Aldi PC goed voor op het werk?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1100743

Topicstarter
Hallo allemaal,

Mijn baas kwam net naar mij toelopen met een vraag. Dat was of de Aldi computer van aankomende zaterdag 4-8-2018 goed was voor gebruik op het werk. Het betreft dan dit model: http://aldi.medion.com/md....coop.md34085.anl.hp_txtl

Nu weet ik dat het goed is dat er SSD inzit omdat programma's etc dan snel opstarten en ook dat 8GB DDR4 voldoende werkgeheugen is. Alleen ben ik vrij onbekend met de processor en tegelijkertijd de videokaart van deze computer.

Nu zal de computer voornamelijk gebruikt worden voor de office programma's en het webbrowsen met meerdere tabbladen, maar zal de computer/processor daar snel genoeg voor zijn?

Ik ben benieuwt naar jullie meningen en reacties

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:16
Meer dan voldoende voor de gevraagde taken.
De Ryzen reeks van AMD kan goed concurreren met de Intel cpu's. De 2200G in de Aldi pc betreft overigens een APU (cpu+gpu combi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_tiaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:24
Ja. Voor office en browsen is dit prima.
Lees de review maar eens: AMD's 2400G en 2200G Review

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-02 20:18
Persoonlijk zou ik nooit een Medion kopen. Zeker zakelijk niet.
Medions die ik ken, werden vaak te warm, waardoor ik er een extra fan in moest zetten.

Voor je taken zal deze wel geschikt zijn, maar betreft merk, liever niet.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Anoniem: 1100743 Prima voor de taken die jij beschrijft

btw; hier vind je meer info over deze pc https://computerkiezen.nl...085-aldi-4-augustus-2018/

als je zelf wilt bouwen:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 3 2200G Boxed€ 92,50€ 92,50
1MSI B450M Pro-VDH€ 77,07€ 77,07
1Seagate Barracuda, 1TB€ 38,95€ 38,95
1NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood€ 61,90€ 61,90
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15€ 98,95€ 98,95
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 44,95€ 44,95
1Crucial MX500 2,5" 250GB€ 57,50€ 57,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 471,82

[ Voor 147% gewijzigd door Hackus op 03-08-2018 20:03 . Reden: B450 mb ipv B350 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:39
Hij zal inderdaad prima voldoen maar als je zelf iets samenstelt kunt je natuurlijk iets beters maken voor hetzelfde geld.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:15
WeHoDo schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 09:51:
Medions die ik ken, werden vaak te warm, waardoor ik er een extra fan in moest zetten.

Subjectief en in alle Medions moet een fan bijgeplaatst worden? Lijkt nog al BS.

Misschien qua ondersteuning afrader, maar als je hoort wat voor ellende het bij Dell is dan kan je net zo goed Medion nemen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:45
Geen gekke build voor het geld. Zelf kan je het bijna niet voor dat geld (inclusief windows).
Hij is voor een office PC meer dan goed.

[ Voor 18% gewijzigd door Nat-Water op 03-08-2018 09:56 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:39
Loggen jullie in op een domein? Zo ja dan niet geschikt wegens Windows HOME
Anders prima zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:21
Sowieso zul je geen Home-licentie voor zakelijke doeleinden mogen gebruiken.
Ik ga er dan ook van uit dat TS de systemen formateert en er een schone installatie op zet.

Edit: blijkbaar had ik geen gelijk

[ Voor 11% gewijzigd door CappieL op 03-08-2018 10:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:51
CappieL schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 09:59:
Ik ga er dan ook van uit dat TS de systemen formateert en er een schone installatie op zet.
Gewaagde aanname :). Het feit dat er Aldi-systemen overwogen worden doet mij iets anders vermoeden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:39
@CappieL Waarom zou je een Home editie niet zakelijk mogen gebruiken? Dat je het niet wilt vanwege de beperkingen snap ik maar volgens mij is het gewoon toegestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:15
CappieL schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 09:59:
Sowieso zul je geen Home-licentie voor zakelijke doeleinden mogen gebruiken.
BS, er zitten in Home vaak geen zaken als RD en Exchange opties. Business use gewoon toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:21
pennywiser schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:17:
[...]

BS, er zitten in Home vaak geen zaken als RD en Exchange opties. Business use gewoon toegestaan.
Reactie aangepast...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Het feit dat er Windows 10 Home opstond en dat dit misschien niet mocht heb ik niet eens is over nagedacht (zoveel verstand hebben we er dus van..). Gelukkig mag dit blijkbaar toch wel als ik zo door de post van vinzz lees. We gebruiken inderdaad geen domein dus kunnen gewoon vanuit een lokaal account inloggen.

In ieder geval bedankt voor al jullie reacties! Snelle service van de tweakers gebruikers!

