt en waar ligt het meestal aan? Waar kan ik het beste beginnen met zoeken?

Alvast bedankt

[ Voor 5% gewijzigd door Rixos op 03-08-2018 10:26 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-06 14:35
Contact opnemen met je provider en je vragen daar voorleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Wat vind je veel geld?

Nieuwe simkaart kost je, 0 tot (plus minus) 10 euro, afhankelijk van je provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:48
Als ik zou moeten gokken, dan gok ik de simkaart. Ik heb met een iPhone SE ook heel veel gezeik gehad met een simkaart en toen er een nieuwe in kwam was alles goed. Zie je "sporen" op je simkaart staan? Ik kan even geen foto vinden, maar ik bedoel horizontale lijnen over de lengte.

edit: toch nog een foto gevonden: https://www.google.nl/sea...r_8#imgrc=F8kdeTJgCGoxuM:

[ Voor 38% gewijzigd door dehardstyler op 03-08-2018 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevi-n1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:44
Rixos schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:22:
Nu kunnen er 2 dingen aan de hand zijn, of de simkaart is niet goed meer, dat zou kunnen ik heb de simkaart al bijna 3 jaar in gebruik, heeft in meerdere telefoons gezeten.

Of het ligt toch aan de telefoon.
Zoals eerder genoemd, zou je het in een andere telefoon kunnen proberen.

Ik had eerst een Moto G4 en daar had ik hetzelfde probleem mee maar voor de 2e simkaart. Veel gebeld met Motorola maar ze konden niets voor me betekenen aangezien het random gebeurde. Door andere problemen met de telefoon heb ik de Moto G5 plus gekocht en sindsdien is het probleem verdwenen.

TLDR: Ja het kan aan de telefoon liggen maar het bewijzen is moeilijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rixos
dehardstyler schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:33:
Als ik zou moeten gokken, dan gok ik de simkaart. Ik heb met een iPhone SE ook heel veel gezeik gehad met een simkaart en toen er een nieuwe in kwam was alles goed. Zie je "sporen" op je simkaart staan? Ik kan even geen foto vinden, maar ik bedoel horizontale lijnen over de lengte.

edit: toch nog een foto gevonden: https://www.google.nl/sea...r_8#imgrc=F8kdeTJgCGoxuM:
Ik heb even gekeken en ik zie inderdaad dat soort sporen op mijn simkaart staan.

Nieuw kaartje aanvragen kost 15 euro volgens mij, misschien is dat dan gewoon de beste plek om te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:49

Reneger

Wie? IK?

Ook gehad met mn S7, nieuwe simkaart loste t op. Kostte niks overigens, heb t toen in de winkel van de provider gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
Net even een uurtje een andere simkaart erin gehad. Die deed het prima. Dus toch maar een nieuwe aangevraagd. Op zicht fijn dat het niet mijn telefoon is dat was een stuk duurder geweest. Bedankt voor de hulp iedereen.
Pagina: 1