Ubuntu uit een dual-boot met Linux Mint op SSD verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macBOOK31
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22-10-2022
Hallo,

Ik heb sinds kort een nieuwe PC gebouwd en daarop eerst Ubuntu 18.04.1 LTS geïnstalleerd. Echter had ik problemen met de drivers voor mijn GPU en heb toen Linux Mint 19 geïnstalleerd waarbij het wel werkte.
Ik kreeg toen de optie om de SSD in tweeën te verdelen waardoor op de ene helft ubuntu en op de andere helft linux mint heb staan. Omdat ik graag van de hele SSD gebruik wil maken met Linux Mint, wil ik Ubuntu verwijderen. Maar omdat ik nieuw ben weet ik totaal niet hoe dat moet en google laat alleen situaties zien waarin Linux Mint vervangen is door Windows, maar dat is hier niet het geval.
Alvast bedankt voor de moeite om mij te helpen!

Groeten

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:21

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hoeveel belang hecht je aan je huidige installatie? Want een herinstallatie met complete herindeling van de partities is het makkelijkste. Je moet anders de partities van Ubuntu verwijderen en de huidige van Mint vergroten. Omdat er een swap partitie wordt gemaakt, is het zelfs mogelijk dat je swap tussen Ubuntu en Mint staat, waardoor het toewijzen van de ruimte van Ubuntu aan Mint niet zo makkelijk is.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macBOOK31
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22-10-2022
Bedankt voor de reactie,

Ik heb het gister geïnstalleerd dus zoveel belangrijks staat er niet op nee. Dan ga ik gewoon alles weggooien en dan mint via een live usb erop zetten. Alleen, hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leander-s
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:33
Je kan gebruik maken van de USB Image Writer in Linux Mint http://linuxmint-installa...cs.io/en/latest/burn.html om een usb te maken. Je kan daarna opstarten van de USB en tijdens de installatie aangeven dat het de schijf moet leegmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdenys
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-06-2021
Hier vind je in detail (stap voor stap) de instructies om Mint (en evt dualboot Windows, zie Content nr 7) goed te installeren

[ Voor 3% gewijzigd door fdenys op 03-08-2018 13:38 ]