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 1100743 op 03-08-2018 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:17

LankHoar

Langharig tuig

Leuke PC voor prima hoeveelheid geld, geen gedoe met bouwen en prima configuratie voor kern office taken.
Anoniem: 1100743 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:32:
Het feit dat er Windows 10 Home opstond en dat dit misschien niet mocht heb ik niet eens is over nagedacht (zoveel verstand hebben we er dus van..). Gelukkig mag dit blijkbaar toch wel als ik zo door de post van vinzz lees. We gebruiken inderdaad geen domein dus kunnen gewoon vanuit een lokaal account inloggen.

In ieder geval bedankt voor al jullie reacties! Snelle service van de tweakers gebruikers!
Waarom vraagt je baas jouw advies eigenlijk? :+

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

26779

Als je zakelijk pc's gaat aanschaffen zijn er een aantal andere mechanismen die mee gaan spelen. Zeker als het om meerdere pc's gaat, dan wil je vooral dat je support op de hardware gegarandeerd is. Zodra er iets stuk gaat, moet dat met snel en eenvoudig verkrijgbare onderdelen te vervangen zijn.
Ook installatie van software en OS moet snel gedaan kunnen worden. Voor het OS, bij voorkeur met een image. Daar is dan wel uniforme hardware voor nodig.

Dan hebben we het nog niet over de versie van Windows gehad. Als er ook maar iets van een netwerk opgezet is bij jullie, dan heb je al snel een windows 10 Professional versie nodig. De Aldi PC is vrijwel zeker voorzien van Win10 Home.
Hoe is die situatie bij jullie? om hoeveel pc's gaat het binnen het bedrijf?

[ Voor 18% gewijzigd door 26779 op 03-08-2018 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-05 15:39
WeHoDo schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 09:51:

Medion is een merk van Lenovo, toch? Mijn gok is dat deze PC niet slechter zal zijn dan andere PCs in dezelfde prijsklasse, maar allicht minder dan een Dell Precision van 2000 euro.

Garantie kan wel een dingetje zijn, je kan 'm bij een defect best enkele weken kwijt zijn terwijl Medion zoekt naar het probleem. Dat moet zakelijk ook maar kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
LankHoar schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:15:
Leuke PC voor prima hoeveelheid geld, geen gedoe met bouwen en prima configuratie voor kern office taken.

[...]

Waarom vraagt je baas jouw advies eigenlijk? :+
Ik heb een klein beetje verstand van, maar daarom vraag ik jullie ook om hulp :)

Nog even een vraagje betreft de processor van deze computer. Is deze processor te vergelijken met een intel i5 processor of doet deze daar te kort voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:10
Een i5-8xxx is op cpu vlak sneller, op gpu vlak maakt AMD gehakt van Intel. Voor jullie taken is de AMD meer dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:17

LankHoar

Langharig tuig

Anoniem: 1100743 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:57:
[...]

Ik heb een klein beetje verstand van, maar daarom vraag ik jullie ook om hulp :)

Nog even een vraagje betreft de processor van deze computer. Is deze processor te vergelijken met een intel i5 processor of doet deze daar te kort voor?
Staar je niet blind op i5, i7 etc. het is maar een marketing indicatie die tegenwoordig niet super goed vergelijkbaar meer is. Die AMD CPU gaat het prima volhouden met office taken :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-05 11:22
Waarom geen Dell of hp machines. Bij defect moet een medion opgestuurd worden. En duurt het een paar weken tot die terug is. (of is dat al veranderd?) Dell en hp hebben een monteur die langs komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-05 10:56

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Kunt (zeker voor dit geld) ook gewoon 1 machine teveel kopen als reserve pc? :).

22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik heb persoonlijk niks tegen computers van medion. Maar voor een bedrijf zou ik toch een HP of DELL aanschaffen. Mocht je problemen hebben, kunnen zij het snel voor je oplossen. Bij een consumentenmerk kan dat langer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:51
Met alle respect, maar als ik naar mijn eigen omgeving kijk ben ik begonnen met HP machines, maar de laatste 2 zijn zelfbouw. Ik kan makkelijker daar een onderdeel in vervangen dan bij HP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-05 11:22
jopie schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 20:01:
Met alle respect, maar als ik naar mijn eigen omgeving kijk ben ik begonnen met HP machines, maar de laatste 2 zijn zelfbouw. Ik kan makkelijker daar een onderdeel in vervangen dan bij HP.
Dat klopt. Maar voor een bedrijf is het veel logischer om iemand langs te laten komen en het te laten doen dan even zelf de doen.

En gezien hoe de vraagstelling is denk ik dat ts zelf niet zo snel de pc open maakt om wat te wisselen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Gewoon doen, de CPU is vergelijkbaar met een I5. En voor dat geld heb je geen HP of Dell. Aangezien hij zakelijk wordt aangeschaft ka je de BTW aftrekken dus maakt het nog minder duur. Snel genoeg om te internetten, office te doen, een beetje gamen kan ook zonder problemen.

Alleen wanneer hij op het werk in een Active Directory gebruikt moet worden dan moet er een andere Windows op (Pro) maar die Upgrade kost een paar 10tjes.

En support, doet niet onder voor andere merken, want ook Dell en HP komen het niet ff de zelfde dag fixen zonder uitgebreide Support contracten.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Soortgelijke pc van HP kost +-€475,- met 4gb RAM en 128gb SSD. (Incl btw)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejxng
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 02-05 13:55
Ik heb deze pc vanmiddag even opgehaald voor een tijdelijke werkplek.

Valt echt niet tegen, Wi-Fi on board, win10 en Office voorgeinstalleerd ( alleen activeren) in 10 minuten up and running..

Zit zelfs een muis en toetsenbord bij

Zeer stil, start snel op en doet wat het moet doen.. volgens mij een prima prijs kwalitetsverhouding.

[ Voor 9% gewijzigd door dejxng op 04-08-2018 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444127

@dejxng
Dat is merkwaardig. Wat voor al die mensen die geen MS Office gebruiken? Zou een meerderheid van de klanten die zo'n computer koopt een MS Office licentie hebben? Ik betwijfel dat. LibreOffice is overigens een prima alternatief voor 99% van de gebruikers.
pennywiser schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 09:55:
[...]

Subjectief en in alle Medions moet een fan bijgeplaatst worden? Lijkt nog al BS.

Misschien qua ondersteuning afrader, maar als je hoort wat voor ellende het bij Dell is dan kan je net zo goed Medion nemen.
Ik heb geen mening over de kwaliteit van deze Medion PC's (ik heb vaak gelezen dat mensen er niet zo enthousiast over zijn en ik weet ook van een Medion PC met een 6C Intel CPU die zwaar bottleneckte door de slechte airflow) maar ik merk er wel even bij op dat het natuurlijk om veel meer dan enkel de kast en fans gaat. Voor de voeding, het moederbord, SSD en de RAM zijn er enorme verschillen die niet uit de specs blijken. Dit is dan ook meer een klacht richting alle OEM's die onvolledige specs geven.

Dit zijn de specs die zijn opgegeven.
Processor: AMD Ryzen 3 2200G
Grafische kaart: Geen, wel een Radeon RX Vega 8 grafische chip
Werkgeheugen: 8 GB DDR4
Opslagapparaat: SSD 256 GB & Harde schijf 1 TB (1000 GB)
Optische opslag: CD/DVD brander
Netwerk: Gigabit LAN & Wifi 802.11AC
Audio: 6-kanaals High Definition Audio – Microfoon – Hoofdtelefoon
Aansluitingen: 2x USB 3.1 – 4x USB 3.0 – 2x USB 2.0 – HDMI – Displaypoort
Besturingssysteem: Windows 10 Home
Extra: USB-muis – USB toetsenbord
Afmetingen: 18x36x40cm (bxhxd)
Gewicht: 8.00 kg
Klokfrequentie en latencies RAM??? Waarschijnlijk 2400 MT/s, mogelijk 2100 MT/s.
Welk model SSD?
Welk model voeding?
Welk model moederbord

In het geval dat het om een specifiek OEM-model gaat welke niet wordt verkocht aan gewone klanten moet je nog een hoop extra data hebben. Bijvoorbeeld, is het moederbord wel of niet locked (overklokken)? Kan je in de toekomst een betere CPU (R5/R7) erop stoppen en die goed gebruiken? Wat zijn het rendement en geluidsniveau van de voeding? Wat zijn de klokfrequentie en alle timings van de RAM?

[ Voor 76% gewijzigd door Anoniem: 444127 op 05-08-2018 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejxng
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 02-05 13:55
De vraag van de ts ging toch over de geschiktheid voor zakelijk gebruik, waarschijnlijk merendeel voor Office werkzaamheden???

Dan lijkt mij dat juist wel fijn ipv. Merkwaardig

Ik kan me niet voorstellen dat men zich dan druk gaat maken over latencies ed. Maar meer of het doet wat het moet doen.

Overigens is de cpu van AMD, het bordje van MSI, de M2 SSD van A-data, het geheugen van Samsung en de HD van Toshiba ... dus dat valt allemaal wel mee voor €412 ex btw.

Voor privé gebruik en upgraden etcetera zou ik deze pc ook niet aanschaffen maar daar ging de vraag ook niet over
Pagina: 1